K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2009, 14:51   #11
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Hvor???

Hej Popiae!

Det lyder lige som det jeg skal have fat i!!! De kan jo ikke sige "at jeg er omfattet - men samtidig ikke er omfattet"? Og jeg ville ikke være berettiget til hjælpeforanstaltninger, da jeg netop har en rask kæreste - plus både hans og min famile hjælper.
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2009, 12:06   #12
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Jeg må indrømme, at jeg er glædeligt overrasket. Efter at have talt med kommunen vedr. merudgifter samt fået stillet et evt. afslag i udsigt, har jeg sådan set forventet dette, og så småt indstillet mig på ordlyden. Men nu er gassen gået af ballonen, for med posten d.d. har jeg fået meddelelse om, at jeg er blevet bevilget merudgifter iht § 100 med kr. 1500 pr. måned med tilbagevirkende kraft fra den 1. april 2009, hvor jeg ansøgte. FEDT dejlige penge at få her i sommervarmen. Jeg er helt sikker på, at lidt af pengene skal bruges på en lottokupon for heldet er da helt sikkert med mig idag.

Sagen skal genvurderes om ca 1 år.

God sommer til jer alle.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 16:47   #13
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej
Så har jeg også været til samtale omkring ansøgning via §100. Det vil sige det er en genbehandling, da jeg allerede har fået afslag en gang. Sagen har været en tur over det sociale nævn, som hjemviste sagen til ny vurdering. Det var i august 2008. Jeg var da heller ikke kommet til samtale i dag, hvis ikke Borgerrådgiveren har været inde i billedet og forlangt at der snart blev handlet.

Nå, hvordan gik det. Hmmm. Jeg mødte desværre nok ikke fuldt forberedt. Har været igennem et forløb hvor min far er røget ud og ind af hospitalet, bl.a. med hjertestop. Så har vist haft tankerne et andet sted. Og når sagen nu oprindeligt er fra 2007, kan det godt være svært at huske alt.

Men altså jeg fik oprindeligt afslag på ansøgningen fordi man ikke mente jeg var omfattet af personkredsen. Kunne jo klare personlig hygiejne selv. MEN jeg er under konstant medicinering for at kunne se - så mange udgifter til medicin og bivirkningsmedicin. Uden vil jeg være blind, vil have behov for ledsagerhjælp, hjemmehjælp, vil ikke kunne arbejde i mit flexjob. Jeg mener faktisk at der står i lovgivningen at man skal se på en persons handicap uden medicinering. Men sådan tror jeg ikke helt denne socialrådgiver opfattede det. Hun blev i hvert fald ved med at sige at det kunne godt være jeg synes jeg havde det hårdt, men der var mange andre som også var dårlige, og som ikke var omfattet. Ok, så er det måske loven eller tolkningen af den som er helt gak. Men det ved vi jo godt. synes bare det var et underligt argument.

Puh, fik lige lidt luft, og må så bare krydse fingre for at sagen snart bliver afgjort.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension