K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2007, 12:24   #61
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Når du er bevilliget fleks så er der kun en ting der kan fjerne det igen og det er hvis man finder ud af at du skal have en førtidpension i stedet for , man revudere for at finde ud af om der er sket ændringer i borgeres liv som gør at man ikke længere kan oppebære fleks men dermed er meneingen med loven faktsik at man skal se på førtidspension i stedet for, finder man ud af at det er en revalidering ja så er der jo noget der tyder på at en eller anden ikke har gjort sit job ordentligt fra starten af ...
Hejdien, hele humlen med alt dette her er, at den allerførste sagsbehandler jeg havde i Skovbo Kommune, netop ikke har gjort sit job ordentligt. Og det har nu gjort, at jeg er kommet lidt i klemme.
Jeg startede med at være på sygedagpenge i den kommune, jeg tror jeg har haft 2 møder med daværende sagsbehandler, ellers hørte jeg aldrig fra ham. Da jeg så ikke kunne være på sygedagpenge længere, fordi perioden var udløbet, så satte han mig direkte over på ledighedsydelse og bevilgede mig fleks - jeg fik så aldrig et papir på at jeg var bevilget.

Jeg anede intet om hva ledighedsydelse var, og han forklarede mig aldrig noget om det. Han sagde bare, da jeg selv ringede til ham, at jeg ikke længere kunne få sygdagpenge, og derfor havde han sat mig over på en anden ydelse, så jeg fortsat kunne få penge. Det er jo så først senere jeg er blevet klogere. Jeg havde intet overskud dengang til noget som helst, og derfor gik jeg ikke nærmere ind i hvad ydelsen betød. Det var yderligere mit første "møde" med det offentlige, og derfor regnede jeg med, at de vidste hvad de lavede - vidste ikke hvad jeg ved nu.

Da Glumsø kommune så fik mig ind i deres system og anmodede om sagsakter fra Skovbo kommune, fik de at vide, at der ingen sag var på mig. Det eneste der var, var 1 stykke papir, hvor sagsbehandleren selv havde skrevet, at min sag var bortkommet, og at den udtalelse han kom med, var baseret på små noter og via mails jeg havde sendt til ham.
Han skriver, at han vurderer at min tilstand er varig, og derfor har han bevilget mig til fleks.

Han har aldrig lavet ressourceprofil på mig, og han har ikke indhentet udtalelser fra speciallæger - mener kun han fik en udtalelse fra min egen læge dengang. Men den er så bortkommet.
Det eneste jeg prøvede dengang som han også har dokumenteret var, at jeg selv fandt et arbejde på nedsat tid, hvor kommunen ydede tilskud. Jeg havde en arbejdstid på 15 timer om ugen, og dette kunne jeg ikke klare, specielt ikke fysisk men også psykisk, jeg var der kun 2 dage - og det er faktisk efter dette, at han vurderer at min tilstand er varig og at jeg derfor skal fortsætte på ledighedsydelse da jeg er berettiget til fleks.

Så man kan jo sige, at han ikke har gjort sit arbejde ordentligt - jeg anede intet om noget som helst dengang, så jeg regnede jo med, at alt bare var iorden.

Det der så er sket sidenhen er jo så, at mit fysiske helbred er blevet slemt forværret, det psykiske er også blevet værre.

Altså, jeg har været på ledighedsydelse siden 2004, først i Skovbo Kommune, så en enkelt måned i Albertslund i 2005 (fordi ham fra Skovbo ikke kunne tage sig sammen og sende sagen videre til Albertslund på trods af at jeg var flyttet fra kommunen, så han udbetalte bare ydelsen til mig.)Så i Glumsø i 2005/2006 og nu i Albertslund kommune igen siden august 2006 som indtil videre løber frem til august 2008.

Jeg ville få et problem hvis jeg skulle i revalidering, for det første ville jeg ikke ane hvad jeg skulle studere, og for det andet ville jeg ikke kunne sidde ned i så mange timer af gangen på en skole. Men nu må vi se hvad det ender ud i.

Citat:
Det du sidder i nu (ikke mere takke være at du tog eget initiativ lyder det som om) er den forvrænget opfattelse kommunerne sidder med, de kan ikke skaffe fleksjob , og dermed mister de deres refusion og derfor vil de gerne have nogle flekser fra ledighedsydelse og over på kontanthjælp i stedet for, men det skal man IKKE finde sig i og det gjorde du så heller ikke kan jeg læse
Og det er jo nok deri problemet også lidt ligger, for til sommer næste år, så har jeg modtaget ledighedsydelse i bare Albertslund Kommune i 24 måneder, og så mister de jo deres refusion hvis der ikke er sket noget nyt...så jeg har forberedt mig på, at de nok inden længe begynder at presse på og prøver at træffe beslutninger henover hovedet på mig.
Men jeg må se hvad det ender ud i, det er simpelthen så rodet, og det er dybt uretfærdigt synes jeg, da det ikke er min skyld, men faktisk den første sagsbehandler jeg havde der har klokket i det.

Citat:
PS det er stadig meget vigtigt at du får fat i dine papir
Jeg har fået papirerne, han havde kopieret alle mine akter og gjort dem klar til mig igår, så der fik jeg dem med hjem Også derfor jeg kunne se hvor mange fejl der var i mine papirer, især fra tidligere sagsbehandlere.

Sidst redigeret af Hygeria; 02-11-2007 kl. 12:28. Årsag: forkert årstal
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2007, 12:41   #62
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Sejt gået at du tog styringen på mødet Hygeria. Det kræver skam mod og kræfter at slå i bordet og holde fast. Du får lige en stor

Uhh ham Jens Bang lyder godt nok uhyggelig... Havde det været en privat virksomhed, så var han blevet fyret forlængst...
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2007, 13:10   #63
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Hej Stella

Havde slet ikke set dit indlæg...

Da jeg hørte at det var Jens Bang der var lægekonsulent og kom med mit lille udbrud, kiggede min sagsbehandler bare mærkeligt på mig...ved ikke om han ikke er klar over hvilken nørd han er, men så skal jeg da fortælle ham det ved vores næste møde

Men jow jow, så heldig er jeg, men det kommer ikke bag på mig, at jeg ender op med ham som lægekonsulent...men nu må vi se hvilke andre "sjove" udtalelser han kommer med i fremtiden.

Så du synes ikke, at jeg allerede nu, skal skrive kommentar til hans udtalelser og få lagt ind i min ressourceprofil? Men vente til allersidst? Jeg havde nemlig tænkt mig at skrive en masse ned til vores næste møde i slutningen af november, hvor jeg bl.a. ville kommentere alle de fejl der er skrevet ind i min sag, og der havde jeg jo så også tænkt mig at kommentere Jens Bang's udtalelser.
Men kan forstå på dig, at jeg skal vente?

Tro mig, allerede i dit første indlæg hvor du kommenterede ham, der gik jeg straks ind på google og søgte på hans navn, og fandt frem til alle de artikler osv der er lavet om ham...rystende læsning! Og endnu mere rystende, at han stadig arbejder for kommunerne.

Og ja ja, hvis jeg bare bliver skånet det næste års tid, så er alle mine problemer væk, så er jeg frisk som en havørn Simpelthen for latterligt!!!

Men jeg har forberedt mig på "krig", så nu må vi se hvad det hele ender ud i. Jeg vil ikke trædes over tæerne mere, og selvom man bør bevare sin selvbeherskelse, så ved jeg, at det vil jeg ikke kunne.
Og helt ærligt, jeg har desværre oplevet gang på gang, at når jeg først har skruet bissen på og er blevet godt gal i skralden, så er det der at jeg for alvor er trængt igennem til diverse sagsbehandlere. Trist men sandt
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2007, 13:16   #64
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Antoniette Se meddelelser
Sejt gået at du tog styringen på mødet Hygeria. Det kræver skam mod og kræfter at slå i bordet og holde fast. Du får lige en stor

Uhh ham Jens Bang lyder godt nok uhyggelig... Havde det været en privat virksomhed, så var han blevet fyret forlængst...
Tak skal du have, og tak for opbakningen

Jeg er ikke "bange" for sagsbehandlerne, jeg bliver bare mega hamrende gal!! Og når jeg bliver rigtig gal, så får jeg lige pludselig lidt ekstra kræfter hehe

Men ja, Jens Bang er ikke en særlig hyggelig fætter, og fatter stadig ikke at han stadig arbejder for kommunerne, det er grotesk. Som du selv skriver, havde det været i en privat virksomhed, jamen så havde han fået sparket for laaang tid siden.
Men sådan er det åbenbart ikke i det offentlige (ihverfald ikke i de fleste kommuner)
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2007, 13:42   #65
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Og en anden ting er, hvis jeg ryger i revalidering, så betyder det vel Kontanthjælp!?!

Hvis det endte ud i det, ja så kunne det komme til at betyde at jeg ikke længere kunne sidde i min bolig - og finder ikke noget der er billigere end det jeg sidder i nu, da jeg i forvejen har store økonomiske problemer. Og dette ved min sagsbehandler og alle andre der har med min sag at gøre også godt...så det ville der bestemt ikke komme noget godt ud af, jeg ville bare gå endnu mere ned med flaget og ville aldrig komme videre.

Men det er kommunen vel ligeglad med.

Og er det bare mig der går lidt for meget i detaljer lige nu?? Men efter at have gennemlæst mine sagsakter, så har jeg lagt mærke til, at samtlige sagsbehandlere har skrevet i sagen, når jeg har siddet til møderne og er brudt helt sammen og har grædt som pisket - dette har alle ført ind i sagen. Men ikke én eneste har skrevet, at jeg har svært ved at være til møderne pga smerter, på trods af, at de kan se jeg kører rundt på stolen og vrider og vender mig, fordi jeg bare har SÅ ondt.
Burde de også notere dette i deres notater eller går jeg lidt for meget op i det nu? Kom bare til at tænke på det, fordi jeg nu kunne se at de har noteret når jeg har været meget ked af det.

Sidst redigeret af Hygeria; 02-11-2007 kl. 13:51.
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2007, 21:38   #66
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
De kører på det psykiske og aner ikke en sk.. om hvor belastende det er at være i deres kløer...
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2007, 00:16   #67
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hygeria Se meddelelser
Hejdien, hele humlen med alt dette her er, at den allerførste sagsbehandler jeg havde i Skovbo Kommune, netop ikke har gjort sit job ordentligt. Og det har nu gjort, at jeg er kommet lidt i klemme.
Jeg startede med at være på sygedagpenge i den kommune, jeg tror jeg har haft 2 møder med daværende sagsbehandler, ellers hørte jeg aldrig fra ham. Da jeg så ikke kunne være på sygedagpenge længere, fordi perioden var udløbet, så satte han mig direkte over på ledighedsydelse og bevilgede mig fleks - jeg fik så aldrig et papir på at jeg var bevilget.

Jeg anede intet om hva ledighedsydelse var, og han forklarede mig aldrig noget om det. Han sagde bare, da jeg selv ringede til ham, at jeg ikke længere kunne få sygdagpenge, og derfor havde han sat mig over på en anden ydelse, så jeg fortsat kunne få penge. Det er jo så først senere jeg er blevet klogere. Jeg havde intet overskud dengang til noget som helst, og derfor gik jeg ikke nærmere ind i hvad ydelsen betød. Det var yderligere mit første "møde" med det offentlige, og derfor regnede jeg med, at de vidste hvad de lavede - vidste ikke hvad jeg ved nu.
Hej igen , ja at det er Skovbo kommune vækker godt nok til eftertanke , der er en sag mere her på siden hvor ny Køge kommune prøver at tage ledighedsydelsen fra en borger , denne borger er også visiteret til fleks i Skovbo kommune , heller ikke her ligger der nogen afgørelse om fleksvisitation.

Men prøv at læse hendes sag og der vil du kunne se at det ikke lykkedes dem at tage hendes ledighedsydelse og heller ikke selv om hun ikke havde en fleks afgørelse ...

Godt nok var det af andre grunde de ville fjerne hendes ledighedsydelse og at de ville sætte hende på kontanthjælp men det kan afværges , og det samme gælder for dig, at du har været på ledighesydelse i 24 mdr gør ikke at du skal revalideres eller noget, er dit helbred blevet værre og de ikke kan revalidere dig , så er det ikke det de skal prøv at læse sagen her fra Køge som også er afstedkommet af Skovbo kommune http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...k%F8ge+kommune

Jeg kom selv på kontanthjælp takke være Skovbo kommune ( tak skovbo ) jeg har aldrig prøvet at være sygemeldt længere tid, så da jeg i skovbo kommune havde været sygemeldt i knap et år , røg jeg på bomi, her kunne de ikke få afklaring på min sag , Skovbo kommune undskyldte deres ringe sagsbehandling af min sag med at de syntes jeg skulle have fred, ja goddag det endte med at min nye kommune tog mine sygdagpenge og fortsatte afklaring , dog har jeg en meget fin på skrift afgørelse om fleks med grund hvad der er prøvet og hvorfor jeg ikke kan arbejde på det ordinære marked eller revalideres og det er sådan en fleksbevilling skal se ud

Citat:
Da Glumsø kommune så fik mig ind i deres system og anmodede om sagsakter fra Skovbo kommune, fik de at vide, at der ingen sag var på mig. Det eneste der var, var 1 stykke papir, hvor sagsbehandleren selv havde skrevet, at min sag var bortkommet, og at den udtalelse han kom med, var baseret på små noter og via mails jeg havde sendt til ham.
Han skriver, at han vurderer at min tilstand er varig, og derfor har han bevilget mig til fleks.


Det er så din fleksbevilling , du er ikke herre over kommunalt sjusk , du er helt klart visiteret til fleks

Citat:
Han har aldrig lavet ressourceprofil på mig, og han har ikke indhentet udtalelser fra speciallæger - mener kun han fik en udtalelse fra min egen læge dengang. Men den er så bortkommet.
Det eneste jeg prøvede dengang som han også har dokumenteret var, at jeg selv fandt et arbejde på nedsat tid, hvor kommunen ydede tilskud. Jeg havde en arbejdstid på 15 timer om ugen, og dette kunne jeg ikke klare, specielt ikke fysisk men også psykisk, jeg var der kun 2 dage - og det er faktisk efter dette, at han vurderer at min tilstand er varig og at jeg derfor skal fortsætte på ledighedsydelse da jeg er berettiget til fleks.
Det er ene og alene kommunens ansvar og ikke dit

Citat:
Så man kan jo sige, at han ikke har gjort sit arbejde ordentligt - jeg anede intet om noget som helst dengang, så jeg regnede jo med, at alt bare var iorden.
Det skal du ikke hæfte for , det er kommunens opgave at få lavet deres ting ordentligt og ikke din, der er ingen der forventer af dig at du skal kunne regler og love , det er derfor kommunerne har ansat såkaldte "professionelle "

Citat:
Det der så er sket sidenhen er jo så, at mit fysiske helbred er blevet slemt forværret, det psykiske er også blevet værre.
Og det er det der nu skal gennemarbejdes og vurderes i kommunen hvor du er nu, går det helt i hårknude for dig, så må du råbe op og så må vi se om ikke vi er nogen her på siden der kan skabe os overblik over det , og evt hjælpe dig...

en god ting kunne også være at melde sig ind i en fagforening så du den vej igennem kan få juridisk hjælp , du skal have været medlem i tre måneder for at få juridisk hjælp

Citat:
Altså, jeg har været på ledighedsydelse siden 2004, først i Skovbo Kommune, så en enkelt måned i Albertslund i 2005 (fordi ham fra Skovbo ikke kunne tage sig sammen og sende sagen videre til Albertslund på trods af at jeg var flyttet fra kommunen, så han udbetalte bare ydelsen til mig.)Så i Glumsø i 2005/2006 og nu i Albertslund kommune igen siden august 2006 som indtil videre løber frem til august 2008.

Jeg ville få et problem hvis jeg skulle i revalidering, for det første ville jeg ikke ane hvad jeg skulle studere, og for det andet ville jeg ikke kunne sidde ned i så mange timer af gangen på en skole. Men nu må vi se hvad det ender ud i.
Hvis ikke du magter en revalidering og din læge bakker dig op i dette, så bliver det meget svært for kommunen at tvinge dig til det, de skal jo ikke kun sige at det er det du skal, de skal dokumentere hvordan de mener at det skal kunne lade sig gøre


Citat:
Og det er jo nok deri problemet også lidt ligger, for til sommer næste år, så har jeg modtaget ledighedsydelse i bare Albertslund Kommune i 24 måneder, og så mister de jo deres refusion hvis der ikke er sket noget nyt...så jeg har forberedt mig på, at de nok inden længe begynder at presse på og prøver at træffe beslutninger henover hovedet på mig.
Men jeg må se hvad det ender ud i, det er simpelthen så rodet, og det er dybt uretfærdigt synes jeg, da det ikke er min skyld, men faktisk den første sagsbehandler jeg havde der har klokket i det.

Igen at kommunen mister deres refusion er ikke dit problem , det er kommunens hvis ikke de magter at hjælpe dig i fleksjob og bare sjusker sig igennem din sag så er det ene og alene deres ansvare...

Kender godt til albertslund kommune , er skovbo ineffektive så følger Albertslund meget godt med.

Jeg har en nevø som de fjernede fra hjemmet da han var 12 år han var skizofren og farlig ifølge dem, han blev anbragt i sommerhus projekt , boede i forskellige sommerhuse med to voksne forskellige steder i landet uden at komme i skole eller noget , da han fyldte 18 år satte de ham i en lejlighed , fritog ham fra aktivering pga hans psykiske sygedom og derefter er der intet sket for ham... ikke andet end at han 5 gange har været ved at blive smidt ud af sin lejlighed og de har reddet ham for ikke at få hans historie til pressen, nu er han under administration det vil sige de betaler hans husleje og el .. og så har han 800 kr at leve for resten af måneden han blive 23 år næste måned

Vi ville gerne hjælpe ham (han skal klart have en førtidspension) men det kan vi ikke , for prøv at få en skizofren med kommunalt forbi til at samarbejde det er svært
Nå ja i dag kan han lægge misbruger til sit cv ...


Men det lyder som om du allerede har godt tag i kommunen ..
men hvad laver Jens Bang i Albertslund ??




Jeg har fået papirerne, han havde kopieret alle mine akter og gjort dem klar til mig igår, så der fik jeg dem med hjem Også derfor jeg kunne se hvor mange fejl der var i mine papirer, især fra tidligere sagsbehandlere.[/QUOTE]
  Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 11:37   #68
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Hej Hejdien!

Mange tak for dit svar.

Ja lige som jeg følte mig ovenpå efter mødet med kommunen, så har jeg lige været gået helt ned med flaget igen. Det svinger meget med mig, og lige nu, der kan jeg slet ikke overskue at være inde i det skide system mere.

Alting går så langsomt, og jeg har virkelig også brug for at få nogle flere penge hver måned, lever af så lidt, at det æder mig op.
Nå men, det er også derfor jeg ikke har fået svaret tilbage før nu, har været lidt nede i kulkælderen.

Jeg er ked af at høre historien om din nevø, det er jo fuldstændig uacceptabelt!! Det er rystende at tingene kan forgå på den måde, men hvor trist det er at sige det, så kommer intet bag på mig længere.

Jeg har tidligere været inde og læse om den anden sag fra Køge kommune, og sad bare og rystede på hovedet. Igen ser man hvordan en kommune prøver at trække folk rundt i manegen - fuldstændig uberettiget, det er så latterligt.

Jo jo, den med at kommunen mener man skal have fred, den var jeg også igennem hos Skovbo, som du også var. Han synes også jeg skulle have fred og ro, især efter min første trafikulykke...og på daværende tidspunkt syntes jeg det var okay, for havde intet overskud til noget, men på den anden side, hvis han havde lettet måsen lidt, så havde jeg måske allerede siddet i et fleksjob nu - eller min sag så anderledes ud.

Jeg må se hvad der sker fremover, lige nu prøver jeg at lade være med at tænke for meget over det hele, for kan slet ikke overskue det. Jeg ville sådan ønske, at jeg bare kunne gå ud og finde et "almindeligt" job...hvis jeg vidste at jeg kunne klare det, så gjorde jeg det, så jeg kunne slippe for alt dette her med kommunen.
Jeg håber jeg kan samle kræfterne sammen igen til næste gang jeg skal på kommunen i slutningen af denne her måned. Jeg ved ikke rigtig hvad vi skal snakke om næste gang, for der kommer jo ikke til at være sket noget videre nyt...men nu må jeg se.

Jeg har pt ikke råd til at melde mig ind i en fagforening. Ved godt man kan trække det fra, men pengene skal jo stadig betales, og jeg har bare intet overskud i mit budget desværre. Lever for en lille smule mere end din nevø gør, så der er ikke meget at gøre godt med.
Jeg har også været lidt i tvivl, om jeg bare kunne melde mig ind i en fagforening, når jeg intet job har, og ikke har haft et arbejde i så mange år?? Spurgte min læge om det, men det kunne hun ikke lige svare på.

Tjah, aner heller ikke hvad Jens Bang laver i Albertslund Kommune...fatter slet ikke, at han stadig kan få lov til at udføre abejde for kommunen, efter alt det der har været omkring ham.
Men desværre er det ham der kigger på min sag, så det bliver jo "spændende" hva han ellers har at sige fremover

Men som sagt, nu må jeg se hvad der kommer til at ske fremover...håber min kampånd vender lidt tilbage igen, for lige nu er jeg bare fuldstændig flad.
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2007, 13:40   #69
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Så er jeg lige tilbage igen.

Jeg har intet overskud i øjeblikket

Mit sidste besøg hos min læge i Fredags, hvor hun skulle lave en helbredsattest til kommunen, sagde hun til mig, at jeg blev nødt til at skære ned på det smertestillende, da jeg viser tydelige tegn på begyndende mavesår. Jeg har ikke råd til mavesårspiller, og kommunen har ENDNU engang formået at smide alle mine papirer væk som jeg havde sendt til dem, hvori jeg søgte om hjælp til fys og medicin. Så nu skal jeg sgu til at tage kopier og udfylde skemaer endnu engang...gider næsten ikke at søge mere, for der går altid et eller andet galt.

Min læge vil skrive til dem, at hun mener min tilstand er kronisk, og at hun ikke mener fys behandling vil fjerne alle mine smerter - måske lindre lidt, men det vil ikke gøre at jeg bliver smertefri. Derudover mente hun, at de skulle være heldige hvis de kunne finde et fleks til mig - finde en arbejdsgiver der kunne affinde sig med at jeg er så ked af det hele tiden. Hun mener stadig at en førtidspension vil være det rigtige...og den eneste grund til at jeg ikke vil have førtidspension, er udelukkende fordi, at det kan jeg ikke leve af. Min økonomi er fuldstændig til hundene pt, har lidt over 400kr til hele december måned, og en førtidspension giver jo ikke så meget mere om måneden end jeg får nu.

Jeg var nede hos min socialrådgiver i Mandags - totalt spild af tid. Jeg havde hamrende ondt fordi jeg ikke må tage så mange piller længere, og mit humør var helt i bund, havde ingen kræfter overhovedet til at gå ind i en evt diskution med ham.
Jeg var der i små 10min for der var jo ikke sket noget nyt i min sag. Men inden jeg gik så skulle jeg jo lige have smidt lidt i hovedet igen, så jeg kunne begynde at bekymre mig igen.
Han sluttede af med at sige "nå men, så når du da ihvertfald lige at fortsætte på din ledighedsydelse henover julen"..jeg spurgte ham hva han mente, og han sagde at min bevilling jo udløb d.31/12. Sagde til ham, at min bevilling indtil videre løb frem til august næste år, han så mærkelig ud i hovedet, og tjekkede så i computeren, og kunne jo se det var rigtigt.

Så er det jeg bagefter har tænkt på, hva hvis den havde udløbet d.31/12 - hva havde han så tænkt sig? Min sag er overhovedet ikke afsluttet vedr. fleks, så de skal ikke begynde at tage pengene fra mig.
Nu holder han ferie i 6 uger fra midten af december, så han er først tilbage igen engang i januar, så der kommer der ikke til at ske noget. Men jeg er så bange for hvad der skal ske, når vi når hen i februar/marts måned, står jeg så lige pludselig med en kontanthjælp eller??

Jeg er lidt ærgelig over, at mit overskud var ikke-eksisterende i Mandags, for kunne godt tænke mig at vide hvad de har tænkt sig.

Men nu må jeg se...nu skal min læge lige sende helbredsattesten tilbage, min psykiater skal udtale sig hvis hun vil allerede, for har kun gået hos hende 3 gange. Så skal den "kære" lægekonsulent kigge på papirerne og så skal de holde møde, og så må jeg se hvilken dom de kommer med. Jeg er nervøs, det må jeg indrømme.

Min læge kendte godt til Jens Bang, og hun var dybt rystet over at Albertslund kommune har ham ansat, det fattede hun intet af.

Men hvad ville i gøre hvis i var i min situation, hvis vi siger, at jeg får afslag på at komme i fleks? Ville i klage over afgørelsen? Og hvis man klager over afgørelsen, må de så sætte en på en anden ydelse, indtil klagen er behandlet? Eller skal de fortsætte med at give mig ledighedsydelse indtil klagen er behandlet.

Jeg må indrømme,at jeg gider virkelig ikke mere, jeg har totalt mistet modet - fuldstændigt.
Jeg ved godt inderst inde hvad udfaldet af dette her bliver, især med en lægekonsulent som Jens bang der "overruler" alle andre udtalelser.

Jeg har flere gange tænkt, at nu søger jeg dælme bare et "almindeligt" arbejde og så må det briste eller bære....men ved jo også godt inderst inde, at jeg ikke kan klare et "almindeligt" arbejde - og min læge sagde også at det ville være rigtig dumt, for hun vidste at jeg ikke kunne klare det. Men hvor er det frustrerende, for jeg gider virkelig ikke være i dette her system mere...øv hvor er jeg træt af det.

Men som sagt, så er jeg helt sikker på, at de ikke vil give mig fleks...synes jeg kan mærke på min sagsbehandler at han ikke ser optimistisk på det.

Men det var lidt opdatering for mig, ikke at det var så meget nyt igen.
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2007, 15:05   #70
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hygeria Se meddelelser
Og en anden ting er, hvis jeg ryger i revalidering, så betyder det vel Kontanthjælp!?!
[/B]
Jeg har ikke lige læst hele din historie eller om det er sygedagpenge, du er på i øjeblikket... Men mht. ovenstående vil jeg lige nævne, at når man kommer i revalidring, får man det, der kaldes revalideringsydelse. Sats for revalideringsydelse er dem der er fyldt 25 år: 14.798 kr pr. md.(år 2007). Tabel for satserne kan ses på denne link og hvis du ruller den helt ned i bunden: http://www.bm.dk/sw7579.asp
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forvirret! Mulle72 Spørgsmål ang fleksjob 5 20-02-2012 21:22
forvirret helen_44 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 21-01-2012 16:28
Forvirret FrkNorden Alt det andet 6 08-10-2009 02:43
Forvirret ? frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 18-08-2009 14:37
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension