K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2011, 13:42   #1
Mette 75
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2011
Lokation: sønderjylland
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mette 75 er ny på vejen
Spørgsmål ang. FTP HJÆLP

Jeg gik i 2008 ned med stress og var syg i 10 mdr. Så fik jeg en revalidering og i starten gik det okay, men jeg havde stadig de der mange smerter og havde hukommelse besvær. Jeg fik i April konstateret Fibromyalgi, jeg har det sidste 8 mdr. fået det meget dårliger og jeg blev sygemeldt i April 2011, hvor jeg fik min revalidering forlænget ½ år. Nu har Tønder kommune fået en stattus attest fra min læge, som skriver at jeg er udmarvende træt, har konstante smerter i kroppen og at prognosen er meget dårlig, alle behandlingstiltag synes udtømte.
Nu vil Jobcenteret selvsagt tage min revaligdering og så står jeg med nada!
Hvad kan jeg gøre, jeg er gift men min mand er også syg, han var ude for en arbejdeulykke et ½ efter jeg blev syg og han skal havde pension nu siger kommunen. Vi har fire børn og vi har haft store Økonomiske konsekvencer, ved at vi begge blev syge på samme tid, vi midste vores hus sidste år

Er der noget jeg kan gøre?, jeg skal til Frederikbjerg i sep.2011 over til Bente Daneskjold.
Mette 75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2011, 13:52   #2
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
fibromyalgi

Hej og velkommen.
Jeg skal også på Frederiksberg Hospital i september.
Hilsen Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2011, 15:15   #3
Mette 75
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2011
Lokation: sønderjylland
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mette 75 er ny på vejen
Ja jeg håber da hun kan hjælpe mig med mine smerter og med nogle råd
Mette 75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2011, 18:19   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du skal slå på at du har ret til genoptagelse af sygedagpengene, pga ny diagnose.

Jeg gider ikke åbne min egen sag for at finde det frem (jeg er nu smidt ud af systemet, og nyder freden, og ønsker ikke at åbne den bog før nødvendigt... venter på BAN)

Men jeg ved at du har ret til sygedagpenge forfra (hvis du har optjenings retten der til, der ligger en principafgørelse, der siger at de kan tælle 5 år tilbage, men om den stadig duts nu der er kommet nye dagpengeregler ved jeg ikke) men på den anden side hvor intet våger intet vinder *ss*

Der til kan de sagtens ligge din jobplan om, det er et spørgsmål om vilje (man kan godt afklares under en reva) desværre SKAL kommunerne ikke og de vil jo gerne spare penge, så den vilje ligger på et ekstremt lille sted.

Men når man ser på §§ direkte omhandlende reva, er din kommunes handling med stansning korrekt, for du følger jo ikke din plan.

Men bare fordi du er gift er det ikke nødvendigvis = at du intet kan få, min gemal får en rimelig okay løn, og jeg ville alligevel kunne få knap 3000 men mit fradrag er over 3000, så det vil være noget rod at modtage det lidt jeg kan få, og vi vil få mindre ud af at han får overskudet (fordi der jo kommer lidt atp og den slags bæ på alligevel) så jeg får ikke en krone.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 08:20   #5
Mette 75
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2011
Lokation: sønderjylland
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mette 75 er ny på vejen
Ja , det har jeg også sagt til min sagsbehandler at det er en ny diagnose.
Men hun er socialstuderende og hun ved intet om nogen ting, hun siger bare at det kan man ikke lave om på og at der er intet man kan gøre. min rigtig sagsbehandler er på barsel og i min kommune er der ingen som gider arbejde, så de er ikke så mange. men det skal jo ikke gå ud over, os som bor her i kommunen.
jeg har hele mit liv arbejdet hårdt 12år i sundhelds systemte og et par år i det privatet og nu hvor jeg er blevet syg, så svigter systemet mig jeg må jo bare kæmpe for min sag, selvom jeg faktisk ikke har overskudet til det
Mette 75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 08:39   #6
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Hej

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med om du har ret til SDP igen ......

men har du søgt om kontanthjælp, så der muligvis kan komme penge derfra. Du skal huske at fortælle dem du stadig er sygemeldt, så du ikke kommer ud i alt der jobsøgning osv.

Mine sdp blev stoppet i sep09 pg siden har jeg været på supplerende kontanthjælp. Jeg er gift og vi har også 4 børn, så den beskedne hjælp vi får, gør at vi stadig holder skindet på næsen.

Det er jo i hvert fald et forsøg værd......... jeg har tidligere fået at vide af kommunen at jeg jo ikke kunne få konatnthjælp pga jeg var gift, hus osv og det troede jeg jo så på, da det er det man hører .......indtil en anden ved kommunen sagde jeg skulle prøve at søge alligevel.
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 11:07   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mette 75 Se meddelelser
jeg må jo bare kæmpe for min sag, selvom jeg faktisk ikke har overskudet til det
Sådan er det som regel, man har ikke overskuddet til det.

Men prøv at tænk på hvor mange penge det kan komme til at handle om, det kan godt betale sig, at mobilisere lidt overskud.

Ofte kan det også hjælpe, at blive rigtig gal på systemet, og gøre op med sig selv, at de "fa..... ikke skal køre om hjørner med mig".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp jeg har nogle spørgsmål... Ametyst Alt det andet 3 30-01-2013 20:15
spørgsmål ang. hjælp til regninger vubber43 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 07-08-2012 22:25
Spørgsmål om hjælp til vordende far Lmi Alt det andet 9 25-03-2012 12:21
hjælp søges og spørgsmål til ftp odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 30-08-2010 00:16
Hjælp til spørgsmål ang; aktindsigt. Thelma Dit og Dat 3 08-01-2010 20:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension