K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2010, 08:35   #1
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Økonomi som enlig på kontanthjælp???

Hej alle.

Så er det endelig sket..... Min 4 år lange sag har nu taget livet af mit 13 år lange forhold

Men eftersom jeg er på kontanthjælp (får 9.500 kr. før skat) har jeg ærlig talt ret svært ved at se hvordan i alverden jeg skal klare mig økonomisk - SUK!

Jeg har fundet et lille hus som koster 6.000 kr. om måneden - har jeg ret til boligsikring? Og hvor meget?

Kan man få anden støtte???

Håber helt ekstremt meget på noget respons fra jer. Hvis ikke jeg allerede VAR nede, så skal jeg da love for at jeg er kommet det nu......
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 08:45   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Akizuri,

Åhh, det er hårdt når forholdet ryger og du går nok en lidt hård tid i møde, men hold ved så kommer du stærkt igennem, på den anden side.

Såvidt jeg ved kan man ikke få bolig sikring i en ejerbolig, kun ved at man senere betaler det tilbage. Har du mulighed for at finde en lejebolig eller leje et værelse indtil videre ?

Du skal jo tænke på at udover huslejen kommer også de faste omkostninger.

Håber det bedste for dig, der kommer sikkert andre K10ére med råd du kan bruge til noget.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 08:49   #3
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Det er en lejebolig jeg har fundet, der koster de 6.000 kr. om måneden. Jeg har 3 hunde, og kan jeg ikke længere have dem - så er livet INTET værd for mig mere, så har jeg mistet alt...

Så derfor håber jeg desperat at jeg kan få økonomien til at hænge sammen!
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 09:20   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Akizuri.

Jeg vil på det kraftigste fraråde dig at sætte dig med husleje på 6000 om måneden.

Prøv at kontakte din socialforvaltning og forhør dig om muligheden for at få stillet en bolig til rådighed af kommunen.

Jeg er 25 år og stod i en situation der krævede fast bolig for at få ro på mit liv (har psykisk sygdom bag mig), og jeg fik en etværelses lejlighed i AAB, og var derefter på lige fod med de øvrige beboere, som havde stået skrevet op i årevis. Kommunerne har disse boliger til "sociale tilfælde" - sagt med et smil. Efter et års tid blev en toværelses ledig, og jeg søgte og fik den.

Jeg sidder nu i en toværelses lejlighed i København til ca. 3000 inklusiv forbrug om måneden. Jeg får ca. 400 i boligstøtte. Men så skal der jo betales forsikring, telefon, internet osv., og så er der ikke meget tilbage af de godt 7000 jeg får udbetalt.
Jeg får det til at løbe rundt, men der er ikke plads til de store udskejelser.

Hvis du sætter dig med en husleje til 6000, og selvom du muligvis vil få en høj boligstøtte, så vil du blive udsat for yderligere psykisk pres på grund af de økonomiske problemer du kommer i - så tænk dig godt om.

Fra borger.dk:
Boligsikringens størrelse
Boligsikringens størrelse er afhængig af en række faktorer. De vigtigste er:

Husstandens samlede aktuelle indkomst og formue
Huslejens størrelse
Boligens størrelse
Antallet af personer i husstanden
Antallet af børn i husstanden
Du skal altid betale et mindstebeløb af huslejen selv. Dette beløb er på 21.700 kr. om året (2010). Samtidig kan boligsikringen højst udgøre 15 pct. af huslejen, medmindre der er børn under 18 år i husstanden.

Hvis der er børn i din husstand, kan boligsikringen højest være på 38.124 kr. årligt (2010). Hvis der er fire eller flere børn i husstanden forhøjes dette beløb med 25 pct.

Du skal ikke betale skat af boligsikringen.

Der kun bliver ydet boligsikring til selve huslejen. Dvs. at udgifter til varme og elektricitet ikke skal regnes med, når du angiver huslejens størrelse.


V.H. Anna

Sidst redigeret af annagw; 30-06-2010 kl. 09:29.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 09:23   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Ja du kan få boligsikring, men højest op til 65 m2, så din husleje vil blive beregnet i forhold til kvadratmeter antal, 6.000 : huset boligareal x 65 = XXXX kr.

Hvis huset er f.eks. på 85 m2 ville regnestykket se sådan her ud.

6.000 : 85 x 65 = 4.588

Og det er så de 4.588 du kan få boligsikring til.

Desværre ser loven ikke "kæledyr" som noget der kan være vigtigt for nogle mennesker, man mener det er eget valg at have dyr, og du kan ikke regne med nogen hjælp på den front.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 09:34   #6
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Jeg skal nok selv sørge for at kunne have mine hunde - men det kræver altså et sted hvor de må være. Det er de færreste boligforeninger m.m. der vil tillade 3 hunde.....

Kan man virkelig ikke få mere i boligsikring??? Jeg står på trappen til førtidspension (forhåbentligt), og der kan man få omkring 3.000 kr. i boligstøtte.

Derudover ville jeg få omkring 16.000 kr. - og forstår ikke at jeg ikke kan få mere end 9.500 kr. på kontanthjælp -er der ikke nogle ekstra støtte muligheder?
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 10:14   #7
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 14
adbib er rigtig godt på vej
Jeg synes det er lidt farligt at bygge sin økonomi på om man få førtidspension.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 10:23   #8
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg kan ikke sige nøjagtigt havd du ville kunne få i boligsikring, blot at du max vil få i forhold til 65 m2, da du er enlig.

Jeg bor selv i hus på landet netop fordi jeg har dyr. Og det er intet imod at du har dyr, men hvordan myndighederne ser på det.

Du kan læse mere om boligsikring her:

https://www.borger.dk/Emner/bolig-og...igsikring.aspx

Her kan du læse om boligsikring til førtidspensionister:

https://www.borger.dk/Emner/bolig-og...sionister.aspx

Her kan du forsøge at beregne hvad din evt. boligstøtte/sikring ville være:

https://dinboligstoette.borgerservic...View.aspx?p=bs



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 11:02   #9
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Du skal have nogle.

Jeg synes at 6000kr om måneden er for meget, du skal jo også have til forbrug, de faste udgifter, mad, husholding ovs, og det rækker de sidste 1400kr ikke til.

Som en skriver, prøv at kontakte kommunen, du burde have ret til en anvist bolig.

Men ellers så prøv at sætte annoncer i avisen, gul og gratis, dba ovs og søg selv din bolig, så kan det være der er en venlig sjæl der vil tilbyde en bilig bolig, hvor du kan have dine hunde med.

De almene boligforeninger har tit også billige boliger hvor man må have husdyr, dog er der ventelister, men de fleste har ofte boliger med kort ventetid, hvis man først har fået foden indenfor der, kommer man hurtigere på venteliste til de bedre boligere, når man har en bolig der i forvejen.

Da min søster og hendes eks kæreste søgte om en større bolig i boligforeningen, gik der kun 1 1/2 måned før de fik tilbudt den første og det er jo ikke lang tid, så kan man måske holde ud at side i en et-værelses i en kortere periode.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 12:05   #10
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
prøv de forskellige på nettet at søge efter leje bolig som lejebolig.dk osv der er mange ledige og ok billige boliger.6.000 + andre udgifter så komme du til at side hårdt i det.og livet bliver nok mere surt end det er nu
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Enlig mor til 4 får 23.000 kr på kontanthjælp! Ninja Politik og Samfund 71 18-08-2013 19:44
sats enlig ftp nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 29-11-2011 09:38
Kontanthjælp og fælles økonomi Whattodo Alt det andet 6 18-08-2008 19:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension