K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2009, 17:29   #1
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Kennel på kontanthjælp???

Hej alle.

Jeg har en dkk registreret hund og har ligeledes et kennelmærke. Vi ønsker nu at lave et kuld på min 3,5 år gamle hund - men er der nogen der har erfaring med at have et opdræt mens man er på kontanthjælp???

Iflg Told & Skat er der jo tale om hobbyvirksomhed - altså er det ikke skattepligtig medmindre man har (mener jeg) 2 el. 3 kuld om året over en årrække... Men havd mener kommunen? Får man frataget kontanthjælpen?
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 17:37   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du må jo have en formue på op til 10.000 kr når du er på kontanthjælp. Og hvis din 'forretning' kun er en hobby, så kan indtjeningen jo høre ind under dét. Det er også tilladt at sælge sin cykel og få 3000 kr, eller sælge sin vaskemaskine og få 5000 kr - eller holde loppemarked på en sommerdag og tjene noget dér...
Man kan jo også sælge sine hårde hvidevarer og måske tjene 15.000 kr, bruge de 5000 kr
på noget nyanskaffelse', og sætte de 10.000 på kontoen....

Så det kan jeg ikke forestille mig kunne blive et problem....men måske andre ved bedre.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 17:42   #3
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Spørg DKKs jurist, han ved det helt sikkert.

Og jeg ved at andre på KH har kennel uden problemer.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 18:38   #4
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Ikke så

Jeg er nu ikke så sikker på hvad "helenekr" siger. Det er jo en indkomst.
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 18:50   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
... man må have en formue på 10.000 kr i banken når man er kontanthjælpsmodtager...hvis man selv tjener penge har man pligt iil at meddele det til kommunen...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 18:56   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Njaaa, indkomst skal der betales skat af og løssalg høre ikke ind under indkomst....

Det er heller ikke indkomst at sælge sin cykel i Den blå Avis. Men det bliver indkomst hvis du bevidst sælger cykler måned efter måned med henblik på økonomi - så skal moms og skat involveres....

Man må også sælge ud af sine smykker. Men man må Feks ikke selv lave smykker og sælge dem, pg gøre en forretning ud af det....

Det er heller ikke ulovligt at sælge sine kattekillinger. Men det anses som værende en forretning hvis katten får 3 kuld om året i en årerække....

Den er tricky!

Som kontanthjælpsmodtager har jeg dæleme måtte tænke kreativt i perioder for at skaffe penge til Feks Tivolitur til ungerne, vintertøj osv. Men altid indenfor lovens rammer. Og den ér altså pænt bred.

Man må som tommelfingerregl sælge ud af alle private egendele, som man i forvejen HAR købt og betalt.

Hvis du ringer til kommunen og siger at din hund skal have hvalpe og spørger om du må sælge dem, så vil de kun sige held og lykke!

Sidst redigeret af Ninja; 26-03-2009 kl. 18:59.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 19:07   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Man må som tommelfingerregl sælge ud af alle private egendele, som man i forvejen HAR købt og betalt.

Hvis du ringer til kommunen og siger at din hund skal have hvalpe og spørger om du må sælge dem, så vil de kun sige held og lykke!
OK Helene men det vidste jeg jo ikke...troede man ikke måtte noget som helst ...

tak for oplysningen..
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 19:18   #8
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Jeg ville nu stadig lige tage det med et gran salt hvad "helenekr" siger.


Det er den misforståelse som helenekr giver udtryk for, som gør at rigtigt mange mennesker kommer i klemme.

Sidst redigeret af Slettet bruger; 26-03-2009 kl. 19:35.
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 19:58   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det bedste er at ringe og spørge, det har jeg selv gjort adskillige gange, men jeg har ALTID fået grønt lys!!! Og jeg har dæleme solg meget! Og alt muligt lige fra nymfeparakitter til CD'er......

Det er ikke sådan, at fordi man er kontanthjælpsmodtager, så må man ikke købe og sælge på QXL og Trendsales. Det må man altså godt sålænge det er løssalg og private ejendele.

Men ring og spørg, det har jeg altid selv gjort med stor fordel.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 20:24   #10
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Men der er stadig forskel på hvad du MÅ og hvad en kommune ikke gider at bruge tid på at modregne.
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension