K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2009, 12:13   #11
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Så er der lidt nyt.

Lige hjemkommet fra mødet, som ikke var så "farligt" endda.

Det var omkring den færdige ressourceprofil, og opstillingen af de endelige arbejdsevnevurderingspapirer, som jeg så fik med til grundigere gennemlæsning, og dermed mulighed for at komme med yderligere kommentarer til før de forelægges lægekonsulenten m.v.

Så nu håber jeg blot, at sagsbehandleren mener at sagen er bæredygtig nok når hun har startet en pensionssag. Og at konsulenter o.s.v. er enige. (Jeg har lidt en ide om, at det går lettere igennem når det er sagsbehandlerne og ikke en selv, der starter det op, men jeg ved det selvfølgelig ikke).
Jeg kender hende ikke så godt. Første gang jeg mødte hende var netop på det møde omkring 1/6, som jeg skrev om i startindlægget.

Men nu har jeg i hvert fald besluttet ikke at bekymre mig yderligere , før der måske er grund til det
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2009, 20:59   #12
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Rart og høre at der sker noget fornuftigt.
Held og lykke.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 00:59   #13
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 62
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Fremskridt??

Hej Nullemus

Noget kunne jo tyde på at din sagsbehandler virkelig vil have dig på pension. Så langt så godt.

Det vil dog være en god ide om du altid som nævnt har en bisidder med til møderne. En anden god ide er at optage dem så du har beviser efter hvert møde. Du har IKKE pligt til at oplyse dem om det og skal heller ikke gøre det. Samtidig beder du altid fra nu af om at få på skrift hvad der er blevet sagt på mødet så du har dokumentation, også hvis denne dokumentation rent faktisk siger sandheden. Det gør de nemlig ofte ikke.

Går din pension igennem er der ikke noget at bruge det til andet end hvis der senere opstår problemer. men så har du sikret dig i tilfælde af at de stiller sig på bagbenene og du derfor skal anke.

Som sagt ser det dog ud til at du endelig er ved at nå vejs ende og kan komme videre med dit liv, så det håber vi på lige nu og ser hvad der sker.

Pøj pøj. Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 14:05   #14
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Synes lige jeg vil komme med en lille update.

Nå, men efter at jeg nu siden 1/9 er på tredje sagsbehandler , hvilket nok ikke har fremmet tidshorisonten for en afgørelse på min pensionssag, ligger min sag endelig i øjeblikket hos lægekonsulenten, så det bliver spændende at høre resultatet/vurderingen derfra.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 14:34   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, kodeordet er ret ofte lægekonsulenten!

Husker selv hvordan jeg ventede og ventede, simpelthen så spændt. Heldigvis var han flink og korrekt, og havde opfanget budskabet til UG.
- det var mere min daværende sagsbehandler der var på tværs. Hele tiden, og igen.

Godt der i det mindste sker noget i din sag. Håber du snart får svar da ventetiden er noooget af en nød at knække.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 02:52   #16
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Godt der i det mindste sker noget i din sag. Håber du snart får svar da ventetiden er noooget af en nød at knække.
Tak, og jeg håber også snart der kommer en afgørelse
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 12:28   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
venter selv på udtalelse fra lægekonsulenten, jeg ved fra sagsbehandler, at sagen ligge på konsulentens bord. Det har den så gjort i 2 måneder nu og ikke hørt en dyt.
vanvid med den vente tid, når alle papir er kommet.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 12:47   #18
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
venter selv på udtalelse fra lægekonsulenten, jeg ved fra sagsbehandler, at sagen ligge på konsulentens bord. Det har den så gjort i 2 måneder nu og ikke hørt en dyt.
vanvid med den vente tid, når alle papir er kommet.
Hvis/når du bliver træt af at vente, så bed om aktindsigt.

Jeg tror der er andre end mig, som har gået og ventet på svar fra lægekonsulent, hvor sagsbehandleren påstår at der endnu ikke er kommet svar, og når man så får aktindsigt, så har svaret sørme ligget der et stykke tid.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 13:29   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er nemmelig rigtigt , det er så nemt at sige at det ligger ved lægekonsulenten og så skaffer en overbebyrdet sagsbehandler sig lidt mere tid ..

Har set det mere end mange gang .. eller også er det slet ikke sendt til lægekonsulent ..

hvis man søger efter en § 17 på forliggende grundlag og der ikke sker en dyt så skal man huske at man kan anke det som et formodet afslag da der ikke sker noget og tiden gør at man kan betragte det som et afslag så vil det blive sendt tilbage til kommunen og ankestyrelsen vil lægge yderligt pres på dem...

Husk også at trækker sagen ud i mere end tre måneder så siger loven at der skal gives besked om det og ikke mindst om HVORFOR det er vigtigt at holde sig det for 'øje og forlange at få den besked om HVORFOR og HVORNÅR man så kan forvente at få sin sag behandlet ..

Sætter den lige her hvis nogen kan bruge det ..



Citat:
§ 21. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension, jf. § 17, stk. 1, 3. pkt., og § 18. Dette tidspunkt skal fremgå af sagen og meddeles den pågældende. Hvis fristen i særlige tilfælde ikke kan overholdes, skal pågældende have en redegørelse for, hvad der er årsag til den forlængede sagsbehandlingstid, og besked om, hvornår sagen forventes afgjort.
  Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 18:29   #20
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Det er nemmelig rigtigt , det er så nemt at sige at det ligger ved lægekonsulenten og så skaffer en overbebyrdet sagsbehandler sig lidt mere tid ..

Har set det mere end mange gang .. eller også er det slet ikke sendt til lægekonsulent ..

hvis man søger efter en § 17 på forliggende grundlag og der ikke sker en dyt så skal man huske at man kan anke det som et formodet afslag da der ikke sker noget og tiden gør at man kan betragte det som et afslag så vil det blive sendt tilbage til kommunen og ankestyrelsen vil lægge yderligt pres på dem...

Husk også at trækker sagen ud i mere end tre måneder så siger loven at der skal gives besked om det og ikke mindst om HVORFOR det er vigtigt at holde sig det for 'øje og forlange at få den besked om HVORFOR og HVORNÅR man så kan forvente at få sin sag behandlet ..

Sætter den lige her hvis nogen kan bruge det ..
Nu har jeg ikke selv søgt pension, det var sagsbehandleren der mente det skulle være sådan.

Men den tidsfrist for sagsbehandlingenpå 3 måneder hvornår gælder den fra.

Hvilket tidspunkt er **tidspunktet for sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension**

Er det når det besluttes, at der skal søges pension?
Eller er det når hele sagen er færdiggjort og sendes til lægekonsulenten, eller er det først når den derfra sendes til udvalget der træffer afgørelsen.

Det har jeg ikke rigtigt kunnet få svar på.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp, er kørt fast Bamsen Alt det andet 4 03-11-2011 21:36
Kørt fast i systemet Dandanell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 11-02-2011 00:20
hjælp til klage!! er kørt fast! frumulle Spørgsmål ang fleksjob 12 07-09-2010 22:59
kørt helt ned af kommunen olsen72 Din historie 13 11-02-2010 14:09
jeg er kørt i stykker håbetervæk Alt det andet 40 08-12-2009 19:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension