K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2017, 23:56   #41
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
Godt skrevet Peter og Vasen. Ja, det er trist at det er blevet sådan, det gør mig rigtig ked af det.
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2017, 17:22   #42
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
De sårende og manipulerende ord.........

http://www.b.dk/politiko/det-skete-d...e-og-gjorde-en

griske

krævementalitet,

uanstændig mangel på taknemmelighed

’shoppe’ rundt i lovgivningen

den dæmmer op for de værste tidsler.

De griske xxxxxxxx skal stoppes.


Berlingske har bedt to eksperter i politisk kommunikation om at forholde sig til hendes ordvalg i indlægget i BT – og effekten af det.

»Hun demonstrerer over for dem, at man kan tillade sig at se bort fra god, respektfuld og anerkendende kommunikation, når man taler om en gruppe mennesker, der kan udgøre et problem, man gerne vil håndtere,«

Hvis man kommer med sådan et udsagn som minister, er man udelukkende ude på at udvise en demonstrativ afstand til den første og sidste gruppe, mens hun er ude på at spille på følelserne i forhold til sine tilhængere

PH

Det er hvad denne tråd handler om. Vores lederes manipulerende og nedsættende sprogbrug, om bestemte befolkningsgrupper.

Et sprogbrug der var almindeligt i Tyskland fra 1933 og frem til 1945.

Glem ikke tråden "Angiv din nabo" http://www.k10.dk/showthread.php?t=25393. hvor embedsmænd er begyndt at arbejde politisk samt arbejder for fri adgang til dit hjem, uden dommerkendelse samt konstant overvågning af bestemte befolkningsgrupper.

Afhøring af din nabo, uden din viden.

Ingen går fri, selv vores handicappede børn bliver kaldt Gøgeunger.

Husk det!

Dette er denne tråds budskab.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 10-03-2017 kl. 17:42.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-03-2017, 01:07   #43
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
http://www.b.dk/politiko/det-skete-d...e-og-gjorde-en

griske

krævementalitet,

uanstændig mangel på taknemmelighed

’shoppe’ rundt i lovgivningen

den dæmmer op for de værste tidsler.

De griske xxxxxxxx skal stoppes.


Berlingske har bedt to eksperter i politisk kommunikation om at forholde sig til hendes ordvalg i indlægget i BT – og effekten af det.

»Hun demonstrerer over for dem, at man kan tillade sig at se bort fra god, respektfuld og anerkendende kommunikation, når man taler om en gruppe mennesker, der kan udgøre et problem, man gerne vil håndtere,«

Hvis man kommer med sådan et udsagn som minister, er man udelukkende ude på at udvise en demonstrativ afstand til den første og sidste gruppe, mens hun er ude på at spille på følelserne i forhold til sine tilhængere

PH

Det er hvad denne tråd handler om. Vores lederes manipulerende og nedsættende sprogbrug, om bestemte befolkningsgrupper.

Et sprogbrug der var almindeligt i Tyskland fra 1933 og frem til 1945.

Glem ikke tråden "Angiv din nabo" http://www.k10.dk/showthread.php?t=25393. hvor embedsmænd er begyndt at arbejde politisk samt arbejder for fri adgang til dit hjem, uden dommerkendelse samt konstant overvågning af bestemte befolkningsgrupper.

Afhøring af din nabo, uden din viden.

Ingen går fri, selv vores handicappede børn bliver kaldt Gøgeunger.

Husk det!

Dette er denne tråds budskab.

Hilsen Peter
Ja, netop almindeligt spogbrug som ingen ministre bruger i Tyskland , men det er helt ok i DK.
Hvem er vi?
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2017, 01:22   #44
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hospitalsdirektør: Vi sygeliggør det almindelige liv

http://www.altinget.dk/artikel/hospi...rdrer#comments

Sygdomsfrygt i befolkningen, jagten på sundhed og ny teknologi sygeliggør tilstande, som ikke giver symptomer og måske aldrig ville gøre det. Det skriver Else Smith, vicedirektør på Amager og Hvidovre Hospital.

SVAR

Paradokser ved TVUNGEN operationer for ellers mister sygdomsbyrden sine sygedagpenge
Der findes mange paradokser i den verden, hvor patienterne lever. Der hvor Sundhedsstyrelsen kalder mig for en sygdomsbyrde.

Der hvor de kloge påstår at jeg bliver sygeliggjort ved lidt udposninger i den lumbale del af ryggen. Pyt, bare lidt rodtryk.

Der hvor de herskende kræver lumbale operationer for at forbedre min arbejdsevne.

Der hvor jurister og underlige læger i Ankestyrelsen med et pennestrøg har gjort lumbale operationer RISIKOFRIE.

Der hvor jeg kan TVINGES til at lade mig opererer for en lumbal diskusprolaps, ellers kan en u-udannet jobkonsulent eller i bedste fald en socialrådgiver true mig til lumbal operation, som jeg ikke ønsker, ellers bliver mine sygedagpenge stoppet..................

........... indtil jeg bliver mør og når den 1ste og skal betale husleje.

Sundhedsministre i flertal har ellers vedtaget sammen med lægefagkundskaben, at minske lumbale operationer for diskusprolaps i S1, L5, L4, L3, L2 og L1 grundet manglende resultater og for mange skader der bliver til kroniske smertepatienter og §4 - patienter.

ETC, Elektrochok bliver vi sgu også tvunget til i arbejdsevnens hellige navn.

Indtagelse af vægtforøgende psykofarmaka bliver sgu også tilbudt under tvang.

Ja, selv det at tabe sig bliver sgu krævet af Danmarks øverste myndighed Ankestyrelsens Principafgørelser.

Pt stoppet i først en 2 års forsøgsordning og nu forlænget med 3 års forsøgsordning frem til juli 2019.

Else Smith

Vicedirektør på Amager og Hvidovre hospital hvor er der meget du ikke aner en pind om.


Med venlig hilsen

Peter Hansen Højeste førtidspension, kronisk smertepatient, § 4 patient, kørestol, krykker, urinposer, invalidebil, TLSO-korset efter adskillige lumbale operationer og uendelig træt af "Kloge-Åger"

Bilag, som dokumentation.

https://www.k10.dk/showthread.php?t=27836

http://www.k10.dk/showthread.php?t=32591

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160588

Bemærk, at denne Principafgørelse er "Gældende" og Ankestyrelsen er IKKE enig i hvad ellers Folketinget har tænkt sig at vedtage af forbud.

Havde jeg først været udsat for mine 2 arbejdsulykker efter 2013 så havde jeg fået tvangsbevilget et lille fleksjob på 900 sekunder om ugen:

https://www.k10.dk/showthread.php?t=30224
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-03-2017, 20:07   #45
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
HADER ord som offelige forsøgelse, mene mener også fleksjobber er på offelifg forsøglse,

jeg hader at høre det, jeg arbejde hårdt, men jeg er heldig kan grine med mine kolleger når vi læser sådan noget.

Er super heldig at have et arbejde hvor de tit fortæller mig,at jeg gør deres hverdag letter.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2017, 09:08   #46
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, i dag er det så de overvægtige der skal have een over nakken.

http://politiken.dk/indland/art58998...at-de-er-tykke

Otte ud af ti danskere: Det er fedes eget ansvar at de er tykke
Det er dit eget ansvar, hvis du er tyk, mener 82 procent i en ny måling. Her svarer næsten halvdelen også, at der ikke bør åbnes for flere fedmeoperationer.


PH svar til Politiken facebook etc

POLITIKEN

Igen ser vi pressen er budbringer og medansvarlig for den hetz imod syge, handicappede, overvægtige, som startede da KL Kommunernes Landsforening tillod sig at kalde vores børn for gøgeunger, hvis de bevilges specialundervisning.

Budbringere, uden at stille lidt krævende spørgsmål.

Danskerne, selvfede som de tilsyneladende er, sammen med pressen, som glemmer at stille væsentlige spørgsmål.

Finder der bare een, af de medmennesker med et højt BMI, som tidligere er TVUNGET til at indtage stærkt vægtforøgende psykofarmaka?

TVUNGET af sagsbehandlere med mangt til at stoppe disse overvægtige medmenneskers sygedagpenge, hvis ikke de vil indtage psykofarmaka som et såkaldt “behandlingstilbud”

Se, det kunne være interessant, hvis journalisterne fik tid til at kradse lidt dybere i problemstillingen.

Eller se lidt på konsekvenser af TVUNGEN elektrochok eller risikofrie lumbale operationer. Risikofri besluttet af jurister i Ankestyrelsen.

MVH Peter

Bilag

Hetz imod alt
http://www.k10.dk/showthread.php?t=32591

Tvang i behandlingen
https://www.k10.dk/showthread.php?t=27836
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-04-2017, 16:48   #47
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Ang. vicedirektør på Amager og Hvidovre Hospital debatindlæg i Altinget 16 marts 2017

Ud over hvad der allerede er kommenteret omkr. denne problematik her på tråden, så ville det måske være frugtbart om lægerne allerførst "greb i egen barm".

Her tænker jeg på dels på netop selv at optimere, at de patienter, der tilhører det man tidl. kaldte socialgruppe 5 i SFI-regi, lige behandling ved at lære at kommunikere med disse patienter og dels i det hele taget at kommunikere med alle patienter.

Men også at stoppe med at "sende aben videre", forstået på den måde, at hvis man ikke lytter til patienten, og bruger ordentlig tid på at afdække problemets rod (ved såvel undersøgelse som dialog omkr. symptomer), at man ofte som patient oplever, at blive sendt først det ene sted hen og så det andet sted uden at komme bedring nærmere. Nogle gange møder patienten frem til en speciallæge, hvor denne er uforstående overfor, hvorfor man er henvist. Dvs. patienten ender med en ommer, og speciallægen har brugt sin tid dårligt.

Ligeledes hvad angår medicin, oplever alt for mange patienter, at de får den ene slags hos den ene læge og den anden slags hos en anden, og ingen styrer det overordnede ansvar for den samlede medicinering, hvorfor patienten oveni sin sygdom/me også får en del bivirkninger (som læge måske heller ikke har oplyst om efter devisen: oplyser man om dem, så får patienterne bivirkningerne) el. værre bliver syg af kombinationen af medicin. Efter indførelse af medicinkortet på Sundhed.dk burde det ellers være en nem sag, at overskue hvilken medicin patienterne i øvrigt har fået el. pt. indtager.

PS: hvis man ikke husker det, er det samme Else Smith, der i maj 2015 blev fyret som direktør i Sundhedsstyrelsen med en fristilling, hvorpå hun kunne puttet 2,4 mil. i lommen (21 mdr. løn).

Og derpå indtrådte, som vicedirektør på Amager og Hvidovre hosp. 1.jan. 2016, hvorfor der må have været dobbeltindtjening de flg. 14 mdr. i dette nye job.

Fyringen blev fra Sundhedsministeriet begrundet i de dengang mange sager om manglende tilsyn af læger, der i en længere årrække ikke var blevet undersøgt om hvorvidt de i kraft af deres praksis havde bragt patienter i fare.

Heller ikke dengang blev jeg begejstret, når hun "trådte frem på skærmen" i hendes egenskab af dir. for Sundhedsstyrelsen.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2017, 09:34   #48
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Blogger kritiserer fleksjobreform: Blev gennemført på misundelsesretorik

https://www.avisen.dk/blogger-kritis...-p_427330.aspx

DA DAVÆRENDE beskæftigelsesminister Mette Frederiksen (S) i 2012 gennemførte reformen af fleksjob for SRSF-regeringen med opbakning fra V, K og LA, skete det på en misundelsesretorik over for de gamle fleksjobbere.

phhmw

Artiklen viser, at politikerne går forrest, når de skal have en større gruppe til at forstå.............

Vi begyndte at interesserer os for retorik da KL, Kommunernes Landsforening begyndte at bruge ord som Gøgeunger om vorese børn, når de skalle have hjælp til specialundervisning.

Et bevidst ordvalg for at vise hvor dårlige forhold kommunerne arbejdede under over for Regioner og Folketing.

Vælgerne, især de raske, er meget lette at manipulerer med.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-09-2017, 12:20   #49
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
https://www.avisen.dk/blogger-kritis...-p_427330.aspx

DA DAVÆRENDE beskæftigelsesminister Mette Frederiksen (S) i 2012 gennemførte reformen af fleksjob for SRSF-regeringen med opbakning fra V, K og LA, skete det på en misundelsesretorik over for de gamle fleksjobbere.

phhmw

Artiklen viser, at politikerne går forrest, når de skal have en større gruppe til at forstå.............

Vi begyndte at interesserer os for retorik da KL, Kommunernes Landsforening begyndte at bruge ord som Gøgeunger om vorese børn, når de skalle have hjælp til specialundervisning.

Et bevidst ordvalg for at vise hvor dårlige forhold kommunerne arbejdede under over for Regioner og Folketing.

Vælgerne, især de raske, er meget lette at manipulerer med.

Hilsen Peter
Ja, og nu viser det sig, hvad man jo godt har vidst, da man lavede reformerne, at arbejdsgiverne ikke er interesserede i at ansætte folk, der skal have løn. Nu får de jo gratis arbejdskraft via det virvar af ordninger.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2017, 19:33   #50
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
DF'ere sammenligner kontanthjælpsmodtagere med hunde

Det' bare for sjov

https://www.avisen.dk/dfere-sammenli...de_447227.aspx

Lokale partifolk fra Dansk Folkeparti kalder kontanthjælpsmodtagere for dovne, uvidende mennesker, der ligesom hunde blot forventer at blive fodret og medicineret gratis. DF-toppen tager skarp afstand.

Hvis kontanthjælpsmodtagere kan få penge fra kommunen, så kan hunde også. Det er pointen i en tekst, som Dansk Folkepartis lokalformand i Kolding, Gunner Nielsen, samt byrådsmedlem, lokalformand og folketingskandidat i Tønder for Dansk Folkeparti, Jan Voss Hansen, har lagt på Facebook.

Hunde er nemlig, lige som kontanthjælpsmodtagere, “blandede racer, arbejdsløse, dovne og kan ikke et ord dansk. De har ingen idé om, hvem deres far er, eller hvor de kommer fra og kender ikke selv deres alder. De forventer, at jeg skal fodre på dem, give dem husly og gratis medicinsk behandling,” lyder det i opslaget.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension