K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2007, 22:02   #31
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
bisidder

Hej, vil bare lige indskyde at, hvis du ikke kan få et par " ekstra ører med", så gør som jeg, jeg har lånt en diktafon, den lægger jeg frem, på bordet inden samtalen starter, og straks får "piben en anden lyd", sygt men sandt desværre! Mange helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 11:32   #32
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
? vedr. ressourceprofil

Jeg har lige nogle spørgsmål vedr. ressourceprofilen, som jeg har gået og tænkt over.

Nu skal jeg jo ned til min sagsbehandler her d.1 november, hvor han sagde at vi skulle gennemgå ressourceprofilen, da han sagde at vi var færdige med den.

Men så er det så jeg tænker, lad os sige, at vi gennemgår den, jeg opdager fejl som jeg beder ham om at rette osv.
Hva sker der så hvis han beder mig om at underskrive den? Kan der så ikke blive ført mere ind omkring mit fysiske og psykiske helbred? Og bliver ressourceprofilen primært brugt til vurdering vedr. om jeg skal i fleks eller ej?

Jeg er meget usikker på hvad jeg skal fortage mig, og vil ikke gøre noget der bider mig selv i måsen i sidste ende.
Jeg skal jo starte hos en psykiater i slutningen af måneden, og der vil der jo komme nye udtalelser fra hende, samt jeg vil prøve at få min læge til at henvise mig til en speciallæge med speciale indenfor whiplash.

Men hva hvis jeg skriver under, vil de yderligere udtalelser så ikke blive taget med, eller hvordan fungerer det?

Godt være det er et lidt dumt spørgsmål, men ingen af de kommuner jeg har været på, har forklaret hvordan dælen det hele kommer til at forløbe, og jeg vil godt være forberedt og have så meget viden om det hele som muligt, så de ikke ender med at køre rundt med mig og jeg gør noget jeg ikke skulle gøre.

Mange tak for hjælpen!

Annette
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 11:43   #33
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Lige et tillægsspørgsmål (ved godt jeg spørger meget)

Men nu fik jeg jo at vide i Tirsdags af min sagsbehandler, at lægekonsulenten der havde været indover, ikke mente hverken det ene eller andet var varigt, og at jeg derfor ikke kunne få fleksjob.

Men hvad skal kommunen reelt gøre nu og fremover? Skal de fortsat vente på svar fra fremtidige undersøgelser? SKAL de prøve at arbejdsprøve mig for at se hvad jeg kan klare, inden de bare afslutter sagen og tager mig af ledighedsydelse f.eks.??

Jeg har læst og læst indlæg herinde, men synes bare jeg bliver mere forvirret over hvordan det hele egentlig skal forgå hvis det skal være efter bogen.
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 13:24   #34
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har slået dine 2 tråde sammen...da de næsten er ens...
Den ene kommer fra rummet Dit og Dat....og den anden har du lavet her under Spørgsmål ang fleksjob

Jeg har lagt det hele her i rummet Spørgsmål ang fleksjob
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 19:44   #35
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hygeria Se meddelelser
Lige et tillægsspørgsmål (ved godt jeg spørger meget)

Men nu fik jeg jo at vide i Tirsdags af min sagsbehandler, at lægekonsulenten der havde været indover, ikke mente hverken det ene eller andet var varigt, og at jeg derfor ikke kunne få fleksjob.

Men hvad skal kommunen reelt gøre nu og fremover? Skal de fortsat vente på svar fra fremtidige undersøgelser? SKAL de prøve at arbejdsprøve mig for at se hvad jeg kan klare, inden de bare afslutter sagen og tager mig af ledighedsydelse f.eks.??

Jeg har læst og læst indlæg herinde, men synes bare jeg bliver mere forvirret over hvordan det hele egentlig skal forgå hvis det skal være efter bogen.
Den lægekonsulent har ikke en dyt at skulle sige med hensyn til at du er godkendt til fleksjob !!!! du skal klage over det...det ville jeg gøre...han hedder vel ikke Jens Bang jeg ved de bruger en der hedder det derude ? for hedder han det så er han en led satan der er blevet fyret i andre kommuner !!!
En lægekonsulent må ikke sige du ikke skal ha fleksjob...han må kun sige hvad det betyder det du fejler og basta.

Det lyder som om din kommune er ved at køre en sag om du skal fratages din ledighedsydelse fordi de ved du ikke aner en dyt om det så... enten er de vanvittige eller også aner de intet om loven...DU ER JO FLEKSER...de skal bare finde et fleksjob til dig...eller revurdere dig og kan du klare en arbejdsprøvning er du stadig flekser..

Du skal ikke skrive under på R- profil før den er som du mener den skal være...

Du skal have ret til at komme med dine egne kommentarer og du skal have en uge mindst til at komme med kommentarer...de skal sende R-profil til dig så du kan læse den selv og kommentere.


Albertslund kommune skal revurdere dig og det betyder en arbejdsprøvning og intet som helst andet.

Det undrer mig at Albertslund kommune er så evnesvag og kører på den måde...

Du skal ikke finde dig I det og skriv en klage over det fordi du er flekser og de kan dælme ikke tage den fra dig !

De truer dig ...de kører en ny sag på din fleks...det er skørt !

Sidst redigeret af Stella; 18-10-2007 kl. 19:52.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 21:59   #36
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hygeria Se meddelelser
Jeg har lige nogle spørgsmål vedr. ressourceprofilen, som jeg har gået og tænkt over.

Nu skal jeg jo ned til min sagsbehandler her d.1 november, hvor han sagde at vi skulle gennemgå ressourceprofilen, da han sagde at vi var færdige med den.
Har du haft den reesourceprofil til gennemlæsning hjemme har du haft mulighed for at tillægge oplysninger ?

Citat:
Men så er det så jeg tænker, lad os sige, at vi gennemgår den, jeg opdager fejl som jeg beder ham om at rette osv.
Hva sker der så hvis han beder mig om at underskrive den? Kan der så ikke blive ført mere ind omkring mit fysiske og psykiske helbred? Og bliver ressourceprofilen primært brugt til vurdering vedr. om jeg skal i fleks eller ej?
Du skal ikke underskrive noget, hvis jeg var dig så ville jeg skrive en mail til ham og samtidig ringe til ham , sig at du ønsker ressourcprofilen til gennemlæsning da du bestemt ikke mener at kunne overskue det hele hos ham og har du ikke haft mulighed for at tilføje din egen opfattelse af din situation så gør ham opmærksom på at det har du ret til i følge loven ...

En ressourceprofil er en løbende procces det vil sige at sker der noget nyt i dine forhold så skal de indarbejdes i din ressourceprofil ..

Citat:
Jeg er meget usikker på hvad jeg skal fortage mig, og vil ikke gøre noget der bider mig selv i måsen i sidste ende.
Jeg skal jo starte hos en psykiater i slutningen af måneden, og der vil der jo komme nye udtalelser fra hende, samt jeg vil prøve at få min læge til at henvise mig til en speciallæge med speciale indenfor whiplash.
dette bør du så skrive ind i ressourceprofilen under dine egne bemærkninger så er alt på det rene med det , og sikker dig så samtidig med ham din sagsbehandler at de evt nye udtaler kommer i din ressourceprofil

Citat:
Men hva hvis jeg skriver under, vil de yderligere udtalelser så ikke blive taget med, eller hvordan fungerer det?
det kan du forlange at de skal
Citat:
Godt være det er et lidt dumt spørgsmål, men ingen af de kommuner jeg har været på, har forklaret hvordan dælen det hele kommer til at forløbe, og jeg vil godt være forberedt og have så meget viden om det hele som muligt, så de ikke ender med at køre rundt med mig og jeg gør noget jeg ikke skulle gøre.

Mange tak for hjælpen!

Annette
Ingen spørgsmål er dumme når det kommer til ressourceprofil 60 % af sagsbehandlerne kan ikke finde ud af det hvorfor skulle vi så kunne
  Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 22:04   #37
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hygeria Se meddelelser
Lige et tillægsspørgsmål (ved godt jeg spørger meget)

Men nu fik jeg jo at vide i Tirsdags af min sagsbehandler, at lægekonsulenten der havde været indover, ikke mente hverken det ene eller andet var varigt, og at jeg derfor ikke kunne få fleksjob.

Men hvad skal kommunen reelt gøre nu og fremover? Skal de fortsat vente på svar fra fremtidige undersøgelser? SKAL de prøve at arbejdsprøve mig for at se hvad jeg kan klare, inden de bare afslutter sagen og tager mig af ledighedsydelse f.eks.??

Jeg har læst og læst indlæg herinde, men synes bare jeg bliver mere forvirret over hvordan det hele egentlig skal forgå hvis det skal være efter bogen.
De skal helt klart finde ud af hvad der nu skal foregå og de skal helt klart finde ud af en handlingsplan for dig , så de skal svare dig helt klart på hvad det er de forventer af dig , hvad skal du så revalidering eller hvad..

jeg ved ikke lige hvordan det er de har tænkt sig at gøre det her da jeg aldrig har hørt om noget tilsvarende, men jeg ved at så længe du ikke har fået et brev om at du har fået frataget din fleksbevilling så længe er du flekser og du skal ikke finde dig i at de bare tager den , du skal helt sikkert anke den....

Har du tænkt på at høre LAFS om hjælp, ved godt at det ikke lige virker i den pol der er her som om det er de mest effektive , men nogen får dog hjælp med deres sag jeg ville prøve at ringe til dem og høre ad hvis jeg var dig der er noget der tyder på at du skal have noget hjælp til det her ....

og du må meget gerne holde os andre opdateret hele tiden det kan jo være at vi kan se lyset, men at tage din fleks fra dig inden du overhovdet er afklaret den tror jeg altså ikke de kan slippe afsted med
  Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 22:54   #38
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Den lægekonsulent har ikke en dyt at skulle sige med hensyn til at du er godkendt til fleksjob !!!! du skal klage over det...det ville jeg gøre...han hedder vel ikke Jens Bang jeg ved de bruger en der hedder det derude ? for hedder han det så er han en led satan der er blevet fyret i andre kommuner !!!
En lægekonsulent må ikke sige du ikke skal ha fleksjob...han må kun sige hvad det betyder det du fejler og basta.

Det lyder som om din kommune er ved at køre en sag om du skal fratages din ledighedsydelse fordi de ved du ikke aner en dyt om det så... enten er de vanvittige eller også aner de intet om loven...DU ER JO FLEKSER...de skal bare finde et fleksjob til dig...eller revurdere dig og kan du klare en arbejdsprøvning er du stadig flekser..

Du skal ikke skrive under på R- profil før den er som du mener den skal være...

Du skal have ret til at komme med dine egne kommentarer og du skal have en uge mindst til at komme med kommentarer...de skal sende R-profil til dig så du kan læse den selv og kommentere.


Albertslund kommune skal revurdere dig og det betyder en arbejdsprøvning og intet som helst andet.

Det undrer mig at Albertslund kommune er så evnesvag og kører på den måde...

Du skal ikke finde dig I det og skriv en klage over det fordi du er flekser og de kan dælme ikke tage den fra dig !

De truer dig ...de kører en ny sag på din fleks...det er skørt !
Jeg kan ikke finde ud af at quote lidt af gangen, så det må blive sådan her

Men hold kæft hvor er jeg bare glad for at jeg har fundet jer herinde, aner ikke hvad jeg skulle have gjort uden jer

Jeg ved faktisk ikke hvad lægekonsulenten hedder, jeg fik jo aldrig set papiret ordentligt, og min sagsbehandler læste jo ikke decideret op af det, men kommenterede bare lige det konsulenten havde sagt mht at mine problemer ikke var varige.

Men jeg har idag sendt brev og mail afsted vedr. aktindsigt, for nu vil jeg have styr på alt dette her, og så nøjagtig hvad der er blevet skrevet.
Men havde godt læst om ham Jens herinde, og han lyder godt nok ikke til at være en særlig hyggelig fætter

Min sagsbehandler sagde ikke noget om at nu ville jeg blive frataget min ledighedsydelse, men eftersom han sagde at jeg jo desværre ikke berettiget til fleksjob ud fra det lægekonsulenten havde skrevet, så ringede alle alarmklokker jo i mit hovede.
Og eftersom han ikke kunne svare mig på hvad der så skulle ske, ja så blev jeg godt nok noget nervøs for at jeg lige pludselig fik en bombe smidt i hovedet næste gang jeg skal til møde med ham. Derfor jeg også ville være bedst muligt forberedt, så de ikke tog røv.. på mig.

Men jeg lader være med at skrive under på noget som helst.... og så tror jeg nok han får sig en lille overraskelse, når jeg nu lige pludselig begynder at stille nogle krav, og lige pludselig ved noget mere om alt dette her. Jeg vil simpelthen ikke finde mig i det!!

Jeg mente jo heller ikke de bare kunne pille mig af ledighedsydelse, før de har bevist, at jeg f.eks. ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet. Jeg har aldrig været i arbejdsprøvning, intet overhovedet.

Men tak for svaret Stella, så blev jeg endnu klogere!! Kan godt være, at jeg nogle gange skal have det skåret lidt ud i pap, men jeg vil bare være så sikker i min sag som overhovedet muligt, når jeg ser min sagsbehandler igen næste gang.
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 23:03   #39
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Har du haft den reesourceprofil til gennemlæsning hjemme har du haft mulighed for at tillægge oplysninger ?
Nej jeg har ikke haft den til gennemlæsning hjemme - faktisk aner jeg overhovedet ikke hvad han har skrevet ned i den.
Da jeg var derhenne i Tirsdags, sagde han, at jeg skulle komme igen d.1/11, så ville han lige gøre profilen færdig og så kunne vi gennemgå den når jeg kom
Og det kan vi da godt, men jeg vil stadig, efter jeres råd, bede om at få den tilsendt til min adresse, så jeg kan sidde i ro og mag og læse den, uden at den skal jappes igennem.



Citat:
Du skal ikke underskrive noget, hvis jeg var dig så ville jeg skrive en mail til ham og samtidig ringe til ham , sig at du ønsker ressourcprofilen til gennemlæsning da du bestemt ikke mener at kunne overskue det hele hos ham og har du ikke haft mulighed for at tilføje din egen opfattelse af din situation så gør ham opmærksom på at det har du ret til i følge loven ...
Nu tager jeg bare derop og snakker med ham, men jeg underskriver ingenting. Jeg bliver nødt til at se ham face to face og så vil jeg gå ham på klingen, og høre hva han har at sige. Så kan jeg også fortælle jer om det bagefter.
Men som sagt underskriver jeg intet, så må han kopiere den til mig med det samme, eller også må han sende den hjem til mig efterfølgende.

Citat:
En ressourceprofil er en løbende procces det vil sige at sker der noget nyt i dine forhold så skal de indarbejdes i din ressourceprofil ..
Okay, super for det var det jeg var lidt i tvivl om.

Citat:
Ingen spørgsmål er dumme når det kommer til ressourceprofil 60 % af sagsbehandlerne kan ikke finde ud af det hvorfor skulle vi så kunne
Næh det har du såmænd ret i De har ihvertfald ikke styr på en meter, det er helt sikkert.
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 23:13   #40
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
De skal helt klart finde ud af hvad der nu skal foregå og de skal helt klart finde ud af en handlingsplan for dig , så de skal svare dig helt klart på hvad det er de forventer af dig , hvad skal du så revalidering eller hvad..
Jeg vil også kræve et svar på hvad de har tænkt sig, hvis han ikke selv kan åbne munden og give mig nogle forklaringer og svar.

Citat:
jeg ved ikke lige hvordan det er de har tænkt sig at gøre det her da jeg aldrig har hørt om noget tilsvarende, men jeg ved at så længe du ikke har fået et brev om at du har fået frataget din fleksbevilling så længe er du flekser og du skal ikke finde dig i at de bare tager den , du skal helt sikkert anke den....
HVIS jeg får et brev fra dem vedr. ovenstående, så bliver sagen anket lige med det samme. For er godt nok blevet sur efter at jeg har fundet ud af, at tingene jo overhovedet ikke kører som de skal. Og så bliver det omkring hele sagen og den behandling jeg har fået i alt dette her fra dag 1.

Citat:
Har du tænkt på at høre LAFS om hjælp, ved godt at det ikke lige virker i den pol der er her som om det er de mest effektive , men nogen får dog hjælp med deres sag jeg ville prøve at ringe til dem og høre ad hvis jeg var dig der er noget der tyder på at du skal have noget hjælp til det her ....
Jeg vil bestemt overveje at kontakte dem. Men jeg venter lige til jeg har været nede til det næste møde, så jeg ved lidt mere om hvad kommunen helt konkret har i tankerne.
Det kan godt være, at dette her er en for stor mundfuld for mig at klare alene...jeg ved det ikke, jeg har ihvertfald ikke tænkt mig at give mig uden en kamp. Men det er trods alt nemmere hvis man har nogle i ryggen der er godt inde i alle deres love og regler og hvad ved jeg.

Citat:
og du må meget gerne holde os andre opdateret hele tiden det kan jo være at vi kan se lyset, men at tage din fleks fra dig inden du overhovdet er afklaret den tror jeg altså ikke de kan slippe afsted med
Jeg skal nok holde jer opdateret, også for at få læsset lidt af. Jeg har været helt rundt på gulvet siden i Tirsdags, får ikke sovet eller noget for det hele kværner bare rundt i mit hovede. Den uvished om hvad deres næste træk bliver, den æder mig op.
Men som sagt giver jeg ikke op uden en kamp.

Og tusind, tusind tak for alt hjælpen, det er så dejligt at i gider at bruge tid på at skrive til mig, jeg er dybt taknemmelig!!!

Det kan jo godt være der lige popper nogle flere spørgsmål op inden d.1/11, jeg tænker jo på alt dette her 24/7, så der dukker hele tiden noget nyt op i mit hovede.
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forvirret! Mulle72 Spørgsmål ang fleksjob 5 20-02-2012 21:22
forvirret helen_44 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 21-01-2012 16:28
Forvirret FrkNorden Alt det andet 6 08-10-2009 02:43
Forvirret ? frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 18-08-2009 14:37
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension