K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2017, 23:35   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal aldrig lytte til hvad omgivelserne siger til dig. Det har ingen betydning.

Man skal altid kræve skriftlige afgørelser.

Man skal altid have Bisidder med til tvungne møder med kommunen.

Man skal altid have fuld aktindsigt ved alle der har behandlet dig. Læge, hospitaler fysioterapien kommunen.........

..... og Ankestyrelsen når de påbegynder sagen, fordi væsentlige oplysinger har det med at forsvinde eller glemmes at blive medsendt.

Man skal læse og forstå alt hvad andre SKRIVER om en i ens journal.

Først der kan man få overblik i sin egen sociale sag.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-12-2017, 23:58   #12
csl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2015
Indlæg: 20
Styrke: 10
csl er ny på vejen
Jeg har fået afgørelsen på skrift
Jeg havde bisidder med til mødet
Jeg har søgt og fået aktindsigt (søger hver gang der er sket noget i min sag)
Jeg har læst min sag mange gange, men jeg er ikke enig i alt. Det har jeg også skrevet til dem, men de svare aldrig på det jeg skriver og jeg ved ikke om de gemmer det jeg skriver for det er aldrig med i aktindsigten.
Jeg har haft klaget over min sagsbehandling mv. Og fik ikke svare de ringede bare til mig og selv om jeg sagde at jeg ville have et svar på skrift fik jeg det ikke før jeg klagede til borgmesteren og så var det afdelingschefen der svarede på borgmesterklagen. Men uden at svare på selve klagen bare en sang fra de varme lande. Så det er nærmest umuligt.
csl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2017, 01:22   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man har altid muligheden for at lave sine rettelser på det kommunen har skrevet...og så kan man bede om at få det lagt ind i sin sag...

Man bør aflevere de rettelser man har lavet...lav evt to kopier...og så skal man huske at de skal kvittere for modtagelse...så du har dokumentation på de ting du har afleveret..

Når tingene ligger i sagen...diverse oplysninger...så skal de tages med i deres helhedssyn...og gør de ikke det...ja så vil Ankestyrelsen gøre det...under en evt klage..

Så det er vigtigt at få rettet de fejl der måtte være...også selvom man ikke føler at kommunen tager sig af det....oplysningerne kan bruges senere af Ankestyrelsen...selvfølgelig alt efter oplysningernes karakter og værd...

Hvis du har frabedt dig telefonisk kontakt...så kan du altid sige til dem når de ringer at du stadig ønsker alt på skrift...og ikke har muligheden for at tale i telefon med dem...

Der står ingen steder skrevet at man skal stå til rådighed telefonisk for kommunen...

Kan man ikke lide at sige det lige ud til dem...så find på undskyldninger...jeg står i kassen i Brugsen og kan ikke tale....jeg har gæster...jeg cykler og kan ikke tale...sidder på wc...osv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2017, 07:29   #14
csl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2015
Indlæg: 20
Styrke: 10
csl er ny på vejen
Jeg har ikke direkte sagt ingen telefonisk kontakt. Men jeg har sagt at jeg gerne vil modtage oplysninger på skrift, da vi ikke altid er enig.

Jeg har altid sendt det per mail og få gange har jeg så fået svare på de mail jeg har sendt men de er stadig ikke lagt på sagen. Burde de ikke det ?
csl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2017, 10:56   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af csl Se meddelelser
Jeg har haft klaget over min sagsbehandling mv. Og fik ikke svare de ringede bare til mig og selv om jeg sagde at jeg ville have et svar på skrift fik jeg det ikke før jeg klagede til borgmesteren
Jeg kan læse, at du har rigtig godt styr på det meste i forb. med din sag.

Hvis du vil klage over din sb, så skal du sende klagen til jobcenterchefen, og det skal fremgå tydeligt, at det er en klage.
Ellers lander den på sb's skrivebord.

Du kan f.eks. skrive:
"Til jobcenterchefen

Klage over fejl i sagsbehandlingen

Og så skriver du hvad du vil klage over..........................

Med venlig hilsen csl
"

Jeg benyttede denne fremgangsmåde flere gange, og kort efter jeg var blevet tilkendt fp fik jeg det sidste svar fra jobcenterchefen, at min klage var taget til efterretning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2017, 11:00   #16
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jo naturligvis skal alle oplysninger være i sagen, jeg oplevede også at mail korrespondance ikke var i min aktindsigt og da jeg konfronterede dem med det på mail fik jeg besked om at det mente de ikke var nødvendigt da jeg selv lå inde med de samme mails, jeg krævede en fuld aktindsigt og fik så også de mails der var i sagen.

Har du overvejet at optage alle dine samtaler med dem?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2017, 13:54   #17
csl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2015
Indlæg: 20
Styrke: 10
csl er ny på vejen
Jeg har haft klagede til øverste chef med navn osv og hvad jeg klagede over. Men da der skete mere i sagen og der stadig ikke kom svar skrev jeg klagen til borgmesteren, også skrevet til ham med navn osv. Men den blev så "besvaret" af afdelingenschefen. Eller hUn svarede så kun på at hun var enig i at sagsbehandlingen havde været for dårlig men kommenteret ikke på alt det de ikke havde overholdt. Som fx partshøring inden rehabiliteringsmødet.
Jeg forstår bare ikke at borgmesteren ikke selv er interesseret i at vide eller svare på hvorfor de ikke overholder forvaltningsloven.

Jeg har optaget alle mine samtaler. Også derfor jeg ved de ikke var enig i afgørelsen til mit rehabiliteringsmødet
csl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2017, 16:28   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Alt skal selvfølgelig lægges ind i din sag...men hvis man nu har problemer med dette...så skriv rettelser osv på et stykke papir og gå fysisk op med det og aflevere det og husk at få den kvittering på at de har modtaget det....på denne måde har du fin dokumentation på at de har modtaget det og at det burde ligge i din sag...denne dokumentation kan være rigtig nyttig hvis man senere skal klage over afgørelser..

Jeg ved godt at det er meget nemmere at sende mails og alt det...men det er ikke altid til det gode...

Ønsker du ikke den telefoniske kontakt...så gør det på samme måde...skriv det på et stykke papir og aflevere det fysisk og få en kvittering...

Har du overvejet at få borgerrådgiveren ind over din sag...måske det kan hjælpe...ihvertfald en ting du bør overveje..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension