K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2011, 22:40   #31
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Karo, selvom om man er sygemeldt er det jo vel også sagsbehandleren opgave at være med at afklare, hvad en borger f.eks. fejler???? Om man er i behandling? Er lægen kontaktet?? I det hele taget, hvordan det går? Om man må indhente lægeoplysninger om forværring af sygdommen...??? Så længe man har en sag kørende i jobcentret, og uanset hvilken sag, der køres der, så skal man medvirke, hvis de mangler oplysninger i løbet af sagens forløb.
curls, en sag er en konkret sag, som skal fremgår fra fks. en sygeopfølningsplan ( som er afgørelsen i sagen, som kan fks. være en planlagt aktivering/arbejdsprøvning )

Det er hellere ikke en sagsbehandler som skal afklare hvad en borger fejler. Det er kun lægen som kan gøre det. Sagsbehandleren har fået en helbredsattest med prognose og derfor skal forholde sig til det som lægen har skrævet.
Sagsbehandler vil spare penge på ny helbredsattest, derfor ringer hun til pigen i tide og utide.
En helbredsattest koster kommunen ca. 1500 kr.

Alt det du skriver om curls, skal sagsbehandler indhente via statusattester eller ved at kontakte lægen pr. telefon, og ikke den sygemeldte.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 22:59   #32
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
curls, en sag er en konkret sag, som skal fremgår fra fks. en sygeopfølningsplan ( som er afgørelsen i sagen, som kan fks. være en planlagt aktivering/arbejdsprøvning )

Det er hellere ikke en sagsbehandler som skal afklare hvad en borger fejler. Det er kun lægen som kan gøre det. Sagsbehandleren har fået en helbredsattest med prognose og derfor skal forholde sig til det som lægen har skrævet.
Sagsbehandler vil spare penge på ny helbredsattest, derfor ringer hun til pigen i tide og utide.
En helbredsattest koster kommunen ca. 1500 kr.

Alt det du skriver om curls, skal sagsbehandler indhente via statusattester eller ved at kontakte lægen pr. telefon, og ikke den sygemeldte.

Karo, det er jeg godt klar over, det er jo vel også derfor, jeg har skrevet til Carpe diem, at hvis de gerne vil have noget mere at vide om sygdommen, så må de henvende sig til hendes læge! Den sygemeldte skal dog give samtykke til at de kan indhente statusattest, såfremt de vil have de her dokumentation. Tror du lige skal læse mit sidste indlæg liiige en gang til ikk.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 23:10   #33
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Karo, det er jeg godt klar over, det er jo vel også derfor, jeg har skrevet til Carpe diem, at hvis de gerne vil have noget mere at vide om sygdommen, så må de henvende sig til hendes læge! Den sygemeldte skal dog give samtykke til at de kan indhente statusattest, såfremt de vil have de her dokumentation. Tror du lige skal læse mit sidste indlæg liiige en gang til ikk.
Det var pokers, troede at få lov gå i seng....

Curts, jeg gå ud fra at sagsbehandleren har fåer venindens tilledelse til at indhente lægelige oplysninger, derfor skal der ikke gives tilledelse igen.

Min vurdering er, at sagbehandler vil spare kommunens penge og er pisket at bevise, at hun foretager sig noget.
Støjsender har selv sagt at kræftsyge skal have fred!!!

Godnat.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 07:49   #34
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej herinde.

Der står flg. i § 8:
Citat:
tilrettelægge og gennemføre et individuelt og fleksibelt opfølgningsforløb under hensyn til sygdommens karakter og sygemeldtes behov og forudsætninger. Kommunen skal inddrage den sygemeldte i opfølgningen.
Min undertregning pga. dette netop indekerere at der jo skal være en tilrettelæggelse, herunder hvor ofte og hvordan man opfølger.

Og § 10:
Citat:
Stk. 2. Beskæftigelsesministeren kan fastsætte nærmere regler om opfølgningen.
Der er ved. alm. SDP-sager, dvs. sager, hvor borger enten har brug for noget ro pga. det vigtigste pt. er behandlinger ect., el. man er i et forløb og der ikke forventes uforudsigelige situationer (her taler vi kategori 2 el. 3). Så er praksis at der følges op hver 3. mdr. Og at dette kan aftales hvordan: hvis det skal være telefonisk, er praksis også nogle steder at man forud får et brev, hvori man bliver bedt om at ringe til SB. Men man har også lov til at vælge modellen mail el. brev pga. ens omstændighder.

Og § 12 omhandler netop indplacering af kategorier, som også er udslaggivende for hvor ofte man som SB skal følge op på en sag.

Og så endelig § 13, hvoraf det fremgår

Citat:
Stk. 5. Hvis sygdommen forhindrer en individuel samtale, jf. stk. 4, kan opfølgningen ske telefonisk, digitalt eller ved brev.

Stk. 6. Hvis alvorlig sygdom forhindrer enhver form for kontakt til den sygemeldte, foregår opfølgningen uden kontakt til den sygemeldte (standby).
Min understregning, som jo faktisk viser at netop tlf.opringning ikke er et must, men at der faktisk er andre løsninger.

Og så har vi den nylige lovtilføjelser (2011) omkr. mennesker i terminalfase, som nu lovgivningsmæssigt endelig kan få lov til at være syge uden at nogen puster dem i nakken.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 10:54   #35
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carpe Diem Se meddelelser
TIL TUMNUS

Mange tak for sit svar!!
Et rigtig godt forslag, men desværre kan man ikke sætte en fastnettelefon på lydløs

Og min veninde kan heller ikke forsvare at sætte mobilen på lydløs, da hun har tre små børn, som kan blive syge og skulle hentes i børnehaven eller lign.
jeg vil forslå at hun ringer til sit selvskab og beder om at få nyt hemmeligt nummer.. og det samme til mobilen..

til kommunen mailer hun så at hun har opsagt tlf da det påvirker hende psykisk voldsomt at blive kontaktet uforberedt..

***
men også vælge den løsning er at i kan skrive det sidste ..

at hun overvejer at opsige sit abonnement. da det psykisk stresser hende at blive kontaktet uforberedt. så hvis i ikke kan finde anden kontakt form bl.a. mails eller pr brev. bliver det konsekvensen. så hun kan få den ro i sin dagligdag som hun har brug for...

vil så lige sige at jeg havde på samme måde da jeg var sygemeldt.. og på kommunen fik de nummer men med besked om at jeg ikke var den som tog den når jeg var nede. og derfor heler ikke vendte tilbage ved opkald..

så ville ikke have de kontaktet mig via telefon.. og det blev hørt.. alt gik så pr brev i stedet..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget er nok ? Dancer Spørgsmål ang fleksjob 16 12-02-2013 08:53
hvor meget zbm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-11-2011 19:19
Hvor meget får jeg? logikeren Politik og Samfund 1 21-09-2011 19:44
Hvor lang tid har sagsbehandleren til at lave en RS hopper Alt det andet 27 01-12-2010 16:05
Må sagsbehandleren bestemme hvor jeg underskriver? sharky Alt det andet 21 19-03-2010 10:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension