K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2009, 17:28   #1
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Arbejde ved siden af kontanthjælp?

Hej Alle.

Jeg har været sygemeldt/på kontanthjælp i sammenlagt lidt over 3 år nu. Min sag står i stampe da kommunen mener at jeg (ligesom SÅ mange andre) er for rask til pension og for syg til fleks....

Jeg HADER at være bundet på den kontanthjælp, og ønsker bare den smule liv jeg nu kan klemme ud af mig selv tilbage!

Jeg drømte om at det var muligt at få førtidspension, for der ved siden af at kunne få et lille skånejob (jeg er testet til at kunne klare 5-6 timer/ugentligt).

Jeg kan se at der under reglerne for kontanthjælp er nogle ting beskrevet vedr. hvis man har lidt indtægt ved siden af - men er der nogen der har erfaring hermed??? For min frygt er at hvis jeg tager et arbejde 5-6 timer ugentligt, så mener de pludselig at jeg er "rask"?

Og hvad så hvis de sender mig i afprøvning????

Håber nogen kan hjælpe!
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 19:50   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af akizuri Se meddelelser
For min frygt er at hvis jeg tager et arbejde 5-6 timer ugentligt, så mener de pludselig at jeg er "rask"?
Lige den der kan jeg ikke hjælpe med.
Men for 3-5 år siden var jeg blevet valgt ind i bestyrelsen i vores boligselskab, og for de der månedlige møder kunne man få diæter.
I starten lod jeg bare være med at modtage diæterne, for ikke at have noget bøvl p.g.a. de småpenge.
Men så var der en der fik overbevist mig om, at jeg da skulle have de der diæter, og oplyse det til kommunen.
Det blev til, at jeg fik lov selv at beholde ca. 12 kr. pr. time, men til gengæld blev min kh ikke frigivet, før jeg havde afleveret "regnskab" for måneden, men det havde man altså bare glemt at fortælle mig.
Og når der så havde været en måned uden et møde, så tænkte jeg jo ikke altid liige på, at oplyse kommunen om det.
Så det skete nogle gange, at jeg måtte vente nogle dage på mine penge.
Så alt i alt var det ikke værd at have med at gøre, for de par basører.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 22:22   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg forsøgte mig engang med sådan et lille ekstra job ca 6 timer om ugen (3 dage af 2 timer!).....og HOLD OP et cirkus! Dem i boligsikringen fedtede rundt med papirene, der blev trukket i kontanthjælpen og det hele blev simpelthen for kompliceret at jeg måtte opgive! Samtidig fandt en jobkonsulent ligepludselig ud af at de 6 timer var en meget STOR kompetance, så han foreslog jeg arbejdede én dag om ugen i 6 timer i træk på et bibliotek.....men den mulighed at vi kunne bygge flere timer på hen af vejen. Og jeg røg fra match 5 ned til match 3 på under to minutter.
Jeg kunne selvfølgelig ikke starte på det bibliotek og fik min match 5 tilbage, men pointen er, at du dæleme skal vide at du kan risikere at komme ud i åben kamp! Hvis de får fornemmelsen af at du selv kan finde et lille job, og har lyst til det, jamen så æder de dig levende. Og selvom alle dine papire enstemmigt siger du kun kan arbejde 5-6 timer, så får DE altså vissioner om at de kan 'hjælpe dig' op på i hvertfald det dobbelte eller mere.

Mit råd, træd varsomt!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 22:37   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
5 timers arbejde om ugen er jo ikke til et fleksjob !! Jeg vil sige at hvis du går efter førtidspension for også at komme ud af kontanthjælpen, jamen så sæt proceduren igang med arbejdsprøvning og det hele. Du har alt at vinde og vel næppe ret meget at tabe. Er det ikke det værd ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2009, 15:57   #5
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Tak for svarene

Hejsa.

Netop det jeg frygtede var lige præcis at ryge ud at match 5 - og havde godt en fornemmelse af at kommunen straks ville se det som en kæmpe kompetence (På trods af at det ikke er muligt at få den højrere op!!!).

Vi har kørt kampen om FP i de over 3 år jeg har været sygemeldt nu - har været igennemarbejdsprøvning, og de vil have mig afsted igen.... Selvom igen kan fortælle mig HVAD jeg skulle kunne - altså vel at mærke kunne MERE end det jeg er arbejdsprøvet til.

Nå, men jeg må opgive min lille dagdrøm om et "åndehul" i det helvede.....
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejde ved siden af sin pension... SanneHansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 19-02-2014 20:40
Løn/arbejde ved siden af FtP?! Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-11-2011 22:04
Er det i orden at arbejde ved siden af førtidspension. anetta Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 15-04-2010 08:23
Førtidspension og arbejde ved siden af ernasoul Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-04-2010 09:51
arbejde ved siden af førtidspension? feline Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-08-2009 14:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension