K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2007, 23:22   #41
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helle4 Se meddelelser
Hej, vil bare lige indskyde at, hvis du ikke kan få et par " ekstra ører med", så gør som jeg, jeg har lånt en diktafon, den lægger jeg frem, på bordet inden samtalen starter, og straks får "piben en anden lyd", sygt men sandt desværre! Mange helle

Helle - ja det kunne da godt være jeg skulle få fat i sådan en. Tror faktisk jeg har en liggende, der skal bare nye batterier i. Det må jeg lige undersøge imorgen, ved ikke om den røg ud da jeg flyttede

Men ja det er trist at det skal være sådan, virkelig sørgeligt

Annette
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2007, 02:10   #42
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg skal selv til samtale den 29-10 og selv om jeg mener at jeg er godt inde i regler og love så kunne jeg aldrig drømme om ikke at optage mine samtaler med kommunen og jobkonsulenter

Jeg bruger altid mp3 afspiller, der kan være meget samtale på og er lige til at plugge ind i puteren når man kommer hjem
  Besvar med citat
Gammel 19-10-2007, 08:00   #43
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Altså ----- nu har jeg prøvet med min mobil - og jeg synes ikke man kan høre hvad der bliver sagt.

Bliver det bedre med en mp3, eller?
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2007, 10:53   #44
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det kommer nok an på hvad for en mobil man har, der er også forskel på hvor længe de kan optage , min kan feks optage en time (og har rimlig lyd )men så skal jeg bruge et program og en blue et eller andet for at få lyden ud, så det er klart nemmest med en mp3 afspiller som i dag kan fås for et par hundrede kroner.

sidst jeg var med til møde som bisidder sad jeg og fulmelde rundt med mp3 afspilleren (LAD VÆRE MED DET) det bliver meget svært at høre he he .

prøv at se om man ikke kan lægge den diskret på bordet
  Besvar med citat
Gammel 19-10-2007, 11:01   #45
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Den lægekonsulent har ikke en dyt at skulle sige med hensyn til at du er godkendt til fleksjob !!!! du skal klage over det...det ville jeg gøre...han hedder vel ikke Jens Bang jeg ved de bruger en der hedder det derude ? for hedder han det så er han en led satan der er blevet fyret i andre kommuner !!!
En lægekonsulent må ikke sige du ikke skal ha fleksjob...han må kun sige hvad det betyder det du fejler og basta.
Men Stella, kom lige til at tænke på. Hvis hverken speciallæger eller min egen læge har haft skrevet, at min tilstand er kronisk/varig/stationær (kald det hvad man vil), så kan de vel godt gå ind og sige, at jeg ikke er berettiget til fleksjob, sådan lige umiddelbart?? Eller?? For hvis man ser på betingelserne for at få fleks, så står der jo bl.a., at sygdommen skal være varig. Og jeg bliver jo desværre nok ikke sendt til andre speciallæger andet end en med kendskab til whiplash, så der vil jo ikke komme flere udtalelser.

Så skal jeg selvfølgelig til en fysioterapeut hvis kommunen vil få fingeren ud og hjælpe mig med pengene (er igang med at søge om det igen). Og hjælper det ikke hos sådan en, så skal der vel skrives nye papirer om det igen.

Men jeg må snakke med min læge om det når jeg skal ned til hende igen, inden jeg skal på kommunen. Om ikke andet, så skal de jo lige klappe hesten og se hvad den psykiater jeg skal til i slutningen af måneden har at sige. For siger hun efter at jeg har set hende i noget tid, at det ikke er noget der bare sådan lige går over, så skal de jo også rette sig efter det.

Jeg må se...tror jeg skal prøve at lade være med at stresse fuldstændig sindssygt over dette her nu, for kan mærke at jeg er gået helt i selvsving. Må prøve at tage det lidt i bidder henad vejen...men puha det er svært.
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2007, 11:04   #46
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg skal selv til samtale den 29-10 og selv om jeg mener at jeg er godt inde i regler og love så kunne jeg aldrig drømme om ikke at optage mine samtaler med kommunen og jobkonsulenter

Jeg bruger altid mp3 afspiller, der kan være meget samtale på og er lige til at plugge ind i puteren når man kommer hjem
Kunne være jeg skulle ønske mig sådan en til min fødselsdag, så jeg kan bruge den fremover.
For hvis jeg finder den diktafon (som er tudsegammel), så skal jeg jo til at købe nye bånd til det osv, og aner faktisk ikke om man kan få til den mere. For ellers bliver jeg jo nødt til at optage over for hver gang.

Det må jeg lige kigge på.
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2007, 11:21   #47
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hej Hygeria...ja det kender jeg godt ...at man stresser helt ud ...men du skal ikke gøre det og tage det i små bidder og brug et par dage til at få det hele på plads...der står godt nok sager om førtidspension her i skrivelsen men det gælder også på samme måde for visitering til fleksjob.

Og så må man gå ud fra at der står noget i aktindsigten om varigheden af din sygdom og i din R profil .

...og ja lad os tage det i små bidder...roligt og stille...

--------------------------------------------------------------------------

Du har nu bedt om aktindsigt ( efter loven skal den komme inden 10 dage )

Du ved at du skal have din opdaterede R-Profil sendt hjem til dig så du kan komme med dine egne kommentarer.

Du ved at din kommune skal sende dig i en revurdering dvs før de kan vurdere noget skal du have været i en arbejdsprøvning først .

---------------------------------------------------------------------------

Angående lægekonsulenter så har socialministeriet skerevet denne

Lægers rolle i sager om førtidspension

Det er kommunen, det sociale nævn eller Ankestyrelsen, der træffer afgørelse i sager om førtidspension. Afgørelsen skal træffes ud fra en samlet vurdering af alle relevante oplysninger i sagen, dvs. oplysninger om helbredsmæssige, sociale og arbejdsmarkedsmæssige forhold mv.

Lægen er tit en vigtig bidragsyder i en sag om førtidspension. Men de helbredsmæssige oplysninger er kun en del af det grundlag, som sagen skal afgøres på baggrund af. Derfor kan din læge ikke vurdere, om du har ret til førtidspension. Lægen kan heller ikke vurdere, hvor stor en arbejdsevne du har.

Lægens opgave

Lægens opgave er at beskrive dine helbredsmæssige forhold. Der vil ofte blive bedt om en attest, som omhyggeligt og neutralt beskriver sygdomme eller andre relevante forhold, som lægen har kendskab til. I attesten skal der også være oplysninger om behandlingsmuligheder og eventuelle behand-lingsforsøg. Lægen kan i relevant omfang beskrive dine muligheder for at klare forskellige arbejdsfunktioner og eventuelle skånebehov.

Lægen har ikke tilstrækkelig kendskab til arbejdsmarkedet og støtte-muligheder efter den sociale lovgivning til at vurdere, om du har ret til førtidspension. Lægeattesten må derfor ikke indeholde synspunkter eller konklusioner om din ret til sociale ydelser.

Nogle ansøgere om førtidspension oplever, at kommunen ikke er enig i lægens vurdering af deres mulighed for at klare forskellige arbejdsfunktioner. Her må kommunen redegøre for sin vurdering og komme med en faglig begrundelse. Eller kommunen kan vælge at indhente mere information f.eks. ved arbejdsprøvning eller en ny lægeattest.

Lægekonsulentens opgave
Lægekonsulenten er ansat af den myndighed, som skal træffe afgørelse i din sag om førtidspension. Lægekonsulenten hjælper myndigheden med at forstå betydningen af de lægelige oplysninger i sagen. Det er ikke lægekonsulenten, som afgør, om du har ret til førtidspension eller andre sociale ydelser.

Hvis sagen ikke indeholder de nødvendige lægelige oplysninger, er det lægekonsulentens opgave at pege på, hvilke helbredsoplysninger der mangler. Lægekonsulenten skal ikke selv indhente de manglende oplysninger eller efterprøve andre lægers oplysninger ved selv at foretage undersøgelser.

Mere information
Du kan finde mere information om lægers rolle i sociale sager på Den Sociale Portal (www.social.dk).


Departementet
Holmens Kanal 22
1060 København K

Tlf. 3392 9300
Fax. 3393 2518
E-mail [email protected]

OBS

Bemærk at ankeinstansen nu hedder beskæftigelseankenævnet
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2007, 11:33   #48
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Tak Stella - du fik mig lige til at trække vejret lidt mere normalt igen

He he det er faktisk meget skræmmende som man kan køre sig selv helt op under skyerne.

Tak for lige at skære det hele ud i pap éeen gang til

Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Du har nu bedt om aktindsigt ( efter loven skal den komme inden 10 dage )

Du ved at du skal have din opdaterede R-Profil sendt hjem til dig så du kan komme med dine egne kommentarer.

Du ved at din kommune skal sende dig i en revurdering dvs før de kan vurdere noget skal du have været i en arbejdsprøvning først .
Men nu må jeg slappe lidt af, og så må jeg følge det ovenstående du skrev indtil videre og gå ud fra det. Og så må jeg tage den henad vejen , og i første omgang se hvad sagsbehandleren har at sige d.1/11 - og så tage den derfra

Dyyyb indånding, og så tror jeg, jeg skal prøve at give min hjerne lidt ro nu. hehe
Er desværre sådan en der spekulerer voldsomt meget, så det må jeg prøve at lade være med.

Tak for hjælpen...endnu engang
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2007, 11:34   #49
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Cool

Og Hygeria læs denne

Om hvordan din sag skal forløbe og dine rettigheder...fra DSI den er super god og let at forstå...jeg ved det er irriterende at læse alt det lov halløj men det er så vigtigt at kende sine rettigheder og ja man skal være en lille jurist for at overleve i systemet...he...he..he...

http://www.handicap.dk/publikationer...pillereglerne/
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2007, 11:36   #50
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja glem det for i dag og gå en tur ud i solen...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forvirret! Mulle72 Spørgsmål ang fleksjob 5 20-02-2012 21:22
forvirret helen_44 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 21-01-2012 16:28
Forvirret FrkNorden Alt det andet 6 08-10-2009 02:43
Forvirret ? frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 18-08-2009 14:37
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension