K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2010, 11:08   #11
hunden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2010
Lokation: nordjylland
Indlæg: 12
Styrke: 15
hunden er ny på vejen
hej alle sammen

jeg er selv helt lost.. jeg spurgte kommunen i år på mødet om de ikke selv kunne se det totalt urealistiske i at fremlægge en plan imod fuldtid.. det mente de ikke.. Min manden fik vendt en masser ting som de så .. jo..det er da rigtigt, jo måske.. Det kan jeg ikke bruge til noget.. Fik slynget i hovedet " du har jo selv sagt ja til at skulle arbejde og sættes op i tid" Ja.. men jeg har jo ikke noget valg!! Hvilket de godt kunne give mig ret i..TAK.. Skal til læe i dag, og vil ikke have lykkepiller.. Jeg ser mig selv som en stærk person, og har klaret 5 år i systemet trods en datter på 9 år som klarer sig dårligt socialt og skal undersøges for stille damp samt en søn på 5½ år, som har fødevareallergi og alt mad skal laves fra bunden. Han er gået i chok to gange over noget han har spist, ved endnu ikke hvad.. Alt dette har jeg taget som en del af livet. Det jeggår ned af nu, er det langvarige pres fra systemet.. " hvis du ikke gør som vi siger så ryger du ud" Je har brug for ro!! jeg vil bare have fred fra det system.. Ved godt det er fuldstændigt åndsvagt at sige, men nogen gange når jeg sidder i haven og en bil triller forbi, kan jeg have den tanke at " det er nok kommunen som lige holder øje" SYGT.. Jeg regner med at min læge kan sygemelde mig fra praktikken i 14 dage, så vil jeg bruge tiden på at få ro omkring mig samt få orden på alle mine papir. takker så meget for jeres støtte. :-)
hunden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 19:43   #12
hunden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2010
Lokation: nordjylland
Indlæg: 12
Styrke: 15
hunden er ny på vejen
Så var jeg ved lægen. Hun har sygemeldt mig fra arbejdsprøvningen i 14 dage til at starte med, også skal jeg snakke med hende igen..( så kan jeg måske også komme over min lungebetændelse, som jeg har gået med i snart 2 mdr, selvom jeg har slæbt mig i arbejdsprøvningen, for kommunen skal ikke sætte finger på min person) Jeg skal så til psykolog igen, og jeg slap for lykkepillerne, da jeg nok selv skal komme op igen.. har bare brug for ro.. jøsses hvor er vores system råddent!!!!!!!!!!! selv lægen kunne godt se problemet, men det er jo systemet sagde hun... jeg græder bare jeg ser på mine børn, hunde eller postkassen.. sært som ens krop reagere.. de huslige sysler, dem tager manden og børnene, manden tager fri fra arbejde når det bliver for uoverskueligt.. dejligt..men pinligt, da jeg helst ikke vil modtage hjælp.. træls
hunden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 03:05   #13
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære hunden

Håber de 14 dages sygemelding kan give dig lidt ro.

Og godt at du har fundet ud af, at det mere er det pres, SYSTEMET har lagt på dig,
der er skyld i, at du er deprimeret.

Det er UTROLIGT, hvad SYGE mennesker bliver budt af pres fra oven.

Det kræver en stærk psyke, og et godt helbred !!!

Og det er jo liiiiige DET, vi ikke HAR !!!

Det kan da ikke være rigtigt, at man skal medicineres, for at kunne holde til kommunens sagsbehandling ( læs : mangel på samme ) ????

Godt at du har opbakning fra din familie og din læge.

Held og lykke med det.

K.H. Florken
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 11:34   #14
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Kære Hunden.

Du er godtnok blevet klemt i lang tid, - og så oven i købet med en lungebetændelse på slæb!
Tillykke med, at du har både familien og lægen bag dig.

Drop nu superkvinde-syndromet og den dårlige samvittighed og nyd de 14 dages aflastning!
Gå ud at kigge på foråret, snus og lyt, og få noget dagslys, - bedste kur imod depression, - bedre end lykkepiller.
(Jeg er selv sluppet for dem på den måde).
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 09:55   #15
hunden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2010
Lokation: nordjylland
Indlæg: 12
Styrke: 15
hunden er ny på vejen
håber i har haft en god weekend :-) Jeg har grædt det meste af tiden, synes ikke jeg kan finde hoved og hale i noget..Skal til psykolog i dag, så må vi håbe en god snak hjælper lidt..

Nu vil jeg lige høre om der er nogen af jer, som ved hvad jeg skal gøre nu?
- Skal jeg kontakte fagforening og høre om de kan hjælpe?
- hyrer advokat og lægge pres på kommunen?
- Og hvis advokat, kender i så en god en i norjylland?
- skal jeg skrive et brev til min sagsbehandler og sige at jeg kun vil begynde den revalidering, som de vil have mig over på, hvis de ændre det nuværende ureaslistiske mål på 37 timer til " så mange timer som er muligt med henblik på flexjob eller førtidspension"

hvis de siger.. " det kan du ikke selv bestemme" hvad gør jeg så?
Er rådvild...gider bare ikke mere...
hunden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 10:42   #16
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære hunden

Ja, det vil være en rigtig god idé at tage kontakt til din fagforening.
Resten af dine forslag skal du nok droppe for indeværende.
Tror endda det vil være en rigtig DÅRLIG idé at stille de krav overfor sagsbehandleren.
Som de andre har skrevet, er det vigtigt at du bevarer dine sygedagpenge under ARBEJDSPRØVNINGEN,
for det er vel IKKE en REVALIDERING de har sat dig på, vel ?
Jeg har fundet dette overskuelige skrift, så kan du se om reglerne er overholdt.

http://www.ams.dk/ams/Vejviser-for-b...spx?sc_lang=da
Revalidering

Hvis du har begrænsninger i din arbejdsevne, kan du få tilbudt revalidering,
som kan bestå af både erhvervsrettede aktiviteter og økonomisk hjælp.
Revalideringen skal bidrage til at forbedre dine muligheder for at forsørge dig selv og din familie.
Revalideringen skal derfor have et konkret erhvervssigte og kan bestå af fx omskoling, uddannelse og virksomhedspraktik.
Under revalideringen kan du modtage revalideringsydelse, som svarer til højeste dagpengesats.

Revalidering er subsidiær i forhold til andre erhvervsrettede aktiviteter.
Hvis du kan komme i beskæftigelse ved deltagelse i erhvervsrettede aktiviteter efter anden lovgivning
eller ved tilbud om aktivering, kan du ikke få tilbud om revalidering.


Hvis du mener, at du opfylder betingelserne for revalidering, kan du kontakte din kommune og høre nærmere om dine muligheder.
Arbejdsmarkedsstyrelsens område i forhold til revalidering handler alene om visitationen til revalidering samt de tilbud, der kan gives efter beskæftigelsesloven.
Reglerne om den økonomiske hjælp, fx revalideringsydelse mv., administreres af Arbejdsdirektoratet.
Forrevalidering
Forrevalidering betegner den periode, hvor det ikke er muligt at fastlægge det konkrete erhvervsmæssige sigte med revalideringen,
og hvor tilbuddene er af erhvervsmodnene eller afklarende aktiviteter.
Under forrevalideringen bevarer du din hidtidige forsørgelse.
Efter forrevalideringen skal kommunen vurdere, om du skal tilbydes revalidering eller andre erhvervsrettede aktiviteter.
Jobplan
Før du går i gang med den egentlige revalidering, skal du sammen med jobcentret udarbejde en jobplan. Jobplanen indeholder bl.a. en beskrivelse af dine muligheder for erhvervsrettede aktiviteter og for en endelig erhvervsmæssig placering.

Læs mere generelt om jobplan (link: jobplan afsnittet i borgerindgangen)
Indhold af revalideringstilbudene
En revalidering kan bl.a. bestå af en eller flere af følgende aktiviteter:
arbejdsprøvning, korte erhvervsmodnende eller afklarende aktiviteter,
uddannelse, optræning hos private eller offentlige arbejdsgivere og hjælp til etablering af selvstændig virksomhed.
Klage over revalidering
Hvis du er utilfreds med kommunens afgørelse om revalidering, kan du klage til beskæftigelsesankenævnet.
Klagen sendes til kommunen senest 4 uger efter kommunens afgørelse. Kommunen videresender klagen til beskæftigelsesankenævnet,
hvis kommunen ikke giver dig fuldt ud medhold i klagen.
Hvis du vil klage over sagsbehandlingen, herunder sagsbehandlingstiden,
kan du klage til borgmesteren, der er den øverste ansvarlige for kommunens administration.
Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik (Kapitel 6)
Find dit lokale jobcenter
Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats

Håber du kan bruge dette.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 14:36   #17
hunden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2010
Lokation: nordjylland
Indlæg: 12
Styrke: 15
hunden er ny på vejen
Hej alle sammen og god påske til jer :-)

Ja, jeg er stadig sygemeldt pga stressbetinget depression mener psykologen. Hun mener at det er pga kommunens pres og langvarig sagsbehandling.. Jeg er ved at finde mig selv igen, svært må jeg sige.. Har meget svært ved at slappe af og går frem og tilbage konstant..Min familie er vist lidt trætte af mig.. Er meget tæt på at bede om piller hos lægen...Jeg skal snakke med lægen igen efter påske, og der aflevere jeg også min sag i fagforeningen i håb om at de kan vejlede.. Ja også skal jeg vel også fortsætte min praktik, så det starter jeg stille og roligt op igen.. Jeg kan ikke få ændret min revalideringsmål " med henblik på 37 timer fuldtid" så jeg må jo bare acceptere kommunens valg og danse efter deres pibe.. Er da glad for at læse , at det da lykkes for nogle af jer at komme videre i livet, ja og så må man da indrømme at man kan mærke misundelsen.. Jeg er så langt ude at jeg er mega ligeglad med pengene, jeg vil bare have kommunen af min ryg og have ro.. Men jeg har børn at tænke på og ingen penge, så jeg kan ikke bare slippe tøjlerne..
hunden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 11:42   #18
hunden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2010
Lokation: nordjylland
Indlæg: 12
Styrke: 15
hunden er ny på vejen
Hej
ja så kom jeg til lægen igen, og denne gang hedder der medicinsk behandling, da hun ikke mener at jeg har fået det bedre end for 14 dage siden. Jeg har altid sagt at jeg ikke ville have " lykkepiller", men må nok indrømme at efter en påske med lidt søvn, indre uro og vrede, hvor jeg har måtte forlade huset nogle gange for ikke at skrige af ungerne, ja så har hun nok ret. Jeg overgiver mig til systemet og tager de skide piller.. Jeg har skrevet til min sagdsbehandler at jeg fortsat er sygemeldt en 7 til 14 dage endnu, så er spændt på at se hvad de siger... Min arbejdsprøvning er i bero, og revalideringen venter på mig.. Jeg skal snakke med min fagforening i morgen, det er jeg spændt på..håber de kan hjælpe mig videre i forløbet.. Er så TRÆT af det hele... har mest lyst til at gå i seng og blive der..
hunden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 11:48   #19
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære hunden

Hvor er jeg ked af det på dine vegne. Du får lige et

Men hvis du ikke kan se anden vej end medicinsk behandling,
så må det jo være sådan.

Det er bare FOR DÅRLIGT, at en borger skal presses SÅ meget,
at der skal piller til for at holde det ud
Håber det bedste for dig.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 10:48   #20
hunden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2010
Lokation: nordjylland
Indlæg: 12
Styrke: 15
hunden er ny på vejen
hej

nu er jeg startet i mit praktikførløb igen. har været sygemeldt i en måned og er på antidepressiv medicin. Det går nogenlunde trods de trælse bivirkninger. Arbejder knap 4 timer dagligt, mere kan jeg ikke holde til fysiske. Der skal ikke meget til før min dag vælter, psykisk kan jeg godt mærke at jeg ikke er på toppen endnu, i følge læge og psykolog går det lang tid endnu. Kommunen presser stadig på, og sidste møde vi var til sagde de at jeg bare skulle tage det stille og roligt, lige indtil de så sagde " en af mine kollegaer har set på nettet..Hallo .. så indrøm da at du selv har googlet mig..Det jeg nok bliver mest vred over er at man føler sig totalt anklaget som om man gør noget forkert. Er det overholdet lovligt at dem på kommunens kontor sidder og googler alle de navne de lige snakker om til middagspausen? Ikke at jeg har noget at skjule, men føler mig totalt forfulgt og har paranøja ( kan ikke stave det :-)). Selv når jeg kører bil, føler jeg at det er de samme biler som følger mig.. Jeg er så træt af det hele, orker ikke at stå op om morgenen, gider ikke lave mad.. Kan kun takke for min familie, ellers tror jeg at jeg blev i sengen.. Vi har kendt hinanden i mange år, men dette slider på forholdet, og hvis man lægger følelserne til side, vil det nok være bedst for alle parter hvis vi ikke var sammen. Jeg vil ikke have samvittighed til at han skal arbejde for os begge, da jeg ikke kan få økonomisk hjælp når vi er gift. I morgen starter jeg på en revalideringsperiode, tvunget af kommunen, siger jeg nej, får jeg ikke penge. .. Gider bare ikke mere...
hunden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp hvad gør jeg? sussie63 Alt det andet 2 22-05-2013 18:34
Hjælp hvad gør jeg nu???? Dyrmose Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 15-03-2013 16:58
Hjælp, hvad skal jeg nu?! PutteHundested Alt det andet 31 21-08-2011 18:51
Hvad kan jeg få af hjælp? Tullepigen90 Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 20-08-2010 14:20
hjælp hvad gør jeg ??? bullermus Dit og Dat 8 20-10-2008 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension