K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2010, 21:33   #1
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Revalidering

Håber indlæget er placeret under den rigtige tråd.

Har siddet og læst herinde, men er forvirret.

Jeg er visiteret til fleksjob på 15 timer for 7 år siden.
Fik straks fleksjob, men blev opsagt 3 år senere grundet mange sygedage - blev mobbet ud.
Har først ventet på kommunen 1 år, dernæst været hos to forskellige anden aktør foruden jeg har fået en operation i skulderen. Døjer nu med den anden skulder og min tennisalbue brød ud igen da jeg var i arbejdsprøvning som sluttede til februar i år efter 2 mdr.
Havde meget fravær og ringe arbejdsindsats, når jeg endelig var der.

Nu mener kommunen at jeg skal på forrevalidering i en virksomhed over en længere periode.

Vil gerne vide om jeg kan få det der svarer til min ledighedsydelse under forløbet, og om jeg får samme ydelse hvis jeg ender med at blive sygemeldt?

Hvad kan jeg forvente efter at have været igennem forrevalidering hvis den går godt, eller hvis jeg ikke kan klare forløbet?

Tak til alle jer hjælpsomme mennesker herinde.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 11:47   #2
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Er jeg for utålmodig, eller er der ingen der kan give mig et svar ?
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 12:53   #3
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
kan kun svare dig på det første, under prøvningen for du selvfølig ledigheds ydelse, ellers ved jeg desære ikke noget
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 12:57   #4
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
ydelse

Jeg ved at under for revalidering vil du beholde samme grundlag som nu, bliver det senere rettet til egentlig revalidering vil du få det der svarer til mindste dagpenge sats som hovedregel, kender enkelte der får forhøjet revaliderings ydelse og næsten modtager det samme som da de var i job.

Målet med revalideringen skulle jo gerne være at du kan opnå selvforsørgelse enten helt eller delvist, men det skulle gerne være afklaret i planen.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 15:06   #5
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Er revalidering ikke noget der bliver taget stilling til INDEN man kan blive tilkendt fleks. Jeg har da forstået det sådan at alle muligheder deriblandt revalidering skal være udtømt og når de er det, kan man få fleks.... eller har jeg misforstået noget??
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 15:51   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej hobby4me

Jeg læste faktisk dit indlæg den anden dag og tænkte over det, for jeg synes, det er et sjældent syn, at en ledig fleksjobber skal i revalidering. Har spekuleret over, hvilken lov, der giver dem ret til det.

Forhåbentlig ved de, at du er fleksjobber og at du skal under revurdering efter 12 måneder i løbet de 18 måneder, man er ledig.

Hvis jeg var dig, ville jeg lige spørge sagsbehandleren, hvilken paragraf osv., de har tænkt sig at arbejde efter med dig, for at du kan komme i job eller forbedre noget, så du måske kan få et arbejde.

Her lidt om revurdering af fleksjobbere:

§ 74 c. Kommunen skal vurdere, om betingelserne for at få et fleksjob fortsat er opfyldt, når en person har fået ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Herefter skal kommunen revurdere sagen, hver gang personen på ny har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Perioder med ledighedsydelse under barsel medregnes ikke.

Stk. 2. Ved vurderingen skal kommunen anvende tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Stk. 3. Grundlaget for vurderingen skal bestå af

1) en redegørelse for, at der er anvendt tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats,

2) en redegørelse for den pågældendes ressourcer samt mulighederne for at anvende og udvikle dem, som udarbejdes i samarbejde med den pågældende og indeholder dennes egen opfattelse af forholdene,

3) en redegørelse for, hvorfor den pågældendes arbejdsevne fortsat anses for varigt nedsat, og

4) en redegørelse for, at det er vurderet, om der kan være grundlag for at påbegynde en sag om førtidspension.




I kapitel 10 i beskæftigelsesloven står der så, hvad man kan få forbedret:

§ 32. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5, kan få tilbud om vejledning og opkvalificering, der kan bestå af følgende:

1) Korte vejlednings- og afklaringsforløb,

2) særligt tilrettelagte projekter og uddannelsesforløb, herunder praktik under uddannelsesforløbet og danskundervisning, eller

3) ordinære uddannelsesforløb.

Stk. 2. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, og som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse efter §§ 74 og 74 i efter lov om aktiv socialpolitik, kan få tilbud efter stk. 1, nr. 1 og 2.


I kapitel 11 står der, at man kan komme i virksomhedspraktik. Hvis du er interesseret, kan du læse kapitel 10 og 11 her:
https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=128679#K10


Her mener jeg der står, at man bevarer den ydelse som man får hidtil, når man deltager i et af disse tilbud:

§ 45. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1, modtager under tilbud om virksomhedspraktik dagpenge efter lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.

Stk. 2. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 2-5 og 7, modtager under tilbuddet den ydelse, som personen er berettiget til i henhold til lov om aktiv socialpolitik eller lov om sygedagpenge.

Fleksjobbere på ledighedsydelse er i målgruppe nr. 7 og følger lovene fra lov om aktiv socialpolitik, så du fortsætter på samme ydelse.

Alligevel synes jeg lige, du må forhører din sagsbehandler om, hvorfor det skal hedder revalidering, nu hvor du jo er fleksjobber.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 20:59   #7
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Man kan godt opkvalificere fleksjobber gennem en revalidering, hvis det kan gøre det nemmere at få et fleksjob.

Modsat når man får bevilliget revalidering fra sygedagpenge, så er målet ikke ordinært arbejde, men som sagt bare opkvalificering indenfor fleksjobrammerne...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 23:11   #8
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Tusind tak.

Jeg har læst og læst, blot er jeg ikke blevet klogere på hvilken ydelse jeg kan få hvis jeg bliver syg i forløbet, men går ud fra at det er som nu : min ledighedsydelse og hvis det bliver et længere sygeforløb bliver det sygedagpenge på samme beløb.
Efter forrevalideringen må det vel stadig hedde ledighedsydelse.

Jeg frygter at min tennisalbue bryder ud igen, når jeg ikke får lov at gå i fred og ro. Den er stadig ikke blevet god efter arbejdsprøvningen, og jeg var dengang tæt på at melde mig syg. Ærgrer mig over at jeg ikke gjorde det, da jeg har siddet og ventet og ventet på at kommunen kom i omdrejninger.

Min dåbsattest siger at jeg nærmer mig midten af halvtredserne. Har store problemer med lungerne, så det er primært kontor der matcher (er ikke uddannet på kontor men har noget edb-viden). Problemet er så at jeg har fået dårlige arme. Især tennisalbuen foruden psyken er tæt på at være kørt i sænk grundet kommunens ligegyldighed.

Vil det være en god ide at jeg tilretter brevet der er herinde. Det omhandler at jeg ikke ønsker at være en del af tilskudskarrusellen, og at jeg vil have en underskrift fra overordnede i afdelingen på, at deres forskellige forslag ikke forringer mit helbred ?

Hvor er i altså et skønt folkefærd herinde.
I burde have en 1000XL guldmedalje.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension