K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2010, 20:55   #11
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Ja pas endelig på

med ikke at oplyse at du har heste,da jeg var på kontanthjælp havde jeg hest samtidig med men det snakkede jeg ikke om så der blev heller ikke noget,for de kommer jo ikke hjem og chekker he he.mvh katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 01:37   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Uhm...

Det kan skade dig, ikke at oplyse dette. Du kan blive anklaget for bedrageri, og dømt til tilbagebetaling.
Du skal hellere holde på, at de er uden værdi, eller ikke til at sælge.

Har selv hest og bil. Kommunen fuldt ud orienteret, men både bil og hest er jeg afhængig af grundet min sygdom/handicap.
Fik kontanthjælp i 4.5år.
PS har også ejerbolig.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 08:55   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med popiae. Det giver generelt også en bedre følelse når man siger det som det er, og så er man fri for at føle sig skummel og måske gå og være bange for at tale over sig.
Vi har før haft sager herinde, hvor ''venner og bekendte'' ligefrem har anmeldt nogle af brugerne herinde som værende socialebedragere, og der husker jeg faktisk også en sag om en hest som brugeren brugte tid på, men som ondsindede mennesker fik anmeldt på baggrund af, de mente hun havde en arbejdsevne...
Så man skal træde varsomt!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 10:34   #14
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Hvis de ikke spørger ligeud:

Har du en hest??..........så kan du jo ikke vide, om de vil vide, at du har en hest, vel??

Jeg vil godt købe dit føl for 400 kr. mere kan et utilredet dyr ikke være værd, og så kan den blive udstationeret ved dig, jeg har p.t. ikke overskud til en hest.

Jeg er normalt meget ærlig, men 12 år i systemets kløer har da lært mig at sandheden ofte er en sjov størrelse og at den kan tolkes på mange måder.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 11:21   #15
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Zania


Hvis du er bange for at eje en hest - så kan du da "sælge" den til dine forældre eller nogen som du stoler på som vil "sælge" den tilbage når din sag er afsluttet. Her bestemmer du jo selv værdien. Jeg mener ikke man skal give afkald på det der betyder og beriger ens tilværelse som syg - tvært om. Som syg er det vigtigt at have noget man er glad for og elsker højt - og som fremmer ens livskvalitet. At loven er indrettet således at kæledyr kan sættes i fare - ja det er en skam men tror ærlig talt ikke at det praktiseres derude trods alt.
__________________
"At undre sig er hjernens første skridt mod opdagelser" - Louis Pasteur

Politikere er "vigtige" personer, med meningsløse meninger og løse enders ubrugelige løsninger
- Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 14:22   #16
tiny2tkv
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2010
Lokation: Aalborg
Indlæg: 14
Styrke: 15
tiny2tkv er ny på vejen
Kan det være rigtigt at man må eje en bil, når man søger kontanthjælp? Hvilken lov står det i?

Jeg fik nemlig afslag og de skulle vide ALT jeg ejede, der kunne omsættes til penge- herunder racedyr (hvis jeg var opdrætter eller lign)

Ang det at sælge noget til nogen man kender, så godtager kommunen ikke salget, med mindre der er dokumentation for, at det er en rigtig pris, den er solgt for. Altså der foreligger mindst to skriftlige vurderinger af godkendte forhandlere med en pris på og underskrift. Derefter tjekker kommunen din konto, om hvorvidt pengene er gået ind for salget. Dette er så reglerne for køretøjer. Der kan de jo tjekke, om bilen/scooteren er registreret i dit navn. Der er vel ikke sådan et register for dyr?

Men igen hesten er jo dit kæledyr og ven - vi andre bliver jo heller ikke tvunget til at sælge vores hund!
mvh Tine
tiny2tkv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 22:41   #17
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg har da både bil og hus.. og er på kontanthjælp. samtidig er jeg gift..

da jeg startede på kontanthjælp havde jeg endda del i endnu en bil...

jeg er så gift med en ftp.. har nu et barn som jeg er forsørger for som min mand ikke er far til. så aner ikke om det stopper når hun fylder 18 år, eller når de 2 år er gået og de 450 timers regel.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 00:01   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er massere der har bil selvom de er på kontanthjælp, og med kommunens velsignelse....

Der har sågar været sagsbehandlere der har spurgt mig hvorfor jeg dog ikke fik taget kørekort så jeg kunne få en lille bil...(og lettere kunne komme rundt).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 01:31   #19
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej tiny2ktv

>>>Jeg fik nemlig afslag og de skulle vide ALT jeg ejede, der kunne omsættes til penge- herunder racedyr (hvis jeg var opdrætter eller lign)<<<

Du giver selv svaret; -hvis der ingen "friværdi" er, i fx en bil, er der jo ikke nogen grund til at sælge den... -det kunne jo være man fik sit drømmejob og skulle bruge bilen for at nå derhen
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 09-03-2010 kl. 01:34. Årsag: Manglede et ;
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 01:33   #20
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Der er massere der har bil selvom de er på kontanthjælp, og med kommunens velsignelse....

Der har sågar været sagsbehandlere der har spurgt mig hvorfor jeg dog ikke fik taget kørekort så jeg kunne få en lille bil...(og lettere kunne komme rundt).
Var det efter du var kommet forsent 8 gange ???
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension