K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2012, 23:46   #1
Mickei
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2009
Lokation: Korsør (Slagelse)
Indlæg: 12
Styrke: 15
Mickei er ny på vejen
Et positivt indlæg

Desværre så er størstedelen af indlægene her jo baseret på menneske skæbner som på den ene elle den anden måde er kommet i klemme som følge af sygdom eller anden ulykke.
Og heldige er vi at vi har dette forum! For det er sjældent i dagens Danmark at man møder så mange hjælpsomme mennesker, som til trods for at de fleste af dem, selv slås med kommunale myndigheder og andre instanser, stadig har overskud til at hjælpe andre.

Tak til alle jer der sidder klar, enten med konkret viden og hjælp, eller blot et par opmundtende sætninger.

Og nu til det positive:

Jeg blev sygemeldt i november 2009, grundet stres og depression. Alt sammen udløst af kroniske smerter som følge af 4 discus prolaps operationer. De havde desværre udløst en gang neuropatiske smerter i mine ben, som betød at jeg konstant er i et smerte *******.
Desværre havde Jobcenter Slagelse kun fokus på mine rygsmerter, da det åbenbart i deres verden var alt de kunne overskue. Dermed blev der ikke taget hensyn til de kroniske smerter i begge mine ben og hvad det betød af problemer i dagligdagen.

Som mange andre røg jeg i diverse tilbud igennem højtbetalte konsulent firmaer, som kommunen entrerede med.
Og lige meget hjalp det...
Så kom den obligatoriske virksomhedspraktik.
Jeg skaffede selv praktik stedet og forløbet blev sat i værk. Efter de obligatoriske 6 måneder vurderede vi alle på forløbet, og det blev besluttet at det skulle fortsætte i yderlig 3 måneder.
Ved vejs ende var det ikke lykkes at få mig op på 37 timer om ugen, hvilket jo ikke burde komme bag på nogen med kendskab til min sygdom.
Jeg kunne maksimalt klare 20 timer om ugen, og desforuden kostede det mig så også nogle sygedage oveni, når det hele blev for meget for kroppen.

Jobcenteret var dog af den overbevisning at jeg ikke levede op til hvad der var beskrevet i mine læge udtalelser.
Tværtimod havde jeg brug for kognitiv terapi mente min sagsbehandler...
Derfor stoppede kommunen udbetalingen af mine sygedagpenge i juni 2011.

Jeg anskede selvfølgelig på stedet denne afgørelse, samt Jobcenters manglende hensynstagen til mine kroniske smerter.
Desværre var jeg ikke konkret nok i min første anke til Beskæftigelsesankenævnet.
Så de gav mig kun delvis ret, og derfor kunne Jobcenteret slippe med en lunken afgørelse omkring hvorfor jeg ikke skulle have sygedagpenge, samtidigt med at de fastholdt deres ide om at jeg ikke levede op til hvad lægerne mente jeg kunne yde.
Nu mente Jobcenteret så at det var en god ide at jeg kom til en speciallæge i Neurokirurgi, for at få sat tingene på plads.

Her skød de sig så i foden! Han skrev i sin rapport at jeg hverken var i stand til det ene eller det andet...

Jeg ankede påny Jobcenterets afgørelse med henvisning til lægen udtaleleser.
Denne gang huskede jeg dog at klage over alle punkter jeg ikke var enig i, og ikke mindst så argumentrede jeg hvorfor jeg ikke var enig.

Efter 17 ugers sagsbehandling fik jeg endeligt svaret i dag.

Ankenævnet beslutter at jeg skal have sygedagpenge fra juni 2011.
Samtidigt bliver Jobcenteret pålagt at undersøge min arbejdsevne med henblik på et fleksjob eller førtidspension.

Altså har jeg fået ret i mine ankepunkter!
Jeg har vundet over et af Danmarks mest syge Jobcentre, som behandler deres medborgere som kvæg, der bare skal drives i den retning Jobcentret sætter.

Så ja det kan betale sig at kæmpe, også selvom det umiddelbart føles som spild af tid.
Og ja det kan betale sig at anke, og argumentere for sin sag.

Og sidst men ikke mindst så kan det betale sig at læse indlæggende herinde.
Det er en guldgrube af information, som man har krav på som borgere, men som myndighederne helst vil glemme om at fortælle dig.
__________________
mange hilsener

Mickei
Mickei er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 00:03   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen velkommen til

Og dejligt du fik medhold til sidst, det ER nemlig værd at kæmpe for sin ret, men desværre er der mange der ikke rigtig har overskuddet (det prøver vi så at give hinanden herinde, ved at opmuntre og hjælpe så godt vi kan). Sammen kan vi meget mere!!
Og så er det guld værd, at man ikke føler man står alene, og selvom det ét eller andet sted er tragisk, så kan det også godt lune at vide, at andre har samme problem.....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 00:04   #3
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Netop

derfor at siden her blev oprettet af Web og Hejdien dengang.

Din historie er også utroligt god, ligesom den er utroligt vigtig at få med herinde, al den stund at den viser folk som er tæt på at give op at det kan betale sig at kæmpe videre selv man faktisk ikke orker eller magter det.

Jeg siger dig mange tak fordi du har skrevet den tråd her. Det er folk som dig der er med til at holde os andres kampgejst oppe. Jeg synes du skal gå ud til dit spejl, se rigtig godt på billedet i det, og så give dig selv et kæmpeklap på skulderen. Rigtig godt gået.

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 21:50   #4
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Dejligt med lidt positiv læsning
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 22:49   #5
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
SÅDAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Godt gået.... Dejligt at høre, der er nogen der har overskud til at kæmpe videre og så vinde over dette syge system som aldrig har været værre.

Håber og ønsker du får det der er bedst for dig.

Tanker og


Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 22:58   #6
zumbusch
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
zumbusch er ny på vejen
hvor er det dog dejligt at høre at der også kan ske så opmuntrende ting....tak for indlægget ...det skaber fornyet håb til mange herinde
zumbusch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 23:10   #7
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Så voksede hjørnetænderne lige et par centimeter af god læsning - og TILLYKKE!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Et positivt og godt møde Susanne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 04-10-2012 21:57
Endeligt lidt positivt Ballix Spørgsmål ang fleksjob 2 16-02-2011 20:15
positivt møde på kommunen i dag supersus Alt det andet 6 28-01-2009 19:41
Noget positivt zuza Et godt link! 0 31-05-2007 21:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension