K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2013, 15:17   #1
Andersen75
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Andersen75 er ny på vejen
Tilbagebetaling

Hej

Nu har jeg brugt et par dage på at læse her inde og må blankt indrømme at jeg ville ønske jeg havde kendskab til siden noget før, under kampen med sygedagpenge. De kunne ikke forlænge idet jeg vejede 30 kilo for meget og skulle tabe mig før man afgjorde om det var problemet til mine ryglidelser. Sej kamp.

2 Spørgsmål

1. Jeg har fra Arbejdsskadestyrelsen fået en midlertidig afgørelse på 20% Erhvervsevnetab da kommunen ikke har fastlagt min sag endnu.

Jeg er i gang med en udredning og resource forløb, da revalidering og flex ikke er mulighed og jeg er for ung til pension.
Er resource en "tilstand" som ASK kan fastsætte en permanent afgørelse på.?

Forsikringsselskabet er af ASK blevet bedt om at betale Erhvervsevnetab tilbage til 2006 fra skadens start, bliver de penge lagt oveni den månedlige ydelse eller hvordan.? Selskabet har så anket da de mener det er 2010, fordi jeg gik med skaden i 4 år før den blev opdaget som alvorlig. Så den er i Ankestyrelsen pt.

På forhånd tak til dem der tager sig tid til at læse mit indslag.

Venligst Hilsen
Henrik
Andersen75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2013, 17:33   #2
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersen75 Se meddelelser
Hej

2 Spørgsmål

1. Jeg har fra Arbejdsskadestyrelsen fået en midlertidig afgørelse på 20% Erhvervsevnetab da kommunen ikke har fastlagt min sag endnu.

Jeg er i gang med en udredning og resource forløb, da revalidering og flex ikke er mulighed og jeg er for ung til pension.
Er resource en "tilstand" som ASK kan fastsætte en permanent afgørelse på.?

Hej Henrik
Jeg kan ikke rigtig besvare nogle af dine spørgsmål men vil bare lige sige velkommen til.

Du skriver at du er i gang med udredning og resource forløb... Det betyder vel ikke helt at revalidering og flex er udelukket på sigt?
Et ressorce forløb betyder som jeg har forstået det, et forløb der bringer en afklaring nærmere og først derefter kan man give en permanent afgørelse. Men det er bare et gæt fra mig, jeg landede selv på 2 timers flex om ugen

Sidst redigeret af Moi; 13-09-2013 kl. 17:53.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 17:02   #3
Andersen75
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Andersen75 er ny på vejen
Hej Moi

Først og fremmest undskyld for det sene svar, det har været et par kedelige dage. Men nu tilbage på sporet igen.

Tusinde tak for den varme velkomst.

Jeg har ikke rigtigt helt selv forstået hvordan og hvorledes, ved blot at jeg har fået 3 valgmuligheder af sagsbehandleren.

De kan ikke efter sigende give mig førtidspension grundet min alder, 37.
Så derfor spurgte hun mig hvad jeg ønskede, jeg havde 3 muligheder at vælge imellem, Flex, Revalidering eller Resource. Skulle gå hjem og tænke over det til næste møde og så sige hvad jeg ønskede.

Jeg ønskede resource og det var så det hun ville gå efter at jeg fik.
Men jeg tror du har ret i at jeg skal igennem en evaluering på et møde et sted der så beslutter om det er det rigtige.

Indtil nu har intet af det, de har sagt holdt stik, så hvorfor denne gang.

Venligst hilsen
Henrik Andersen
Andersen75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor mod tilbagebetaling ? lunamaria Dit og Dat 19 27-07-2013 00:45
Tilbagebetaling af fleksydelsesbidrag sannemus Spørgsmål ang fleksjob 6 21-10-2011 21:57
Tilbagebetaling af pension??? Havskum Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 29-10-2010 09:00
tilbagebetaling af pension bo m Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 18-10-2010 13:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension