K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2008, 09:20   #11
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
hejsa
hvad er §17??
jeg har fået aktindsigt.....stod intet om det med truslen om mine børn men stod en del andet der skulle rettes..!!
jeg kommer i arbejdsprøvning her i august..men forstår ik rigtigt hvordan de skal kunne se hvor mange timer jeg kan arbejde da det er psykisk og den måned jeg skal i prøvning kan jeg jo nok godt klare uden bryde sammen hvis jeg passer på...men er så nok også helt afkræftet når jeg kommer hjem..har det let med komme til græde når noget går mig i mod ..går til psykiater og får lykkepiller
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 12:01   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
§ 17 er ansøgning om førtidspension på baggrund af det der allerede står i sagen.

Og nej, de skriver sgu aldrig i sagen når de har været ondskabsfulde og har truet, muligvis fordi de ved det er dårlig stil der er i modtrid med reglementet.

Når min sagsbehandler har truet mig, så har det udelukkende været på baggrund af at fiske ressourcer frem, fordi hun i afmagt vil bevise overfor mig, at det også er ressourcer at kunne passe sine børn, at kunne lave mad, at kunne læse højt for sine børn, at kunne drage omsorg, klæde dem på, holde dem i stand, følge dem i institution osv.
Jeg kan så bare ikke lige se logikken i sammenligningen - de ting har jo ikke en skid med erhvervsliv og/eller en arbejdsprøvning at gøre. Andet end at job og arbejdsprøvning vil fratage mig disse sidste ressourcer for at kunne drage omsorg for mine børn, da jeg istedet vil udvikle en psykose og ikke vil kunne fungerer

Problemet er ofte, at sagsbehandlere IKKE forstår psykiske lidelser. De opstiller nogle teser som for den psykisk syge kan være helt urealistiske, og som er i direkte modstrid med diagnoserne og anbefalingerne for, hvordan man skal tackles menneskeligt.
Og hvad værre er, at det er ikke alle kommuner der har en psykiatrisk lægekonsulent. Så de speciallægeerklæringer fra psykiatere, psykologer mf bliver vurderet af en læge der måske har slet ikke har kompetencerne, for det kan være svært for en læge der er vant til at stille diagnoser ang diskusprolaps, at skulle forholde sig til en psykiatrisk diagnose....for ikke at skrive umuligt!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 12:39   #13
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
det var nøjagtig det samme min første jobvejleder der ik kendte mig overhoved, sagde til mig....hun sagde...kan du passe dine børn kan du også arbejde da det er et arbejde i sig selv at passe sine børn.....ydermere fik jeg afvide da jeg sagde jeg havde personlige problemer ...AT det havde ALLE....da jeg sagde jeg havde allergi og hæver op i hoved og i hænder ..sagde hun det var normalt næsten alle var allergiske ...hende selv kunne ik tåle birkes*......fik dog skiftet jobvejleder for hende her var for dum til mig...!!
den sidste jobvejleder jeg har haft troede ik på man kunne få fleksjob pga sociale problemer...og det mener jeg bare have læst et sted også spiller ind...
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 13:21   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
SELVFØLGELIG spiller sociale problemer ind!
Har man sociale problemer, så er man ofte ustabil og kan ikke stå tilrådighed i det omfang som ellers er påkrævet. Har man sociale problemer er sygefraværet større, man bryder måske hurtigere sammen, har måske sværere ved at få hverdagen til at hænge ordenligt sammen, kæmper med manglende energi, er i risikogruppen for at udvilke en depression, gå ned med stress osv osv osv..

Synes de hurtigt spidser én af med alt det der bøvl - de VIL SIMPELTHEN IKKE LYTTE. Det er som om der skal lig på bordet før de indser at de tackler problemerne forkert. Man kan sgu også tage for let på problemerne....

Og sikke noget fis med at alle har allergi. Pointen er jo, at når man har allergi, så kan man som oftetst ikke møde op på arbejde i den periode. Nogen har lette symptomer, andre rigtig slemme.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 13:56   #15
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
nemlig...og tusinde tak for svar.....fedt vide at det ik er mig men alle andre der også syntes de behandler en forkert..
havde tigget bedt dem om lade være køre psykisk på mig og trække mine penge....sidder alene med to børn---aligevel var jeg kørt helt derud hvor jeg sagde jeg ik kunne have børnene hjemme for det var synd de skulle mærke hele min dag var ødelagt så snart jeg fik breve fra komunen..
nu ermin ressource profil lavet men kan man ik snakke med dem om sætte det sociale ind også?? føler seriøst ik den sagsbehandler jeg havde da den blev lavet havde en skid forstand på reglerne om fleksjob...
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 14:10   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vi må have Hejdien på banen - hun er en ørn mht ressourceprofiler!
Jeg har aldrig haft en ressourceprofil, så jeg ved ikke ret meget om det, men jeg MENER da helt bestemt, at det sociale også skal indgå i en ressourceprofil??
Så vidt jeg ved, så skal ALT jo afdækkes, både det positive og det negative. Og sociale problemer ER jo barrierere!!!

(((( Hejdieeen )))) Hun finder nok vej herind på et tidspunkt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 23:22   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja ja jeg løber he he ...

Huset fuld af kattekillinger og den sidste nye trend er at stjæle kontorstolen og så kan jeg altså ikke skrive (og så er der lige fødselsdag igen i morgen heldigvis den sidste frem til februar )

Men PruttenQ34 har du været inde og læse under nyttige link ang arbejdsevnevuderingen / ressourceprofilen,...

der står der faktiks hvordan en profil skal se ud , hvad formålet med den er og hvordan sagsbehandlerne skal hjælpe og udvise komminikationstalent og etik og moral

men kort fortalt så er de tolv punkter for en ressourceprofil her ...



Citat:
12 punkter:

uddannelse

arbejdsmarkedserfaring

omstillingsevne

indlæringsevne

arbejdsrelevante ønsker

præstationsforventninger

arbejdsidentitet

bolig og økonomi

sociale netværk

helbred

Når alle disse punkter er beskrevet og vurderet, skal de danne grundlag for det videre handlingsforløb.

Du kan se at de 11 af de 12 punkter faktisk omhandler ting der IKKE har med helbredet at gøre , men som alle kan være med til at sætte barriere eller ressourcer op på hver sin måde , derfor er hvert og et meget vigtigtig for at få et samlet billede .-..


dit socialenetværk feks

Der er jo en himmelvid forskel på om du er enlig mor med tre små børn med hele din familie i Jylland, eller om du er gift med hele familien rundt omkring dig..

under socialt netværk ved jeg at mine egne børn er kommet ind, det har været ting som at jeg hurtigt bliver udtrætte så mister jeg min hukommelse og koncentration , jeg får ondt over det hele samt at mine ressourcer ligger i de tidlige timer når jeg er stået op og er rimlig frisk i hovedet...

da jeg i sin tid fik udarbejdet min ressourceprofil , var der problemer med det socialenetværk da jeg var nød til at flytte til lolland pga skimmelsvamp i min gamle bolig og da jeg så havde mistet den hjælp jeg evt kunne få i form af det socialenetværk så var det ekstremt vigtigt at jeg kunne være der helt og aldeles for mine børn ..

også under helbred er mine børn opført, der står der ting som at jeg på grund af min stress ikke kan arbejde for mange timer og at der skal tages hensyn til at jeg skal kunne passe mine unger og hjem når jeg kommer hjem , at det er vigtigt i forhold til min migræne at jeg får tid til at hvile mig en times tid når jeg kommer hjem og jeg derfor ikke kan arbejde for længe..

da det vil forværre min stress og dermed mine migræner hvis jeg render med en konstant dårlig samvittighed over for mine børn fordi jeg ikke magter hjemmet...

sagsbehandleren skal jo så prøve at finde en løsning for at løse op for den barriere .. da min så øjensynlig ligger i mit hovedet og i min stress så er det jo ikke lige nemt.

Men jeg kender da andre hvor løsningen har været hjemmehjælp, sådan at der ikke er rengøring når man kommer hjem men kun at tage sig af børn og mad...

men den er der godt nok ikke mange der får tilbudt

men reelt var det sådan det skulle foregå... ressourceprofilen er jo netop for at finde ud af hvor dine stærke sider er og hvor dine barriere er og hvis der er barriere så skal man sammen finde en måde at få dem fjernet på og kan man ikke det, ja så er det en barriere i forhold til arbejdsmarkedet..

netop det at ressoruceprofilen er et værktøj hvor sagsbehandler og borger arbejder hen mod en fælles løsning og der er respekt og tiltro til borgerne er derfor enormt vigtigt , og jeg kan kun anbefale at læse bogen om arbejdsevne vurdering selv om den er enormt svær at komme igennem ..

du kan også læse den her tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=4708 d

der har Zuza sat nogen ind fra duhk og det kan være nogen rigtig gode læresætninger at tage med sig til møde med en sagsbehandler, insistere på at du bliver parts hørt , og skriver din socialrådgiver ikke nogen om dine børn så gør det selv ..

hvis hun ikke er enig i din udlægning så skal hun jo skrive hvorfor og hvad det er hun mener der er galt ...

håber du forstår hvad jeg mener (er lidt træt he he )ellers må du lige skrive så skal jeg prøve at uddybe det lidt mere i et lidt mere lyst øjeblik
  Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 00:28   #18
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
hejsa
hvad er §17??
jeg har fået aktindsigt.....stod intet om det med truslen om mine børn men stod en del andet der skulle rettes..!!
jeg kommer i arbejdsprøvning her i august..men forstår ik rigtigt hvordan de skal kunne se hvor mange timer jeg kan arbejde da det er psykisk og den måned jeg skal i prøvning kan jeg jo nok godt klare uden bryde sammen hvis jeg passer på...men er så nok også helt afkræftet når jeg kommer hjem..har det let med komme til græde når noget går mig i mod ..går til psykiater og får lykkepiller
Det kan ikke anbefales at du kæmper for at klare dig igennem arbejdsprøvning den ene måned. det kan gå ud over dig selv.
jeg har været så dum, at komme pligtopfyldende hver dag i min arbejdsprøvning. og at kæmpe mig igennem med store smerter og gener også bagefter i min fritid. jeg har sat mit forbrug af piller op igen, og her over 1 md efter er jeg fortsat mærket af flere gener og smerter end inden arbejdsprøvningen. desværre har jeg ikke haft min læge med indover, og nu viser det sig at man ikke bare kan tage mine egne ord og beskrivelser for gode varer. jeg ved sku ikke om de har tænkt sig at man skal rende til lægen hver dag i arbejdsprøvningen, for at han/hun kan se og beskrive hvordan man har det. det er jo ikke realistisk.
jeg forstår bedre nu bagefter, hvorfor jeg blev anbefalet at overdrive min sygdom og gå hjem hele tiden. men dum som jeg var tænkte jeg at det også bliver værdsat når man virkelig forsøger sig, og at være ærlig.
øvøv.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 00:44   #19
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Huldra

jeg har gjort det samme som dig det var så i flere år 1996-2004
men min krop har sagt stop, det gjore den i 2004 med ned sadt kraft i arme og ben og nu er det sådanne at hvis jeg presser mig selv og bliver stesset så får jeg angstanfald kroppen siger bare stop,

jeg siger ikke at man skal overdrive sin sygdom, men lyt til den og skid på hvad andre tinger og tror, når man siger fra og tager hjem

for det er det der er pisse svært at sige fra

jeg har altid været meget pligtopfyldende og har meget svært ved at sige fra
jeg har altid mødt lige meget hvor dårlig jeg har været
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 08:39   #20
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
jamen jeg vil da snakke med min sagsbehandler og få skrevet det med mine børn ind under det sociale....
mht til arbejdsprøvning håber jeg da jeg starter på de laveste timer først og så går op af i timer???
jeg har også tænkt meget på hvordan de ville kunne se jeg har det dårligt da man som huldra siger jo godt kan anstrenge sig den ene måned for gøre sit bedste..men det skal man så ikke kan jeg høre?? har fået konstateret dystymi af min psykiater dvs at jeg nogen dage har det psykisk dårligt og har let ved blive ked af det..har det svært ved at indordne mig og har det svært ved være sammen med andre(mange) mennesker,,, har det også utroligt svært ved at blive mig selv om morgenen så håber jeg får lov i min arbejdsprøvning at møde lidt senere?????
jeg er utrolig taknemmelig for alle jeres svar og råd.....10000 tak*
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge stop 'trusler' foetsie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 16-11-2011 14:12
trusler erdernogenhjem Din historie 6 09-12-2008 23:56
Trusler - hvad er I blevet truet med? zuza Det er da strengt ! 7 05-08-2008 20:32
trusler ann Spørgsmål ang fleksjob 3 19-03-2006 19:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension