K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2009, 10:39   #1
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvad gør man?

..hvis man har sin sag om førtidspension hos visitationsteamet, og den kommer tilbage med et afslag?

Ikke at det er aktuelt for mig pt. men som i sikkert selv godt ved, så har man det med at PRØVE at gardere sig imod enhver form for modstand hver gang man venter på en afgørelse

Jeg tænker blot; HVIS det bliver et afslag, så skal det selvfølgelig ankes, og det gør man jo ved først at skrive til jobcenteret og klage over afgørelsen, hvor efter de så vil vurdere sagen igen... men i de fleste tilfælde har de jo en tendens til at fastholde deres afgørelse, så jeg er interesseret i det videre forløb her efter.

Anker man en fastholdelse af afslag, gør man det så ved at det ryger til et ankenævn af en art? ... eller betyder det så, at man kun kan "anke" ved at søge via §17?

Personligt ville min kommune jo have jeg søgte via §17, og det klagede jeg over... så ville de bare gå efter §18 bag min ryg, med anmodning om afslag... det fik de så heller ikke held med... nu vil de så lægge den over til visitationen som jeg ønsker det, altså efter §18 på normal vis...

Men jeg tænker blot, at hvis det hele blot er et skuespil for at få sagen smidt over til visitationsteamet, som så efter aftalt spil bare giver afslag, og jeg så er tvunget til at søge via §17, så har de jo i bund og grund aligevel taget røven på en og fået det som de vil, nemlig at der søges via §17.

Egentligt har jeg så mange oplysninger i min sag nu, at jeg ik har et problem længere med at søge en §17 hvis det ikke kan være anderledes, men det ville aligevel være rart at vide hvordan der klages når visitationsteamet måske afslår... jeg ønsker nemlig at kæmpe for en ansøgning via §18 for enhver pris... de skal ikke løbe om hjørner med mig nemlig

Så er der nogen her inde der ved om eneste mulighed for at få sagen igennem hvis visitationsteamet afslår er ved at søge via §17, eller er der andre klagemuligheder?
  Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 11:11   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hej Razmo

min sag blev kørt efter § 18 og jeg fik mange af slag og dem ankede jeg
du kan læse i min tråd om det http://www.k10.dk/showthread.php?t=480

får man et afslag og man anker og de vedholder afslaget skal de "kommunen" sende sagen vidre til beskæftigelsesankenævnet og så ser de på sagen,

min nåede aldrig at komme helt ind de gange den var inde ved dem, da der er en sagsbehandler der inde som ser på sagen først og min sag blev hver gang sendt tilbage til kommunen med næse.
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 11:29   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej...

Visitation team jobcenter beslutter om de indstiller dig til pension ...de kan indstille dig til pension eller til afslag på pension...så ryger den til socialforvaltningens pensions team som skal afgøre om de vil rejse sag om pension...hvis ja så går den til de høje herrer der afgør om du får pension hvis afslag så får du tilbudet om at få sagen afgjort på en §17 på foreliggende grundlag hvis du får tilkendelse er det godt men afslag så kan du anke sagen til Beskæftigelses ankenævnet og hvis afslag der så Ankestyrelsen....

Håber det er nogenlunde let at forstå...

Hvis din sagsbehandler mener du ingen arbejdsevne har så er det sandsynligt du får pension...men hvis der er den mindste tvivl om arbejdsevnen så får man sandsynligvis afslag.

Det hele kommer an på sagsbehandleren lægekonsulenten ..om de støtter en eller er imod en.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 15:12   #4
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
OK... jammen så står jeg jo nok rimelig godt når jeg har både egen læge, psykolog, psykiater, overlæge med speciale i psykiatri, egen sagsbehandler OG lægekonsulenten på min side kan jeg regne ud... men i kender det jo godt, man tror det den dag man står og skal skrive under!

Men det vil altså sige, at ligegyldigt HVAD visitationsteamet siger, så KOMMER det til ankenævnet, enten med anmodning om afslag eller ej? Og får man så afslag fra nævnet hedder det beskæftigelsesankenævnet? Korrekt forstået?

Sider lidt og tænker: Hvad skal vi egentligt med et visitationsteam? ... hvad er pointen i dem, som endnu et mellemled, når afgørelsen aligevel ligger hos nævnet?

Og HVEM er visitationsteamet egentligt? Er det cheferne i jobcenteret? er det et særligt team? taler de sammen med dem i jobcenteret, så de kan side og planlægge at holde sammen i afgørelser, hvis sagsbehandler og konsulent mener der bør være afslag?

Mange gange kunne man godt tænke sig at vide hele den organisatoriske arbejdsgang i sådan et forløb, samt hvem der arbejder sammen og sider og taler sammen over frokostpausen osv...

Man får lidt en fornemmelse af at det hele er en stor sammenspist familie, lige med undtagelse af pænsionsnævnet.

Og pensionsnævnet, hvem er de egentligt? er det byrådsmedlemmer? specielt advalgte fagfolk?

ja spørgsmål, spørgsmål og atter spørgsmål... tror ikke jeg bliver fri for spørgsmål i mit hoved før den sag er SLUT!
  Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 15:26   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Men det vil altså sige, at ligegyldigt HVAD visitationsteamet siger, så KOMMER det til ankenævnet, enten med anmodning om afslag eller ej? Og får man så afslag fra nævnet hedder det beskæftigelsesankenævnet? Korrekt forstået?
Nej efter jobcenters visitationsteams dom, så ryger det til socialforvaltning som afgør om de vil rejse sagen...


Så får man brev om det fra dem og hvis de vil så ryger sagen til pensionteamet som er byrådsmedlemmer.

Afgørelsen kommer fra Socialforvaltningen.

Efterfølgende så kan man anke sagen ved afslag til Ankenævnet.

Efter ankenævn BA

Ankestyrelsen.

det er sådan i København men ikke sikkert det er sådan i Næstved ?

MEN..

Citat:
OK... jammen så står jeg jo nok rimelig godt når jeg har både egen læge, psykolog, psykiater, overlæge med speciale i psykiatri, egen sagsbehandler OG lægekonsulenten på min side kan jeg regne ud... men i kender det jo godt, man tror det den dag man står og skal skrive under!
JA.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 15:37   #6
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pyha! ... jeg er forvirret...

Altså:

1. Sagsbehandler og lægekonsulent vurderer føst, og giver sagen til visitationsteamet med anmodning om afslag eller accept.

2. Visitationsteamet vurderer så sagen, og giver sagen videre til socialudvalget, igen med anmodning om afslag eller accept.

3. Socialudvalget vurderer så om de vil rejse sagen om FP, og gør de det, så ryger det videre til pænsionsnævnet, ellers ryger sagen tilbage til punkt 1.

4. Pensionsnævnet vurderer så og tager den endelige beslutning om FP.


Sig mig hvorfor f..... skal det være så kompliceret!?

Det jeg er meget usikker på er, HVOR sagen ryger hen, når de forskellige teams giver afslag... tror bare jeg dropper at forstå det
  Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 15:59   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ja du har forstået det...

Pyha ja det er også meget svært at forklare alting på nettet...det er også meget bureaukratisk..

Hvis man får afslag hvilket du nok ikke gør... så ryger sagen tilbage til jobcenter og lukkes...derefter fortsætter man på den ydelse man var før..



Syntes du skal prøve at tage det roligt og ikke være alt for nervøs ...ved godt det er lettere sagt end gjort .....
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 16:07   #8
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hej Razmo
Ja, jeg har også svært ved at forstå hvorfor den skal igennem så mange vurderinger, når de alligevel ikke behandler sagen, men bare følger hinandens afgørelser.
Min sag kort:
Først indstillet til fp af sagsbehandler
så ikke indstillet af ny sagsbehandler, der ikke kendte mig
så indstillet til afslag på påbegyndelse af fp af visteam
så instillet til afslag på påbegyndelse af socialforvaltning/nævn eller hvad de hed.
Og socialnævn valgte at skrive deres afgørelse ordret af efter vis.teams afgørelse. Skal jeg så tro på at min sag er blevet behandlet, nej. Har klaget over alle disse afgørelser uden at få svar. De er bare en gruppe indspiste inkompetente personer.
Har heller ingen handleplan eller noget som helst der kunne argumentere eller underbygge deres afgørelse. Og det er fordi de ikke har noget at have det i.

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men det lyder som om du i hvert fald står rimeligt godt i din sag.

Men som altid, skal man bare være på vagt og over dem hele vejen.

Håber det går godt for dig, Razmo
:kramFrida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 16:19   #9
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
Så får man brev om det fra dem og hvis de vil så ryger sagen til pensionteamet som er byrådsmedlemmer.
det er ikke byrådsmedlemmer der sidder i pensionteamet, det er sagsbehandlere
og nogen andre ,

Razmo- nå okay din sag ligger så ved din jobkonculent og det skal så vudre om der er mere der skal belyses.

og er den klar ja så sender de ( jobkunculenten) sagen vidre til pensionskontoret og der vil en sagsbehandler se sagen igemmen og vudere om han/hun mener at sagen kan overgå til reglerne om ftp- § 18 skt 20 og 16

og der vil man få brev om at de har modtaget og om sagen går vidrer

går sagen vidre, ja så må man bare vente og se hvad der sker, man vil få brev om partshøring om man vil til dette, hvis man har noget at tilføje til sagen.
men hvis alt er godt beskrevet i resusefrofilen er det ikke nødvendigt at møde til dette, da den er meget vigtigt.. det er den pensionteamet ser i
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 16:23   #10
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg skal prøve at tage det roligt... men det er sgu' svært... indrømmet... Peter og Ulven, den historie burde ligge fremme på bordene i ethvert jobcenter til skræk og advarsel!

Ved ikke hvad det er der gør, at selv med så god en sag nu, at mit hoved er ved at eksplodere nogen gange om udfaldet... så snart mit hoved har et pusterum, hvor jeg ikke ligefrem foretager mig noget jeg koncentrerer mig om, så farer tankerne øjeblikkeligt hen på "scenarier" af hvad der kan ske af urimelige og underlige udfald på min sag... og øjeblikkeligt begynder jeg at tænke modstrategier, modvar, lovgivning, retfærdighed... ALLE tankerne farer igennem hovedet på en konstant... det sker bare helt automatisk... selv når man ligger i badekaret og prøver at slappe af kører de rundt i hovedet på en...

Jeg har enda præcsteret at drømme, at jeg blev vraget bigtime af en monsterled lægekonsulent! ... må sige at det var rart at vågne
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension