K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2016, 17:44   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
På min forskudsopgørelse 2017 er det også blevet automatisk med den løn jeg hidtil har haft for i år.

Men nu er jeg arbejdsløs, så skal jeg jo indberette mindre indtægter. Skal jeg bare skrive det ind og rette i det felt for indtægter/løn? Eller det feltet "arbejdsløspenge"? Er på ledighedsydelse.

Hmm.. Synes forskudsopg. ser lidt anderledes ud i form på skats hjemmeside. Kunne bedre finde ud af det de andre år.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2016, 09:21   #12
curly
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: bornholm
Indlæg: 13
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
curly er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Satsen for 2017 er forskudsangivet på skat.dk

Hvilket beløb tænker du der skal trækkes fra ?


Jeg synes man skal kigge ind på skat, og se hvor få rubrikker det drejer sig om og hvor let det i virkeligheden er.

man kan i 2016 trække 74300 fra andre pensioner..inden det endelige beløb fra kommunen figurerer...dette tal er for enlige...men hvad er det i 2017?
curly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2016, 09:38   #13
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curly Se meddelelser
man kan i 2016 trække 74300 fra andre pensioner..inden det endelige beløb fra kommunen figurerer...dette tal er for enlige...men hvad er det i 2017?
Det beløb har ikke noget med skatteberegningen at gøre.
Det vedrører beregningen af pensionens størrelse og eventuel modregning i denne.
Det er noget som beregnes af sig selv hos udbetaling danmark, på baggrund af dine indberetninger til skat... de kender selv beløbsgrænsen.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2016, 18:20   #14
curly
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: bornholm
Indlæg: 13
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
curly er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Det beløb har ikke noget med skatteberegningen at gøre.
Det vedrører beregningen af pensionens størrelse og eventuel modregning i denne.
Det er noget som beregnes af sig selv hos udbetaling danmark, på baggrund af dine indberetninger til skat... de kender selv beløbsgrænsen.

Det kan godt være de kender beløbsgrænsen men jeg vil selv regne ud om de har de rigtige tal...for det havde de ikke sidste år...vil selv kontrollere skats forskudsbeløb..tror ikke på alle tal de skriver!
curly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2016, 21:01   #15
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Om indtægten udregner så med et par tusinde til eller fra på årsbasis, har skattemæssigt ikke noget at sige, så forstår ikke dem der er nervøs på den baggrund.

Det som skattemæssigt tæller er fradragene.
Så dem skal man som minimum have på plads.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2016, 11:30   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Om indtægten udregner så med et par tusinde til eller fra på årsbasis, har skattemæssigt ikke noget at sige, så forstår ikke dem der er nervøs på den baggrund.

Det som skattemæssigt tæller er fradragene.
Så dem skal man som minimum have på plads.
Ja du har helt ret.

Hvad angår indtægterne betaler man jo kun skat af den reelle indtægt, man har.

Men alt for store fradrag, kan give et skattesmæk, selvom SKAT nu skulle holde øje og rette hen ad vejen.

Men stadig - forskudsopgørelsen er SKATs udspil pga de oplysninger, de ligger inde med. Det er vores egen sure pligt at tjekke beløbene på opgørelsen.

Jo mere reelle tallene er, so mere korrekt skat betaler man allerede i første omgang.

SKAT kan ikke automatisk fjerne en evt lønindtægt, hvis man er overgået til fx fp. Det kræver, man går på nettet eller ringer til SKAT.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2016, 12:30   #17
curly
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: bornholm
Indlæg: 13
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
curly er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Om indtægten udregner så med et par tusinde til eller fra på årsbasis, har skattemæssigt ikke noget at sige, så forstår ikke dem der er nervøs på den baggrund.

Det som skattemæssigt tæller er fradragene.
Så dem skal man som minimum have på plads.

Jeg har en arbejdsmarkeds pension på ca 160000( fem uddannelser) og herfra trækkes der i år 74300 ...der efter bliver der taget 30% som fratrækkes den pension jeg får fra kommunen!!
Det tal fra skat som er min årsindtægt fra kommunen har i 5 år været forkert...derfor vil jeg selv regne ud og rette det tal som skat har skrevet på min forskudsopgørelse
Er godt klar over renter er vigtige men dette er lige så vigtigt for mig!
curly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2016, 17:29   #18
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hmm 2015 (kan ikke se den for 2016)
"Bundskat: 8,08%
Sundhedsbidrag: 4,00%
Kommuneskat: 24,50%"

2017:
"Bundskat: 10,08%
Sundhedsbidrag: 2,00%
Kommuneskat: 25%"

Er det bare en "sådan er det fastsat fra skat", eller er der personlige ting der spiller ind?
Kommuneskatten er selvfølgelig fastsat i den enkelte kommune, den del er jeg klar over

Skal siges at jeg ikke er flyttet.
Når jeg åbner 2016 fanen kan jeg ikke vælge "se beregning" eller åbne den som pdf, som jeg kan ved 2015 og 2017

--

I 2015 giver det i alt 36,58%, så min trækprocent var 37%, og jeg fik lidt tilbage i skat.
I 2017 giver det i alt 37,08%, og min trækprocent er sat til 38%. Så jeg får mere tilbage i skat. Er det som det skal være? Kan det evt udlignes? Eller er eneste alternativ at få det ændret til 37% og så skulle betale lidt tilbage? (ville jeg selvfølgelig ikke gøre)
Vil hellere have glæde af pengene i løbet af året, fremfor at få penge tilbage i skat

Sidst redigeret af MistyMiss; 17-11-2016 kl. 17:45.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2016, 19:03   #19
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
...
Er det bare en "sådan er det fastsat fra skat", eller er der personlige ting der spiller ind?
Det er bare sådan fordelingen er fastsat, det er der ikke noget at gøre ved.
Citat:
Når jeg åbner 2016 fanen kan jeg ikke vælge "se beregning" eller åbne den som pdf, som jeg kan ved 2015 og 2017
Kun afsluttede år, vises i PDF, 2016, kan du se hvis du går ind i "ændrer forskudsskat"
Citat:
I 2015 giver det i alt 36,58%, så min trækprocent var 37%, og jeg fik lidt tilbage i skat.
I 2017 giver det i alt 37,08%, og min trækprocent er sat til 38%. Så jeg får mere tilbage i skat.
Forskellin i procentsats bliver korrigeret i fradraget.
Citat:
Vil hellere have glæde af pengene i løbet af året, fremfor at få penge tilbage i skat
Man kan altid fiktivt indregne i forskudsopgørelsen, så man får penge tilbage, eller kommer til at skylde... men selvfølglig synes de fleste at der er mest praktisk at betale det man skal.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2016, 05:22   #20
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Det er bare sådan fordelingen er fastsat, det er der ikke noget at gøre ved.

Kun afsluttede år, vises i PDF, 2016, kan du se hvis du går ind i "ændrer forskudsskat"Forskellin i procentsats bliver korrigeret i fradraget.
Man kan altid fiktivt indregne i forskudsopgørelsen, så man får penge tilbage, eller kommer til at skylde... men selvfølglig synes de fleste at der er mest praktisk at betale det man skal.
"Se beregning (pdf)" virker nu fint for mig for både årene 2017 og 2016... Beregning kan (for mig...) også ses ved aktivering af link med teksten "PDF" som findes i højre side af skærmen.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension