K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2013, 17:10   #1
linus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Indlæg: 44
Styrke: 14
linus er ny på vejen
Meget nervøs

Hej alle

Det er rigtigt lang tid siden, at jeg har været her … Det skyldes dels, at jeg har haft det dårligt og dels at jeg sidst sloges med kommunen om den mulige diskrepens, der var mellem den konstaterede dårlige ryg og mit meget lave funktionsgrad.

Dette er nu blevet afklaret på godt og ondt ved, at arbejdsmedicinsk institut sendte mig til psyk. Prof Bolvig herfra videre til Bispebjerg og herfra videre til Stolpegården.

Af sidste status hvor kommunen bl.a. beder om vurdering af behandlingsmuligheder og funktionsniveau fremgår følgende:

” ...Diagnostisk har *** svær PTSD og med et sygdomsbillede, der har varet over 10 år er der ikke udsigt til nogen markant positiv forandring. Det er fuldstendigt urealistisk at forestille sig, at *** skulle blive i stand til at vende tilbage til en funktion på arbejdsmarkedet. Eneste relevante og lindrende mulighed vil være, at *** tildeles pension. Jeg vil foreslå at *** umiddelbart indstilles hertil....”

Det gode i ovennævnte er, at jeg nu kan forholde mig til min sygdom...
Det dårlige er, at der jævnfør de ovennævnte instanser ikke er nævneværdige muligheder for forbedringer...

Mit problem er, at jeg modtager en ”jobplan” til underskrivelse – Den indeholder behandling ( fair nok – Selvom behandling er slut og jeg kun mangler opfølgning ) – Men under ” aktiviteter under jobplan ” står der pludseligt FOF-HOF-arbejdsprøvning uden hvor eller hvornår ( noget vi ikke har snakket om ).

I min langvarige proces har jeg mange gange været arbejdsprøvet ( bla. FOF-HOF )– Resultatet har været max ca 45 min/dag ved blot tilstedeværelse - Men med meget store negative konsekvenser privat..
De konsekvenser orker jeg ikke mere og bliver meget nervøs ved tanken om evt at skulle på FOF-HOF igen.( Jeg har gjort kommunen opmærksom på dette )

Nu er det jeg vil spørge - Hvad hulen kommunen har gang i med et sådant et ” indskud ” i ”jobplan ” ? . Man kan vel ikke tænke på, at sende mig i et forløb, der tidligere har gjort mig dårligere og i dag sikkert slet kan gennemføres.

MVH
LINUS
linus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 17:27   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvad siger kommunen selv om det de har gang i ?
Det er svært for os ar gætte på andet end at de vil trække tiden, men det er jo ikke et svar man som sådan kan bruge til noget.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 17:29   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
I og med kommunerne kan finde på hvad som helst, og det faktum at snart intet kan forbavse, så synes jeg du skulle skrive en mail og høre præcis, hvad det er de mener med det FOF-HOF. Du kan da dårligt underskrive planen, uden lige at få den side belyst tilfredsstillende.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 17:38   #4
linus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Indlæg: 44
Styrke: 14
linus er ny på vejen
" Hvad siger kommunen selv om det de har gang i ? "

Den medarbejder jeg talte med sagde, at man ikke ville gøre noget mens jeg var i behandling - Hvilket var lidt "creap " eftersom behandlingen reelt var færdig.
og jeg skulle ikke kontakte dem - De ville vende tilbage indenfor 3 måneder
Derfor virkede det også lidt på mig som om, at du har ret i
"Det er svært for os ar gætte på andet end at de vil trække tiden."

Men min frygt ligge i om de planlægger, at sende mig i et forløb ( som jeg allerede har været i ) som vil gøre mig dårligere igen

MVH
LINUS
linus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 17:42   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du skal have ren besked på, hvad det er de har tænkt sig. HVIS de har tænkt sig at sende dig ud i nye forløb, så har du jo nok noget dokumentation på, at det forværre din tilstand - dette kan forhindre at de sender dig ud igen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 17:43   #6
linus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Indlæg: 44
Styrke: 14
linus er ny på vejen
" høre præcis, hvad det er de mener med det FOF-HOF. Du kan da dårligt underskrive planen, uden lige at få den side belyst tilfredsstillende."

Det har jeg gjort - i og med, at jeg har tilbagesendt planen med en følgeskrivelse
, hvor jeg tilspørger til problemet.
Dette betyder dog ikke at jeg forventer svar.

MVH
LINUS


" HVIS de har tænkt sig at sende dig ud i nye forløb, så har du jo nok noget dokumentation på, at det forværre din tilstand - dette kan forhindre at de sender dig ud igen."

Jeg håber meget du har ret

MVH
LINUS
linus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 17:48   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå, men godt du har sendt en note med og gjort opmærksom på problemstillingen - så har du da gjort noget.

Og nej, man skal desværre ikke regne med man får svar - underligt nok.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 18:09   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvis man direkte beder om svar har det 10 dage, hvor de inden udgangen som det mindste skal give besked om at de ikke vil svare.

Hvis man ikke direkte beder om svar, så får man i hvert tilfælde intet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
nervøs Sutsko Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-10-2012 17:08
Jeg er nervøs, ang effexor ladytass Alt det andet 3 01-06-2012 09:42
Nervøs (bange) KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 7 09-02-2012 19:43
Nervøs!!!!!!Venter på FP mon jeg for det!!! orkide Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 30-06-2011 00:09
Jeg er SÅ nervøs.... Mette1107 Jeg er kommet i praktik. 6 07-05-2009 12:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension