K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2011, 14:57   #41
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak.....

Kære Ricky.

Men så mangler vi bare svar på om der virkelig findes sagsbehandlere, kommunale eller anden aktører, der modtager BONUS, som beskrevet.

Hvis..... skal der findes DOKUMENTATION herfor.

Findes der nogle på K10 der kan dokumenterer eller afkræfte dette?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 14:59   #42
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Ricky.

Men så mangler vi bare svar på om der virkelig findes sagsbehandlere, kommunale eller anden aktører, der modtager BONUS, som beskrevet.

Hvis..... skal der findes DOKUMENTATION herfor.

Findes der nogle på K10 der kan dokumenterer eller afkræfte dette?

Hilsen Peter
Jeg er slet ikke i tvivl om at det foregår, og især mht. de sager hvor der er en anden aktør inde over... Det var bare lige det med Odense jeg ville dementere
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 15:13   #43
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 15
Andersine85 er ny på vejen
Vi fik engang en pakke flødeboller til deling, da vi fik lukket nogle af de langvarige sager, som havde en "trylleforlængelse" (altså fuldstændig ulovlig forlængelse, men hvor vi ikke bare ville stoppe sager, fordi der var gået ged i den ifm. kommunesammenlægnigen)... Men det er vist ikke lige til forsiden af ekstra bladet

Ellers har jeg faktisk ikke noget konkret kendskab til bonusløn blandt sagsbehandlere, kun blandt chefer...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 17:44   #44
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, for flødeboller..

Kære Andersine85

http://www.kk.dk/.../~/.../7D12BA562...7EB61D8B8.ashx

fundet "googlet"

PRIS- OG BETALINGSMODEL FOR UDBUDSOMRÅDE 2: MELLEMLANGE JOBSØGNINGSFORLØB

"Aflønningen af leverandøren for begge forløb er opdelt i et grundtilskud og en resultatafhængig betaling."

"Måleperioden er på 6 kalendermåneder startende fra d. 1. i måneden efter, at borgeren er påbegyndt i tilbuddet. Hvis borgeren er bragt udenfor offentlig forsørgelse (jf. dog specifikation nedenfor) i 3 hele kalendermåneder ud af 6 måneders måleperioden udløses en bonus, jf. nedenfor. De 3 kalendermåneder behøver ikke være sammenhængende."

"Bonus kommer til udbetaling til leverandøren for deltagere, der har været udenfor kommunal forsørgelse / i selvforsørgelse (jf. nedenfor) i minimum 3 måneder ud af de efterfølgende 6 måneder."

http://www.hk.dk/kommunal/nyheder/ny...nus_paa_20_000

"Af frygt for fyringer blandt kolleger frasagde en gruppe kontrol-medarbejdere i Københavns Kommune sig en kæmpe bonus for at have afsløret ekstraordinært meget social bedrageri."

Så uanset hvad, skal der efter min mening stilles de 4 spørgsmål til hver socialrådgiver/sagsbehandler, man møder på sin vej.

Hvis nogen er uenig i dette ...... Hvorfor skal de 4 spørgsmål ikke stilles? S.U.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 18:40   #45
nala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 70
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
nala er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser

Så uanset hvad, skal der efter min mening stilles de 4 spørgsmål til hver socialrådgiver/sagsbehandler, man møder på sin vej.

Hvis nogen er uenig i dette ...... Hvorfor skal de 4 spørgsmål ikke stilles? S.U.

Hilsen Peter
Jeg synes du er sej, det er godt at tingene kommer frem i lyset.. !! Men det du skriver kræver et godt bagland!! Kræver hjælp og støtte!!!

For jeg tror for manges syge vedkommende, så vil vi helst ikke blive uvenner med en sagsbehandler, har jo fået svada over flere ting jeg satte spørgsmåls tegn ved hos min daværende sagsbehandler!
Det er jo angsten der overtager. Angsten at en sagsbehandler har så meget magt, at hun eller han kan ødelægge ens liv, eller fratage eller gøre processen til en afklaring, endnu mere uoverskueligt!!
Og derfor er det for mit vedkommende rigtig dejligt, at jeg får en anden til at spørge for mig, skrive for mig, forstå for mig osv.
Alene kunne jeg ikke mere.!!

I min kommune er falck ansat, men jeg har aldrig fået svar på om min daværende sagsbehandler, var ansat hos falck, det nægtede hun at svare på!!!

http://www.holbaeknettet.dk/dokument...alckbladet.pdf

Hvis kommunen har rent mel i posen, så burde sådanne spørgsmål jo være nemme at besvare ikk?

nala
nala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 19:22   #46
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Andersine85

http://www.kk.dk/.../~/.../7D12BA562...7EB61D8B8.ashx

fundet "googlet"

PRIS- OG BETALINGSMODEL FOR UDBUDSOMRÅDE 2: MELLEMLANGE JOBSØGNINGSFORLØB

"Aflønningen af leverandøren for begge forløb er opdelt i et grundtilskud og en resultatafhængig betaling."

"Måleperioden er på 6 kalendermåneder startende fra d. 1. i måneden efter, at borgeren er påbegyndt i tilbuddet. Hvis borgeren er bragt udenfor offentlig forsørgelse (jf. dog specifikation nedenfor) i 3 hele kalendermåneder ud af 6 måneders måleperioden udløses en bonus, jf. nedenfor. De 3 kalendermåneder behøver ikke være sammenhængende."

"Bonus kommer til udbetaling til leverandøren for deltagere, der har været udenfor kommunal forsørgelse / i selvforsørgelse (jf. nedenfor) i minimum 3 måneder ud af de efterfølgende 6 måneder."

http://www.hk.dk/kommunal/nyheder/ny...nus_paa_20_000

"Af frygt for fyringer blandt kolleger frasagde en gruppe kontrol-medarbejdere i Københavns Kommune sig en kæmpe bonus for at have afsløret ekstraordinært meget social bedrageri."

Så uanset hvad, skal der efter min mening stilles de 4 spørgsmål til hver socialrådgiver/sagsbehandler, man møder på sin vej.

Hvis nogen er uenig i dette ...... Hvorfor skal de 4 spørgsmål ikke stilles? S.U.

Hilsen Peter
Den første del af dit indlæg går på det man kalder 2. aktør, altså et privat firma som skal løse en eller anden opgave. Det er meget normalt at de indgår en aftale som kaldes "no cure, no pay" dvs. at hvis de (f.eks. Falck) ikke opfylder kravene om så og så mange ud af sygedagpenge eller lignende, så betales firmaet ikke... Og det er forkasteligt for det sætter sagsbehandlerne i et vanvittigt krydspres. Jeg kender personligt flere der fik arbejde ved Falck, ved flere kommuner i jylland, og bevares det var en god løn... Den der holdte længst, holdt i 5 måneder, så var det slut med at gå på kompromis med egen faglighed, og de sagde alle farvel, og smækkede med døren...

Sidste eksempel er jeg ikke enig i bør inddrages i debatten, da det er en helt anden problemstilling. De går efter dem som beviseligt snyder med offentlige ydelser, og der må jeg indrømme at jeg syntes det er et godt initiativ...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 20:25   #47
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
kære Peter

Kan kun sige at DESVÆRRE har vi ikke det stykke papir hvorpå var Sorø Kommunes Logo skønt det VAR 2.aktør INTEGRO som indkaldte til samtale...
hhmmm....!

Min mand spurgte DIREKTE vedkommende han sad overfor HVEM denne var og HVEM vedkommende rerpæsenterede.....!

MÆRKELIGT NOK var det eneste som vedkommende sørgede for at tiltuske sig brevet/indkaldelsen og det FORSVANDT på aller mærkeligste vis!

Så JO er ikke i tvivl om at de 4 spørgsmål SKAL stilles og at sb og andet godt folk får Bonus

Og JO jeg ser bestemt et problem i at sb mfl får Bonus for at træffe (ofte) ulovlige afgørelser til stor skade for borgeren(som vel at mærke også betaler sb løn)

MENNESKER KAN OG SKAL ALDRIG VÆRE EN HANDELSVARE ...iflg min verden.

Ken popiea, vi kan KUN være enige om at iflg loven ja, så BURDE man allerede nu kunne stille sb mfl til ansvar meeeeeen både du og jeg véd jo så, at vi ikke ER lige for loven...desværre
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 22:07   #48
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
http://www.dr.dk/P1/orientering/inds.../08/141310.htm
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 23:38   #49
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Spørg høfligt om det er en SOCIALRÅDGIVER du sidder overfor.
Ellers vil det, med stor sandsynlighed, fremgå af det første brev man modtager fra denne.

En uddannet socialrådgiver vil jo nok ikke underskrive sig som "sagsbehandler" ell.l.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2011, 00:22   #50
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 15
Andersine85 er ny på vejen
Vovse: Tja, jeg er nu uddannet socialrådgiver, men jeg underskriver mig med "arbejdsmarkedsrådgiver", da det er min titel ift. mit aktuelle job.

Med en uddannelse som socialrådgiver, så kan jeg jo lave mange forskellige ting, indenfor forskellige brancher, og derfor synes jeg det er mere nøjagtigt at underskrive mig som det jeg er ansat, og ikke det som jeg er uddannet. Men hvis folk så spørger, hvad der da sker en gang imellem, så kan jeg jo fortælle, hvilken uddannelsesmæssig baggrund jeg har.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du fået genoptaget din ftp-sag, fordi du er 'i bedring'? L.S. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-11-2023 14:00
Jeg elsker K10 fordi (hey det rimer ;-)) Enteneller Alt det andet 4 21-08-2012 11:03
i klemme fordi jeg fejler mere end én ting... frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-05-2012 19:23
Tak fordi I er her alle sammen empowerment Din historie 2 24-06-2010 22:23
Kasseret som socialrådgiver fordi han er handicappet Odenseaneren Politik og Samfund 2 09-01-2009 02:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension