K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2009, 12:32   #61
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Jeg kom afsted, fik talt med sagsbehandleren som var meget ked af på mine vegne at jeg nu skal slæbes igennem arbejdsprøvning igen, han var også meget uforstående overfor at det er nødvendigt, han mener stadig udfra sine mange års erfaring at jeg havde alle papirer i orden...

Men vi standsede §17 ansøgningen og jeg underskrev en samtykkeerklæring om at indhente flere oplysninger og indstilling til Incita (gl. Reva) og jeg opnåede at få et par *nerve*sammenbrud, først inden hos ham og senere ude på trappen hvor en fra Ingeniørforeningen hentede mig et glas vand og sikrede sig at jeg var ok inden han slap mig,.

Jeg er så nervøs og bange for alle de nye menneskeker og alt det jeg nu skal forholde mig til og der kan ikke pålægges nogen et ansvar selv om det evt vil gå som deres egen lægekonsulent har beskrevet, at det vil gøre mig mere syg at medvirke til og at det anses for unødvendigt.

Men visitationsteamet retter sig efter Baldersgades lægekonsulent, vores allesammens Jens Bang som mener at jeg sagtens kan klare et *ikke-rygbelastende-arbejde*

Desuden er afslaget på §18 indstillingen pivhamrende fuld af fejl, de skriver bla at jeg selv har ønsket arbejdsprøvning så sent som dec 08 hvilket jeg IKKE har, ligesom de skriver at det terapiforløb jeg fik tilbudt på hospitalet ville jeg ikke deltage i, hmmmm jeg var der i 5 mdr. skulle have 40 gruppertimer og måtte alene melde afbud til de sidste 5 pga sygdom ???

Sikken en omgang rod, så får jeg af vide at jeg bestemt vil kunne få tilkendt pension, så kan jeg ikke, så er jeg usamarbejdsvillig på det forkerte grundlag og så er jeg bare for fed.
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 12:49   #62
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation

det var dog UTROLIGT...

Citat:
Jeg er så nervøs og bange for alle de nye menneskeker og alt det jeg nu skal forholde mig til og der kan ikke pålægges nogen et ansvar selv om det evt vil gå som deres egen lægekonsulent har beskrevet, at det vil gøre mig mere syg at medvirke til og at det anses for unødvendigt.
Hvis jeg var dig ville jeg altså få en sygemelding fra min egen læge ...det er dog bare for uanstændigt det jobcenter gør ved folk...Jens Bang sidder jo og ødelægger folk....tro mig der er mange der har været ude for at han skriver ...trods lægeundersøgelser fra andre " rigtige læger" at man da bare sagtens kan arbejde og det trods han ALDRIG har undersøgt de mennesker han udtaler sig om.

Citat:
Men visitationsteamet retter sig efter Baldersgades lægekonsulent, vores allesammens Jens Bang som mener at jeg sagtens kan klare et *ikke-rygbelastende-arbejde*
Det er uacceptabelt...men hvad skal man gøre når jobcenter altid følger JBs udtalelser og ikke de lægeerklæringer de har fra læger der har undersøgt os mennesker

Citat:
Desuden er afslaget på §18 indstillingen pivhamrende fuld af fejl, de skriver bla at jeg selv har ønsket arbejdsprøvning så sent som dec 08 hvilket jeg IKKE har, ligesom de skriver at det terapiforløb jeg fik tilbudt på hospitalet ville jeg ikke deltage i, hmmmm jeg var der i 5 mdr. skulle have 40 gruppertimer og måtte alene melde afbud til de sidste 5 pga sygdom ???
Skriv din egen beretning og bed om at få det lagt ind I din sag...åhhhhhhhhhh hvor er det udmattende at skulle kæmpe for sandheden...hele tiden skriver de forkert...jeg har samme problem...de roder rundt i alt og forvirrer folk så men opgiver ævred...


Citat:
Sikken en omgang rod, så får jeg af vide at jeg bestemt vil kunne få tilkendt pension, så kan jeg ikke, så er jeg usamarbejdsvillig på det forkerte grundlag og så er jeg bare for fed.
hvad er du så nu ? er du stadig indstillet til pension eller hvad...kan godt forstå du er forvirret...

Hvis jeg var dig ville jeg altså få en lægeerklæring der siger du vil få dit helbred forværret hvis du skal i arbejdsprøvning...for de skal ikke forværre dit helbred...de er ikke læger....og tager de ansvaret hvis du bliver mere syg af deres påfund...

Vær modig...selv om det er lettere sagt end gjort...

UPS glemte at spørge dig om du har fået det hele på skrift med klagevejledning ...du kunne anke afslaget...

Sidst redigeret af Stella; 31-03-2009 kl. 13:31.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 17:25   #63
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Ja, dén der ville jeg anke med det samme! De SKAL faktisk tage sig af det hvis der er uoverensstemmelse mellem din udtalelse og noget som er anført i RP!!!

Og så er der jo liiige den med at de faktisk IKKE må arbejdsprøve dig hvis det er til skade for dit helbred!
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 19:13   #64
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kære Nüsli
Det er så trist at høre det du oplever for tiden...
Det lyder som om lægekonsulenten nærmest har magten over alle i det der jobcenter.... Det undrer mig lidt, at sagsbehandleren ikke selv bestemmer, for det er jo netop sagsbehandleren som skal afgøre og vurdere en sag - IKKE en lægekonsulent!! En lægekonsulent må ikke vurdere, kun oversætte noget som en sagsbehandler ikke forstår.
Ville ønske at din sagsbehandler kan stoppe din arbejdsprøvning og SELV vurdere sagen og ikke vurdere efter hvad en lægekonsulent siger!

Næste gang du får en afgørelse(et afslag) på noget og det ser ud til, de har vurderet efter hvad en lægekonsulent har skrevet, så klag over det, at lægekonsulenten ikke må vurdere....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 20:14   #65
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
.......ja, og det værste er da næsten, at en sagsbehandler egentlig IKKE BEHØVER at inddrage lægekonsulenten! En sagsbehandler må selv vurderer og indstille!! Men det gør de ikke mere, det er blevet top-moderne at have lægekonsulenten med i DET HELE! I alt lige fra spæde udtalelser fra egen læge hvor der ikke indgår ét eneste fremmedord, til speciallægeerklæringer...og nu også ressourceprofiler!
Sagsbehandlerene kan da snart tage hjem og holde ferie, og så lade lægekonsulenterne ordne resten.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 19:23   #66
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Jeg har slet ikke fået af vide at jeg kan klage, bare underskrevet en samtykkeerklæring så min §17 ansøgning blev stoppet, om at jeg kan starte i arb.prøv og de kunne indhente flere oplysninger., Jeg må erkende at jeg faktisk ikke aner hvordan jeg kommer videre og at jeg er meget udmattet og smerteplaget af alle spekulationerne, bange for at miste mit sidste forsørgelsesgrundlag, bange for at jeg ikke er *til rådighed*..

- men indtil videre rører de vist ikke min kontanthjælp, selv om det i sig selv er stressende at modtage breve jævnligt fra kommunen om at der er kontanthjælpsloft og at de nu undersøger om jeg stadig er berettiget til den lille boligsikring jeg modtager, så kommer det et brev et par mdr efter det konstaterer at jeg ikke er ramt af loftet, kunne man ikke bare tjekke det før man sender den slagt trusselsbreve ud til borgerne....

Så lige nu er jeg nede i et dybt sort hul, det hele er så ligegyldigt og jeg har intet som helst overskud, hverken til at klage eller *pive*, jeg resignerer bare og lader dem kører deres løb.
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 21:18   #67
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nusli Se meddelelser
at de nu undersøger om jeg stadig er berettiget til den lille boligsikring jeg modtager, så kommer det et brev et par mdr efter det konstaterer at jeg ikke er ramt af loftet
Umiddelbart før den første plejer jeg at modtage et brev, hvori der står noget om hvad jeg er berettiget til i boligsikring, men da en beboer i husstanden er på kh skal det lige tjekkes om loftet er nået (ikke lige den formulering), så går der ikke mange dage før jeg modtager et nyt brev, som oplyser mig om at loftet ikke er nået, så jeg får det beløb som jeg hele tiden har fået.

Mon ikke det er det samme du oplever, Nusli ?

Hmm, sidder her og tænker, at denne strøm af breve har jeg da vist ikke modtaget denne gang.
Har de mon endelig indset det uhensigtsmæssige/forvirrende i det.
Det er flere år siden jeg gjorde dem opmærksom på, at de hver måned (m.h.t. boligsikring) skriver noget om, at de har fået nye oplysninger, men der er f...... da ikke nogen nye oplysninger.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 22:23   #68
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
[QUOTE=Trold;55759]Umiddelbart før den første plejer jeg at modtage et brev, hvori der står noget om hvad jeg er berettiget til i boligsikring, men da en beboer i husstanden er på kh skal det lige tjekkes om loftet er nået (ikke lige den formulering), så går der ikke mange dage før jeg modtager et nyt brev, som oplyser mig om at loftet ikke er nået, så jeg får det beløb som jeg hele tiden har fået.

Mon ikke det er det samme du oplever, Nusli ?[QUOTE=Trold;55759]

Jo det er det nok, jeg føler det bare som trusselsbreve

Jeg har sammen med min partshøring til Jobcentret for sygedagpenge i Baldersgade (Blog) flikket en klage sammen over Jobcenter Skelbækgades visitationsteams afslag på at indstille mig til ftp. så er det ogsp uingenkaldeligt, så er det slut, nu kan jeg bare ikke klage mere, orker ikke at vente 1-1½ år mellem hver partshøring/klage, det er for psykisk krævende...

Dato søndag d. 5-4-2009

Centerchef M.L og formand for visitationsteamet K.H

Jeg tillader mig at klage over den afgørelse som medførte afslag på indstilling til førtidspension som Visitationsteamet kom frem til på mødet d. 17.3.2009 i min sag, det virker som om man bla. mener at Jobcenter i Baldersgade arbejder med indstilling til pension, hvilket de IKKE gør, så den opfattelse er helt forkert, ligesom man skriver at ”hun umiddelbart bør afklares yderligere omkring arbejdsevnen før der kan tages stilling til FØP”

Jeg vil i den forbindelse gerne bede om skriftlige svarbegrundelser for dette, set i lyset af alle de papirer de allerede har liggende på mig samt gøre opmærksom på et par grove fejl der også ligger til grund for afgørelsen

•Jeres somatiske lægekonsulent J.S skriver at ”klienten har mange sygdomsproblematikker og mange kroniske og varige smertetilstande og fysiske funktionsnedsættelse ”, ligesom jeres egen psykiatriske lægekonsulent M.J skriver at ”Hendes funktionsniveau varigt nedsat, behandlingsmulighederne er udtømte, hendes funktionsevne varigt og væsentligt nedsat til det ubetydelige og en arbejdsprøvning ville indebære en risiko for forværring af de psykiatriske symptomer” Så med hvilken ret og lægefaglig viden kan i som centerchef og visitationsteam ignorere dette og desuden, hvordan påtager i jer det store ansvar for mit fremtidige helbred som i spiller hasard med når i tilsidesætter den af jer selv hyret lægekonsulents konklusioner? Hvordan står jeg efterfølgende når jeg er blevet mishandlet gennem endnu en arbejdsprøvning som jeg ikke magter og bliver mere syg af og hvordan er jeg så stillet rent erstatningsmæssigt og hvem drages til ansvar? Det ønsker jeg at modtage på skrift fra den ledende centerchef M.L i Jobcentret Skelbækgade, samt fra formanden i visitationsteamet, K.H, kan man ikke give dette, ønskes garantier fra samme, at jeg selvfølgelig ikke bliver mere syg af dette tvangsarbejde man nu vil udsætte mig for igen.

•Hvordan kan man skrive som i afslaget til indstillingen til førtidspension, at jeg ikke ønskede at deltage i den psykoterapeutiske behandling jeg blev tilbudt på Bispebjerg Hospital når det er indarbejdet i min ressourceprofil at jeg deltog, har man slet ikke læst min sag? Der er udtalelser fra terapeuterne og jeg var der 34 gange ud af 40 - den første gang jeg var væk var pga. lægebesøg og de sidste 5 skyldes voldsom angst og dyb depression, angsten eskalerede da gruppen blev fornyet med 6 nye medlemmer ud af 8, inden for den samme uge, det kunne jeg ikke klare og måtte opgive de sidste 5 terapigange, men ellers var jeg helt stabil som det også fremgår af udtalelserne derudefra.

•Sidst, men ikke mindst påpeger man at jeg selv har bedt om at blive arbejdsprøvet, ja det er korrekt, i mere end 2½ år, først inden jeg kom på sygedagpenge, derefter under hele dette forløb og senere bagefter, men må opgive det da det ikke er realistisk ifgl. min behandlende psykiater og da slet IKKE i dec 2008, for på det tidspunkt er jeg simpelthen for syg og skrøbelig til at det kan lade sig gøre, jeg følges da af min praktiserende læge og er tæt på genindlæggelse på Psykiatrisk Hospital og er tillige under udredning for min mange smertetilstande på Frederiksberg Hospitals Rehab amb. Hvor jeg bla. MR-skannes 20-4-09 for mistanke om revnede skulderkapsler, hvorfra de problemer jeg har i min hånd stammer, men den hånd er en ekstrating i det store billede og altså ikke et isoleret sygdomstilfælde, bla kunne lægen på Frederiksberg Hospital godt se rodtryk fra diskusprolapsen i min nakke som giver mig disse væsentlige smerter i skulder, nakke og hoved med synsforstyrrelser og kraftige jagende hovedsmerter, samt at jeg er henvist til dagbehandling i deres fysioterapi, alt dette gør man altså ikke bare for sjov, der er velbegrundede og veldokumenterede diagnoser i mit omfattende sygdomsbillede, hvornår tager man disse læger alvorligt og begynder at tage hensyn til klienten?

Sagsbehandler L.G er en af de få som har vist ægte forståelse for den mishandling jeg har gennemgået i nu snart 4 år i Jobcenter-regi. Han behandler mig som det jeg er, et sygt menneske som fysisk som mentalt bare ikke magter mere og som slides mere og mere i stykker for hver gang jeg bliver mødt med mistro og mistænkeliggørelse, ekstra krav om nye arbejdsprøvninger stik mod lægers anbefalinger, at man blot anses for at være et dovent og udueligt undermenneske der ikke gider arbejde, men hellere vil hygge sig hjemme på sofaen for en tårnhøj kontanthjælp.

Venligst
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2009, 14:41   #69
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Så måtte jeg give fortabt, når visitationsteamet har afslået at indstille mig til pension er jeg nu officielt rask og en "samfundsnasser" !!!

Nu skal jeg være jobsøgende, ingen arbejdsprøvning, ingenting, bare ud og lave noget, jeg har tabt, jeg giver op !!

Tja, men nu venter jeg så bare på at blive rask, sådan efter det mirakel man åbenbart har udøvet. Desværre er ingen af mine diskusprolaps´er forsvundet endnu, ligesom min højre skulder nok heller ikke klarer den uden operation, blot er jeg glad for at jeg ikke ligner mine diagnoser ;O/ Men behørig imponeret over at de er så dygtige, konsulenterne på jobcenteret at de kan overgå div behandlende læger samt deres egne læger og fjernheale deres klienter !! Tænk hvilke lægeudgifter man kunne spare sig
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  indkaldelse skelbækgade+.JPG
Visninger: 115
Størrelse:  259,0 Kb
ID: 166   Klik på billede for større version

Navn:  Lægekonsulent 1.JPG
Visninger: 131
Størrelse:  376,8 Kb
ID: 167  
__________________

Sidst redigeret af Nusli; 09-05-2009 kl. 18:35. Årsag: Prøver at vedhæfte dokument
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2009, 19:28   #70
Randers_nø
Føler sig hjemme på K10
 
Randers_nøs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Randers NØ
Alder: 59
Indlæg: 49
Styrke: 16
Randers_nø er ny på vejen
Har sidet og læst hele denne tråd og er meget foraget over den behandling du har fådet af det oflige i denne sag føler med dig efter jeg var ferdig med at læse det fik jeg et stort suk og tængte det kan ikke værer rigtigt at det er gådet sådan
__________________
Randers_nø er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension