K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2011, 14:41   #1
Sabina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2011
Indlæg: 14
Styrke: 14
Sabina er ny på vejen
Ny herinde og ?

Hej Jeg er en "pige" på 28 år som har 4 børn og kæreste ..
Jeg lider (næsten) (efter næste lægebesøg) af kronisk migræne ..
Jeg har en dagligdag der består af at få ordnet en smule i hjemmet sove til formiddag , så jeg har lidt energi når børnene skal hjem fra skole/børnehave..
Jeg er havnet herinde da jeg så jeres super forum og at folk fik svar og opbakning på en masse , og det synes jeg er enormt rart når man står i en situation som mange andre ikke kan sætte sig ind i ..
For at gøre mit forløb en "smule" kort , så skal det siges at jeg har haft migræne i 11 år mindst , det er der jeg selv kan huske tilbage til .. Jeg har været startet op på hf , uden held , og været i tonsvis af forskellige aktiveringer jeg aldrig har kunnet holde til i længden .. Har siden jeg gik ud af 10 klasse haft et job med Rigtige lønsedler og det varede i knap 3 mdr og blev "fyret" i fællesskab med min arbejdsgiver .. Pga for meget fravær pga migrænen .. Har hele sommeren været i forsøg med forebyggende medicin , men uden held og kun med en masse bivirkninger ..
Så blev jeg sendt i arbejdsprøvning på et reva center i 13 uger (blev dog kun 11 uger) .. Og det gik helt af HT .. De vuderede mig til at jeg ikke har nogen andre ting end migrænen der stopper at jeg kan tage et arbejde .,. Altså ment at jeg har ingen psykiske problemer , eller på hjemmefronten , og hvis jeg ikke havde migrænen ville jeg være en person der sagents kunne finde mig et job .. Andet var at jeg skulle være der i 15 timer pr uge og jeg havde været der i snit 7,5 time pr uge og været effektiv i 4 timer ialt pr uge .. SÅ min sagsbehandler og hende kontaktperson jeg havde vuderede at jeg ikke vil kunne holde et job på nogen som helst måde og de heller ikke vil kunne hjælpe mig på nogen måde med at nå det mål .. Og den sidste snak der gik så på at det skulle op til lægekonsulent i kommunen , nok til en førtidspension ..
Stoppede så før tid da jeg skulle indlægges til afgiftning af migrænemedicin , og med besked på at jeg ikke skulle vende tilbage , de havde det de skulle bruge .. Det sidste håb var at afgiftningen gjorde min migræne betydeligt bedre .. Men nej , det er stadig det samme og har fået besked på at efter afgiftningen er 100% overstået , er den om et par uger , så er det kronisk migræne , og så skal kommunen indhente nye lægepapier og have med til lægekonsulenten ..
Og nu efter min "korte" version af mit system er det jeg gerne vil hører hvordan står jeg lige i sådan en sag ?? Nogen der ved noget ?? Sidste jeg fik af hører var fra min egen neurolog og han sagde at det er SÅ svært med migræne og min unge alder at få en FP .. Men han kender jo så heller ikke "hele" mit forløb igennem kommunen .. Min egen sagsbehandler lød sådan lidt , at så gør vi sådan sådan og sådan , altså meget bestemt dame , som jeg tror har sat sig godt ind i min sag , og også hende der har besluttet at den skal til lægekonsulenten .. Jeg har INGENTING nævnt om noget .. har kun ladet dem vudere og tage beslutningerne.
Så jeg er faktisk lidt lost i hvor skidt eller hvor godt jeg står i sådan en sag ..
Håber i kan hjælpe mig lidt på vej , og spørg endelig hvis der er noget jeg har glemt at få med *S*
Ps .. min neurolog vil ikke afprøve mere forebyggende behandling og vil have jeg skal kunne klare den med et minimum af anfaldspiller , hvilket vil sige at jeg skal ligge endnu mere i seng end jeg allerede har gjort de sidste år .. Og ud over migrænen har jeg fået en så ringe hukommelse og er meget træt hver dag , hvilket self også går utrolig meget ud over min hverdag .. (bare lige en tilføjelse) ..
Mvh Sabina
Sabina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 17:34   #2
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
jeg vil lige sige velkommen til dig. Og det du beskriver kunne lige så godt være mig. Jeg har så bare en masse andre ting ved siden af.

Håber du får hjælp
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 22:00   #3
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Ftp?

Hej Sabina, og velkommen til.

Et par gode råd.

1) Sørg for at få løbende aktindsigt i din egen sag. Dvs. kopi af ressourceprofil, notater og des lignende. Der er et link til en ansøgning i det felt der hedder nyttige links her på siden.

2) Forvent ikke nogen snarlig afgørelse. Dette skyldes desværre at staten har fået den vanvittige ide at man ikke bør kunne få ftp når man er under 40. De synes at mene at alle kan arbejde, uanset hvor syge de er, hvis de er unge. Desværre, men det er de øjeblikkelige udsigter.

3) Sørg for at din kæreste er klar over at du nu går ind til en hård kamp med det offentlige. Du får brug for al den støtte han kan give dig.

4) Giv aldrig kommunen det indtryk at du bare siger ja og amen til deres udtalelser. Bed om dokumentation på ALT. Ellers risikerer du at de sylter din sag i årevis. Kort sagt, vær barsk og krævende selv om du ikke føler at du magter det. Lad evt. din kæreste være dit talerør.

Håber du kan bruge disse råd.

Pøj pøj
Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 23:12   #4
Sabina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2011
Indlæg: 14
Styrke: 14
Sabina er ny på vejen
Mange tak for velkomsten ..
Viper .. mange tak for din liste .. Mht at kæmpe imod/med kommunen har jeg ikke lavet andet siden jeg gik ud af folkeskolen desværre . så kender alt til deres lange behandlingstider og at man skal være vaks både her og der og alle vejne ..
Ja systemet kan man snakke om fra nu af og til vi dør .. men direkte at sætte folk på kontanthjælp i så mange år for at blive "overført" til en ftp når de bliver 40 er jo dybt langt ude .. Men de "kloge" "raske" om det ..
Mvh Sabina *S*
Sabina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 16:36   #5
Sabina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2011
Indlæg: 14
Styrke: 14
Sabina er ny på vejen
Det sidste der er sket i min sag , er at jeg fik ny sb .. Og var virkelig irreteret på at jeg nu skulle have en ny , og hun først skulle sætte sig ind i min sag .. Men jeg blev positivt overrasket .. Hun havde læst ALT igennem og havde virkelig sat sig ind i min situation .. Og hun er 100 på at NU skal der altså ske noget , jeg skal ikke bare være på kontanthjælp .. Hun vil gå efter pension .. Det eneste der manglede for at hun kunne lave en resourseprofil og få sagen kørt , var at hun ville være 100% sikker på at der ikke var mere de kunne afprøve , så "vi" ikke fik afslag på det grundlag .. Hun mente ikke selv der var mere at afprøve , men som hun sagde , så hellere være på den sikre side ..
I mine papier fra lægekonsulent stod der noget lignene med at min migræne var kronisk og at de ikke ser nogen mulighed for bedring i det medicin der findes nu .. (sådan noget ca) stod der .. Så jeg blev sygemeldt 3 mdr , og hun beklagede meget og sagde til mig at hun godt var klar over at det var lang tid , og jeg måske godt kunne føle at der ikke skete noget i min sag .. Men hun garenterede for at det gjorde der og hun nok skulle få styr på det hele til jeg blev kaldt op igen .. Det er så 2 mdr siden , og jeg har stadig en mdr igen , så nu er jeg spændt på hvad der mere skal ske ..
Men alt i alt , bare super at der endelig er en der vil kæmpe ens sag ..
Og så mente hun at der var rigeligt i min sag til at kører den pensionssag og prøvede virkelig at sætte mig ind i , at jeg jo nok ikke kom på arbejdsmarked (har jeg været meget trist over), men at jeg så måtte prøve at tænke på de positive ting ved ikke at arbejde , og bruge de gode dage på mig selv og mine børn og kæreste ..
Sabina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 16:40   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Sabina

Vil du ikke lave nogle afsnit (linieskift) i dine indlæg?

Jeg - og mange andre - kan næsten ikke læse når det står så tæt, og det er nemmere for os at du gør det med det samme end at vi skal kopiere teksten over et sted vi selv kan lave den mere luftig.

Velkommen til!!!!
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 17:43   #7
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Først vil jeg lige sige velkommen til

jeg håber for dig der snart sker mere i din sag men som det lyder har du en
SB som virkelig vil dit bedste,og dem er der desvære alt for få af i det skod
system som du selv kender til.

den sidste SB'ere jeg fik da jeg var på KH,var som din, sød og forstående
og virkelig synes det var for ringe der ik var sket mere i min sag end der var på det tidspunkt og jeg for længst skulle havde haft min ftp for der var ik
mere at gå efter, så hun fik samlet alt hvad der nu var lavet og ja 4mdr efter den første samtale med hende blev jeg ftp.

jeg var selv 28 på det tidspunkt(i dag er jeg 30år) og havde os lidt svært med
tanken omk den ftp da jeg jo gerne ville forsørge mig selv, men da jeg fik den
tilkendt efter alle de år i det system gav det virkelig en lettelse som ik er til
at beskrive, tror du vil komme til at føle det samme hvis din ftp går igennem
og ja noget tid efter vil du sikkert gradvist følge dig mere ovenpå og du kan
holde til at være sammen med dine børn,mere end du kan nu.

jeg har selv en lille pige eller retter sagt så lille er hun ik mere(10år) men efter
jeg fik min pension og noget tid efter fik jeg flere kræfter til at være sammen
med hende uden at blive alt for træt som jeg ellers blev før i tiden,og den glæde er ubeskrivlig at den ftp er guld for mig den dag i dag at jeg ik længere
skal gå glip af min datter fordi jeg er for træt.

og ja det vigtigste af alt,livet går jo ik i stå bare fordi man er på ftp

puha sikke en masse jeg fik skrevet men ja jeg kunne ik lade være da jeg så
du er på den aldre jeg var da jeg fik min og at det lyder som om du har en
sød SB som jeg os havde til sidst, så ja ville bare lige opmundre dig
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 12:17   #8
Sabina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2011
Indlæg: 14
Styrke: 14
Sabina er ny på vejen
AnnaGw << havde jeg slet ikke tænkt over
Det røg bare ned i en fart , men skal da nok tænke over det når jeg skriver *S*

Alanabith<<
Ja det er utroligt så meget forskel der er på sb ..
Hende jeg havde før hende her , var egentligt også effektiv ..
Også derfor jeg blev så ærgelig over da hun ringede og sagde at jeg skulle have en ny ..

Ja , man trænger nok til ikke at skulle tænke for meget over økonomien og fremtiden i systemet , og bare kun skulle tænke på sig selv og familien og ikke skulle bekymre sig om , om der sker noget i ens sag og kommer der nu nye ting der skal afprøves osv osv ...

er hårdt nok i sig selv at få en hverdag til at fungere ..

Min ene neurolog , mente også at bekymringer omkring alt det her , kun gjorde min migræne værre og jeg bare trængte til at få RO ..
Sabina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny herinde basse1979 Alt det andet 3 16-09-2011 17:36
Ny herinde jyttels Din historie 13 13-05-2011 09:12
ny herinde solstråle Dit og Dat 11 27-11-2010 19:49
Ny herinde... ollismuddi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 26-12-2007 21:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension