K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2012, 19:57   #1
tjalfe77
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2011
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
tjalfe77 er ny på vejen
Hvor mange timer, for et flexjob.

Diagnoser : Pes cavus fødder, discuprolaps, springhofte, denegration af ryggen, gigt i begge hofteskåle, whisplash og Necrobiosis lipoidica.

Jeg har ikke kunne finde ud af at ligge mit skriv ud, så nu prøver jeg igen.

Min historie er følgende. Jeg har været i en arbejdsprøvning på 38 dage. lægekonsulenten har skrevet følgende.

xxx er uddannet social og sundhedsassistent. Problemerne er medfødte pes cavus fødder, som medføre hun skal bruge specialsyet fodtøj, og som giver anledning til smerter. Hun blev opereret i 2005 uden effekt. Ud over fod problematikken, er der smerter i ryggen pga. lumbal diskusprolaps, smerter i venstre hofte, hvor man har påvist en springhofte, og endlig smerter i nakken. I forbindelse med ophold på smertecenter, er der forsøgt forskellige former for nerveskadebehandling samt psykolog forløb. Tilstanden betragtes som varig, man mener ikke klienten vil kunne genvinde sin fulde arbejdsevne. Egen læge bekræfter overstående.

Det skønnes klienten har været igennem en relevant arbejdsprøvning, der er taget hensyn til hendes gener. Der er ingen grund til at tro, at der er behandlingmæssige muligheder, udover de der er forsøgt oog tilstanden må derfor betragtes som stationær. De 25 timer klienten har kunne klare må formodes at være realistiske, i alle arbejdsforhold.

Udtalse fra anden aktør :

xxx havde problemer med at sidde foran en computer i længere tid og hun havde problemer med at udføre monotone bevægelser, da der derved opstod en trækkende smerte op til nakken, hvilket kunne påvirke hende i længere tid.

XXX var efter 4 timers arbejde så smerte plaget, at hun befandt sig i en osteklokke og hun sad for sig selv med meget begrænset kontakt til brugerne og medarbejderne. Når hun fik fri, humpede hun ud til sin bil.

XXX havde vanskeligt ved at køre sin bil hjem fra arbejdsprøvningen. Når hun kom hjem, var hun præget af smerter og kramper, kramperne kunne havde en varighed af 7-9 timer konstant uden ophør.

Resten af dagen havde hun svært ved at stå op og hun havde vanskeligt ved at udføre huslige opgaver. Flere gange fik hun ikke lavet aftensmad og rengøringen blev kun udført i begrænset omfang. Hun kunne ikke deltage i nogen former for social aktiviteter.

Smertecenteret er kommet med følgende udtalse :

Det er ikke realistisk at patienten kan genvinde sin fulde funktionsevne. Forhåbligt kan patienten blive tilknyttede arbejdsmarkedet med funktionsmæssige skånehensyn, det vil sige ikkke fysisk belastende arbejde, og sandsynligvis ikke fuld tid.

Arbejdsmedicinsk afdeling skriver :

Jeg kan ikke pege på nogen former for behandling, der vil kunne bedre patientens funktionsevne og derved arbejdsevne. På baggrund af sygehistorien tror jeg det er mest realistisk at forstille sig patienten indplaceres i et arbejde som ikke er fysisk krævende og hvor der er god mulighed for at variere mellem sidde, stå og gå. Ingen tunge løft og skånehensyn.

Dette er bare et udpluk.

Er der nogen der kan svare på, hvornår en kommune laver en vudering til om det evt. skal være et flexjob ?

Mine sygedagpenge er ophørt med den begrundelse, at jeg kan klare alle job ordinært 25 timer om ugen.

Jeg er nu kommet på kontanthjælp, og her har jeg fået afvide at de holder sig til den afgørelse som sygedagpengene har lavet. Det er selv om jeg forklar dem at jeg ikke kan klare et ordinært job 25 timer ugentligt.

De 25 timer var alt for meget i arbejdsprøvningen, men jeg blev truet med at de timer skulle jeg have ellers kunne kommunen afvise arbejdsprøvningen.

Dette indebar at jeg resten af dagen efter endt arbejdsprøvning ikke kunne gå.

Jeg bliver oplyst om i kontanthjælpen, at de vil raskmelde mig på de her 25 timer, min sag ligger i beskæftigelseankenævnet.

Jeg når aldrig at blive raskmeldt, da jeg samme dag hvor jeg har været i kontanthjælpen skal på sygehuset og have svar på nogen undersøgelser, her får jeg konstateret gigt i begge hofter.

Hvornår skal kommunen lave en vudering til et flexjob ? når jeg er halv død. måske hel død.......
tjalfe77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 20:52   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej,

Det med diagnoserne, bekymre vi os og kommunen sig ikke så meget omkring, det handler til syvende og sidst om arbejdsevne. Derfor kommer man i arbejdsprøvning, hvis man kan og der viser man hvad man magter i forhold til ens liv og levned.

Vi har det jo alle med at lade os drive med og yde lidt mere, men jeg forstå ikke helt hvor din sag er endt??

Du spørger til fleks og yder 25 timer, men er blive smidt ud af sygedagpenge, hvorfor?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 10:05   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Desværre har din læge skrevet 25timer, da du formodentlig derfor ikke kan tilkendes fleks, da det kræver 50% eller mere nedsat arbejdsevne.

Din redning er formodentlig nu en forværring, som er konstateret efter lægeudtagelse.
der skal derfor indhendtes nyt lægeligt. Husk at gøre opmærksom på dette. SKRIFTLIG.

Dette vil formodentlig kræve en ny afprøvning af arbejdsevne, hvor det er ekstrem vigtigt, at du kan yder det du kan, med balance på hjemmefronten også.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 12:00   #4
tjalfe77
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2011
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
tjalfe77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej,

Det med diagnoserne, bekymre vi os og kommunen sig ikke så meget omkring, det handler til syvende og sidst om arbejdsevne. Derfor kommer man i arbejdsprøvning, hvis man kan og der viser man hvad man magter i forhold til ens liv og levned.

Vi har det jo alle med at lade os drive med og yde lidt mere, men jeg forstå ikke helt hvor din sag er endt??

Du spørger til fleks og yder 25 timer, men er blive smidt ud af sygedagpenge, hvorfor?
Under arbejdsprøvningen fik jeg afvide, at jeg skulle have 25 timer, da jeg forsøger med de 25 timer og det viser i arbejdsprøvningen, at jeg efter 3-4 timer humper rundt og jeg får så volsomme stød op gennem venstre ben, at jeg flere gange knækker sammen, det står beskrevet fra anden aktør, som samtidig skriver, at en medarbejder på arbejdsprøvningsstedet tilkendegiver rigtigheden i dette. I løbet af kort tid under arbejdsprøvningen, kan jeg ikke bruge min højre arm ( min højre arm kan jeg ikke bruge et mdr. efter arbejdsprøvningens ophør ) Jeg har gået til behandlinger efterfølgende.

Jeg giver derfor klart udtryk for, at jeg ikke kan klare de 25 timer og beder om nedsættelse af timerne, jeg bliver mødt med et svar om, at timerne ikke kan sættes ned det vil de slet ikke acceptere der imod får jeg besked om, at timerne skal sættes op med en halv time om dagen. Jeg har efterfølgende fået afvide, at kommunen skal respektere, at timerne sættes ned, ved ikke om det er korrekt ?

Jeg modsætter mig, at timerne skal sættes op og spørg igen til en nedsættelse af timerne. Jeg får igen afvide det kan slet ikke lade sig gøre. Den sidste besked jeg får er, at jeg dagligt kan tage hjem mellem kl. 12 og 13.30.

Der er ikke en eneste dag under arbejdsprøvningen, jeg er gået hjem kl. 13.30, jeg er gået hjem mellem kl. 11-12 hver dag.

Pudsigt nok, har anden aktør skrevet. XXX har selv fortalt, at hun flere dage i arbejdsprøvningen har været der dagligt til kl. 13.30. Jeg har aldrig fortalt dette og jeg har under arbejdsprøvningen skrevet dagbog til kommunen, her fremgår det, at jeg ikke på noget tidspunkt har været der til kl. 13.30.

Mine sygedagpenge blev forlænget 3 mdr. Jeg fik efterfølgende brev om med følgende begrundelse. Vi vuderer, at din helbredsmæssige situation ikke vil ændre sig- men at du faktisk kan varetage et arbejde.

De vuderer at jeg kan stille mig til rådighed 25 timer.

Min sag er i beskæftigelsesankenævnet nu. Jeg er fortsat sygemeldt, men kontanthjælp. Da mine sygedagpenge ophør er jeg stadigvæk under behandling i smertecenteret og kommunen har på dette tidspunkt fået oplyst, at det skal jeg være flere mdr. endnu.
tjalfe77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 15:57   #5
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hej, du har simpelthen været for flink, men nok af den grund at du ikke ved bedre og det er noget man skal lære, og jeg tror næsten vi allesammen har været der....

Du SKAL ikke være 25 timer i en arbejdsprøvning, du skal være der i det omfang du magter og har et liv når du kommer hjem.
Dvs. når du kan mærke at nu går den ikke længere idag enten fysisk eller psykisk, så siger du til den kontaktperson du har på stedet, at nu går du hjem fordi nu kan du ikke mere... og det gør du hver eneste dag.
Og du skal ikke have dårlig samvittighed over det, det har du nok mange gange, men du skal tage dig sammen og lade som ingenting, for det er dig og dit liv, og ikke de andres du skal leve.

Du skal føre dagbog hver eneste dag, fra du står op til du går i seng, udførligt, og sende den til din sagsbehandler, og maile den til vedkommende 1 gang om ugen så h*n kan se hvordan det går dig, og du skal ikke lade være fordi vedkommende siger det ikke er nødvendig, for det er det.

Selvom du ikke arbejdsprøves i øjeblikket, så kunne du godt starte på det dagbogs halløj nu, så vedkommende kan se hvordan din dag er, og evt. forandringen, den dag du bliver aktiveret eller lign.

Det er brand ærgeligt at din læge har skrevet det med de 25 timer, for når der står sådan, ser kommunen sig lun på det og mener at så er det sådan...

Hvad du har af diagnoser, er fuldstændig ligegyldigt som Enteneller skriver, det er udelukkende arbejdsevnen der tæller....

Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 16:23   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg er helt enig i dit indlæg, bortset fra dette:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Du skal føre dagbog hver eneste dag, fra du står op til du går i seng,
Jeg vil anbefale, at man skriver dagbog for hele døgnet, og hele ugen for den sags skyld, sådan, at det også fremgår af dagbogen hvis man f.eks. vågner om natten p.g.a. smerter ell.a.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 16:40   #7
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg er helt enig i dit indlæg, bortset fra dette:



Jeg vil anbefale, at man skriver dagbog for hele døgnet, og hele ugen for den sags skyld, sådan, at det også fremgår af dagbogen hvis man f.eks. vågner om natten p.g.a. smerter ell.a.
Nå jaja, okay... det var også det jeg mente
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I flexjob men hvor mange timer? BSR Spørgsmål ang fleksjob 59 23-06-2015 10:09
Hvor mange timer har i? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 18 23-06-2012 09:13
Hvor mange timer? faktuella Spørgsmål ang fleksjob 11 09-02-2010 14:34
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48
Hvor mange timer sysse Spørgsmål ang fleksjob 6 24-11-2007 17:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension