K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2011, 20:51   #1
Mælkebøtten
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mælkebøttens avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2009
Lokation: Hedensted
Alder: 50
Indlæg: 23
Styrke: 16
Mælkebøtten er ny på vejen
Question Nulflekser

Hej Alle Sammen

Nu er det min tur til at bede om hjælp.
Jeg har ellers kunnet finde svar på mine spørgsmål i andres indlæg, men ikke denne gang.

Jeg har "om lidt" været på ledighedsydelse i 18 måneder, og det er kommunen jo ikke særlig glad for.
Jeg har søgt noget i stil med 300 stillinger, men intet har givet job. Jeg søger alt muligt, også job som jeg i grunden ved jeg ikke kan holde til i længden, men et job skal der jo til.

For et par måneder siden fik jeg så en ny jobkonsulent, og han var sikker på at han hurtigt kunne få mig afsat - men nej desværre...
Enten er jeg ikke kvalificeret, eller også har jeg den forkerte uddannelse.
Jeg er uddannet som misbrugsvejleder med efterfølgene kurser indenfor coach, terapi og forskellige behandlingsmetoder.

Nu har kommunen så det de kalder for NULFLEKSER, hvilket vil sige at jeg kan ansættes KOMMUNALT med ALT betalt. Arbejdsgiver skal ikke selv betale løn i 2 år.
Men når nu de selvsamme kommunale arbejdsgivere ikke engang vil have mig i praktik, kan man så regne med at de vil have mig, selvom de ikke skal give en krone til mig???

Min jobkonsulent fortæller mig, at når nu jeg har været ledig så længe så kan de smide mig "ud" af ledighedsydelsen, fordi jeg ikke har fundet et job. Hvilket jo tydeligt viser at jeg, (på trods af ret mange ansøgninger) ikke viser initiativ til at ville arbejde.

Jeg aner snart ikke hvad jeg skal søge af job, og hvordan jeg skal finde en arbejdsgiver som vil ansætte mig. Og med den besked om at de vil smide mig af ledighedsydelsen, tja så har jeg jo da endnu mere brug for et job.

Viser man virkelig ikke initiativ når man søger de job der er???
Er der nogen herinde som kunne have et godt råd til hvordan jeg kommer videre??

Jeg mener da ikke at de kan tage ledighedsydelsen fra mig, eller tager jeg fejl der??

Venlig hilsen Mælkebøtten
Mælkebøtten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 21:06   #2
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Hej Rolig nu - De kan ikke tage ledighedsydelsen fra dig. Medmindre du siger nej tak til tilbudt job eller overgår til pension. Der er ikke nogen mellemvej.

Og så til det andet. Det de gør i kommunerne er at oprette nogle såkaldte puljejob. Så vidt jeg ved er en af definitionerne på et puljejob at det skal være et stykke arbejde der ellers ikke ville blive udført. Feks ved jeg at man bruger det i hjemmeplejen, som en ekstra hånd til medarbejderne, der så ikke skal løbe helt så stærkt. I princippet !!!
Et puljejob financieres af staten og det er der forskellen ligger. for så koster du ikke din kommune penge, men det kræver så at de sætter ressourcer (og medarbejdere) af til at administrere puljejobbene. Man laver derfor ikke et puljejob, men mange på en gang. Og her kan mange dække over alt fra 5 - 50 fleksjobbere.
Men træk vejret, når du er aktivt søgende kan de ikke tage din ledighedsydelse.
Håber der kommer nogle flere på banen her....
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 22:29   #3
Mælkebøtten
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mælkebøttens avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2009
Lokation: Hedensted
Alder: 50
Indlæg: 23
Styrke: 16
Mælkebøtten er ny på vejen
Tak for svaret

Det er bare svært ind i mellem at holde modet oppe. Især når man tydeligt mærker på de kommunalt ansatte, at man i grunden er en belastning af systemet. Og så kan vi jo alle komme med en masse forsvarstaler om at vi ikke selv har valgt at blive syge.
Men det er fint nok for mig at være hjælper, til de som render for stærkt i det daglige.
Og rart at vide at jeg ikke har taget helt fejl med at de ikke bare kan tage min ledighedsydelse fra mig

Hilsen Mælkebøtten
Mælkebøtten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 23:10   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mælkebøtten Se meddelelser
Min jobkonsulent fortæller mig, at når nu jeg har været ledig så længe så kan de smide mig "ud" af ledighedsydelsen, fordi jeg ikke har fundet et job. Hvilket jo tydeligt viser at jeg, (på trods af ret mange ansøgninger) ikke viser initiativ til at ville arbejde.
Den bør du bede ham om, at få på skrift.

Hans påstand er direkte løgn, mage til d*** sv** har jeg da sjældent hørt om.

Men eftersom du har gået ledig i mere end 12 ud af 18 måneder, så har de åbenbart glemt, at tænke på revurdering.

Når en fleks'er har gået ledig i 12 ud af 18 mdr. skal fleks'eren revurderes, dette vil sige, at kommunen skal vurdere, om du stadig står til rådighed for et fleksjob.
Dette gøres ofte ved hjælp en kort praktikperiode.
Under en revurdering skal der tages stilling til førtidspension.

Jeg tror du kan finde noget nyttigt her (fundet under nyttige links): http://www.clh.dk/?id=1474#c3994
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 23:20   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Nemlig, Vovse!

Revurdering, Aktivloven, § 74.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 00:25   #6
Mælkebøtten
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mælkebøttens avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2009
Lokation: Hedensted
Alder: 50
Indlæg: 23
Styrke: 16
Mælkebøtten er ny på vejen
Tak endnu engang

Den med revurdering havde jeg glemt alt om...
Men det må jeg jo så minde dem om i tilfælde af at de også har glemt det på kommunen Det kunne det jo tyde lidt på

Det med at få hans bemærkning på skrift, vil jeg forsøge.. Men den går han jo nok ikke med til

Venlig hilsen Mælkebøtten
Mælkebøtten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 08:13   #7
Mila
Hvor skulle jeg ellers være
 
Milas avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 105
Styrke: 15
Mila er ny på vejen
Oprindeligt indsendt af Mælkebøtten
Min jobkonsulent fortæller mig, at når nu jeg har været ledig så længe så kan de smide mig "ud" af ledighedsydelsen, fordi jeg ikke har fundet et job. Hvilket jo tydeligt viser at jeg, (på trods af ret mange ansøgninger) ikke viser initiativ til at ville arbejde.


Rolig nu - det er først og fremmest kommunens opgave at finde et egnet fleksjob til dig - det har de vist også glemt i dit tilfælde . Der er selvfølgelig ikke noget til hinder for at du selv søger job , som du har gjort , men du kan altså ikke miste din ledighedsydelse fordi det ikke er lykkedes for dig.

Ja de skal revurdere dig og der vurdere om du er reelt til rådighed for et fleksjob eller om du er blevet så dårlig at du skal på pension.

Revurderingen kan ske ved at du kommer på REVA eller i virksomhedsprøvning men den kan også laves ved udelukkende at få lavet det som hedder generellehelbredsoplysninger ( et skema ) som kommunen sender til din læge.

Det vil så blive vurderet af lægekonsulenten derefter sammen med din opdaterede res.profil. det kan munde ud i en evt indstilling til pension af din sagsbehandler..
__________________
-----------------------------------
Venlig hilsen

Mila..
Mila er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension