K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2010, 18:11   #1
Kinnberg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Kinnberg er ny på vejen
Exclamation Sygedagpenge ophør???

HJÆLP!!!!

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der en nogle der kan hjælpe mig??

Før det første vil jeg lige fortælle at jeg har ADHD, og er sygemeldt bl.a andet pga. af det.

Jeg har været sygemeldt siden aug. 09. og har på det sidste flere gange forsøgt at kontakte min kommune, for at få afklaret min arbejdsmæssige fremtid, men har haft meget svært ved at få fat på nogle der ved noget om min sag.

Jeg fik endelig fat i min jobkonsulent for ca. 2 uger siden, hvor hun fortalte mig at jeg ville få svar efter et par dage. det har jeg dog stadig ikke fået, og synes at det er meget frustrende at gå rundt uden at vide noget.

Ved ikke om de bare kan sætte mig på kontant hjælp fra den ene dag til den anden, for tror at det er deres plan. Selvom jeg stadig ikke er rask!!! Håber nogle kan hjælpe mig og fortælle hvordan jeg skal forholde mig.

Venlig hilsen Mikkel.
Kinnberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 18:17   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal partshøres og have et skriftligt stop for dine sygedagpenge
har du fået det
men ja kommunen vil sikkert helst sende dig på kontanthjælp for din videre afklaring
nemlig billligere for kommunen
rigtig mange er sygemeldt og på kontanthjælp
det skal man ikke være rask for
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 18:17   #3
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Jeg tror ikke du skal være bange for at de sætter dig på kontanthjælp, hvis de forsøger har du rigeligt med ting at skyde det ned med.
Du kan læse om det her
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

I forhold til det med den langsomme opstart, så prøvede jeg det selv med min egen sag. Det tog dem knap 9 måneder at få startet på min ressourceprofil, og så bagefter tog det yderligere 5 måneder at sætte noget i gang.

Men prøv at skrive til din sagsbehandler for at høre om hvad der sker, for der er ikke noget værre end at gå og vente på svar.

Mvh.
Js(n)
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 18:41   #4
Kinnberg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Kinnberg er ny på vejen
Mange tak for de hurtige svar tror jeg vil læse dit link, så jeg er sat lidt ind regler osv...
Problemet med at komme i kontakt med min kommune er, at der åbentbart er ingen der gider arbejde for herlev kommune, også har de hyrret konsulenter ude fra... så er det F........ svært at troppe op og få nogle svar. Jeg har lidt svært med at formulere mig i et brev/mail til dem, og vil hellere se dem i øjnen når de sidder og kommer med deres forklaring
Kinnberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 19:56   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg kommer så+dan til at tænke på...

Når du har kontaktet dem har du så ringet (og mødt op)?? for så har de bare endnu nemmere ved at sylte dig, SKRIV! og gør det til en dejlig dårlig vante at skrive at hvis du intet har hørt inden den xxx (giv dem 14 dage eller 4 uger alt efter hvad det er) betrakter du det som afslag.
I det du skriver det giver du dig selv anke mulighed, og ikke mindst klage mulighed, (anke over afslaget og klagen over at de ikke har reageret inden for rimelig tid... de må IKKE bruge ferie sygdom ol som undskyldning, dog forhindrer det dig naturligvis ikke i at tænke dig om)

Så hvis nu du sætter dig ned og skriver en ansøgning om at få lavet din ressourceprofil, (eller bare et møde omhandlende foranstaltninger til at få dg nærmere arbejdsmarkedet) og skriver at så fremt du intet har senest d 15 januar betrakter du det som et afslag på din ansøgning.

Det er ikke sikkert at de reagere, men så anker du naturligvis afslaget, OG klager over manglende reaktion inden for rimelig tid (husk det er 2 forskellige) sker der heller intet der (inden for 14 dage) vil det være en god tid at skrive til borgmester, og evt hele kommunalbestyrelsen, ja det er voldsomt, men de viser ret tydeligt at de ikke har tænkt sig at gøre noget ved din sag, og det er bare overhovedet ikke om, heller ikke lovligt for den sags skyld, det skal du ikke finde dig i, slut basta.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 11:37   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kinnberg Se meddelelser
Mange tak for de hurtige svar tror jeg vil læse dit link, så jeg er sat lidt ind regler osv...
Problemet med at komme i kontakt med min kommune er, at der åbentbart er ingen der gider arbejde for herlev kommune, også har de hyrret konsulenter ude fra... så er det F........ svært at troppe op og få nogle svar. Jeg har lidt svært med at formulere mig i et brev/mail til dem, og vil hellere se dem i øjnen når de sidder og kommer med deres forklaring
Hej Kinnberg,

Du har vel under de snart 52 uger på sygedagpenge været til nogle samtaler med din sagsbehandler i sygedagpenge regi ?? Hvad er der aftalt her for at du kan komme videre ?

Det handler absolut ikke om at være syg på sygedagpenge, det må du endelig ikke tro, det handler om at blive afklaret helbredsmæssigt såvel som arbejdsevne mæssigt. Har kommunen fået nogle læge papirer på dig undervejs og fundet ud af hvorledes du skal afklares arbejdsmæssigt evt. via en arbejdsprøvning ?

Vi må have noget mere baggrund før vi kan råde dig til, at håndtere et evt. sygedagpenge stop eller langt mere ønskeligt; vejen til forlængelse som står skrevet under §27 som du fik linket fra jsn.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ophør af sygedagpenge JesperR Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 21-07-2013 13:24
Ophør af sygedagpenge AnneLilly Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 28-12-2012 22:00
Ophør af sygedagpenge AJT Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 19-02-2012 09:39
Sygedagpenge ophør? FightForIt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 29-03-2011 10:15
Ophør af sygedagpenge. Amy Alt det andet 0 28-10-2010 13:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension