K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2012, 16:02   #1
Bold
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Bold er ny på vejen
Hej
Jeg er en ung gut på 22 år, som lider af atopisk eksem, social angst, generaliseret angst(mit angst er aldrig blevet dianoseret endnu) og har lige fået konstateret depression. Mit eksem er nok det værste blandet med mit angst. Mit eksem er rigtig slemt på mine hænder, tit så meget at jeg må blive hjemme pga det går så ondt. Dette gør det lidt umuligt at ha' et arbejde for mig da jeg aldrig kan sige hvornår og hvorlænge mit eksem kommer til at vare i. Det kan betyde alt fra 10 sygedage om året til 30 sygedage om året. Og hvem vil ansætte en som mig i disse tider. Det virker bare lidt håbløst lige pt. Og mit angst gør det skam ikke bedre, jeg har det ikke godt i rum med for mange mennesker, jeg har svært ved at møde/snakke med nye mennesker. Jeg går helst ikke udenfor min bopæl. Da jeg er meget bange for at der er nogen som skal komme og bryde ind og stjæle alle mine ting, og min hund
Og jeg har det osse tit som om der er nogen som føler efter mig når jeg går udenfor døren. Ser tit en skikkelse i øjenkrogen selv om der ikke nogen i det rum eller hvor nu jeg ser det.

Hvis det ikke er til at finde rundt i, må i lige sige til jeg skulle bare lige af med det da jeg føler at der ALDRIG er nogen som lytter til mig..

Med venlig hilsen!

Jeg har osse svært ved at udtrykke mig overfor andre mennesker, hvad jeg føler osv..
Bold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 16:34   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Man må da formode at en hudlæge har sat dig i behandling for din eksem, de andre ting de slåsser med bør du gå til egen læge med, da vedkomne kan henvise dig til en psykiater.

Det er helt forståeligt du ikke har det godt, men du skal selv tage første skridt.

Ønsker dig held og lykke og ønsker du flere oplysninger så bliv i din tråd her.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 16:49   #3
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Vil også mene du skal starte ved din læge. Han kan henvise dig til hudlæge og psykriater. De kan hjælpe dig videre. At lære og formulere sig skal din psykriater nok hjælpe med -de har ofte gode spørgeteknikker.

Du skriver ikke om du ellerede er i systemet -på kontanthjælp e.l.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 19:07   #4
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
hej 22 - velkommen - og det er ikke forkert at være anderledes.
vi er alle forskellige, men samfundet har opfundet en normaltilstand som
regner vinderen af x-factor som de mest normale
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 19:33   #5
Bold
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Bold er ny på vejen
Hej igen, jeg har prøvet altid inden for hudlægen, det sidste han vil ha mig på som er det eneste jeg ikke har prøvet er Imurel(Azathioprin) hvilke jeg synes har for store bivirkninger. Jeg har søgt læge med mine angst,depression problemer og han har givet mig piller. Og en henvisning til en psykolog. Har spurgt ham om en henvisning til psykiater men det spørgsmål undgår han bare. ( jeg er ikke god til at sige folk imod)

Jeg går på kontant hjælp lige pt.

Og jeg har gået til hudlæge siden jeg var helt spædbarn, så det her Imurel er det sidste der kan gøres for mig Ifølge min hudlæge.
Bold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 21:32   #6
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
måske er det ikke et fysisk symptom, men et psykisk?
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 21:44   #7
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hej, Bold.

Tillykke med, at din læge har givet dig en henvisning til psykolog.
Psykiateren har et mere statisk, sygdomsorienteret syn på mennesket, hvorimod psykologen har et udviklingsorienteret.
Jeg tror, du i første omgang skal være vældig glad for psykologhenvisningen.
Der har du en chance for virkelig at få skovlen under din angst, istedet for bare at få den dæmpet med medicin.
En mulig bivirkning af samtaleterapi kunne blive, at eksemen bliver mindre voldsom. Huden reagerer i den grad på psykisk stress.
God vind, unge mand.

Hilsen, Mette
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 21:56   #8
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
bare godt fra Mette
medicin er bare skod
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 02:28   #9
pamfilius
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
pamfilius er ny på vejen
Hejsa

Undrer mig lidt over den der hudlæge har han fundet ud af hvad du ikke kan tåle, det er meget vigtigt at vide, såvidt jeg husker er atopisk eksem oversat til dansk børneeksem, det er et meget brugt udtryk hvis man ikke ved hvad det er for noget eksem. Hvorfor får du Imurel af hudlægen, det er da ikke et antihistamin hvad man sædvanligvis bruger mod kløende eksem.

Har du fået taget lappeprøver ? de der prøver der bliver klistret på ryggen el. priktest for den sags skyld.

er selv multiallergiker som er udviklet gennem de sidste ca. 30 år.

mvh
pamfilius
pamfilius er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 09:56   #10
Bold
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Bold er ny på vejen
Jeg har fået lap tester, jod bade, 10 forskellige creme, stråler, og ja jeg kunne blive ved. Imurel er fordi det nedsætter mit immunsystem og kan gør at nogle hudsygdomme forbedres. Det vil så sige at jeg nok næsten ikke har noget immunforsvar og at jeg kan få blod mangle, kræft, leversvigt osv.

Og til Mette så prøver jeg virkelig osse at få hjælp nu, men min kommune er bare LANGSOM til alt ting. Jeg sagde osse til min læge at jeg ikke ville ha piller men han sagde så kommer det her til at tage flere år at få mig ud af min depression og mit angst. Jeg tror ikke selv på at det hjælper noget bare at stoppe en pille i mig også går det hele væk. Jeg har levet med angst næsten hele mit liv, og kan ikke se hvordan en pille skal kunne fjerne det.

Jeg ved heller ikke lige hvor god min læge er til at gi mig den diagnose. Det er derfor jeg godt vil snakke med en psykiater som faktisk ved noget mere om det.

Og hudlægen kan ikke finde ud af hvad det er jeg ikke kan tåle. Har skiftet alt ud med allergi venligt mærke osv. Der er ikke det jeg ikke har prøvet.
Bold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller hvad?? hesvje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 08-12-2012 00:38
Fleks eller førtidspension? Kalevala At søge førtidspension 43 30-04-2012 13:20
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
Flex-job eller førtidspension Annemette Alt det andet 17 05-03-2010 01:19
Fleksjob eller førtidspension??? Tira Alt det andet 18 22-07-2009 21:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension