K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2017, 10:44   #1
Assistenten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2017
Indlæg: 2
Styrke: 0
Assistenten er ny på vejen
Question Kol

Jeg er rengøringsassistent i flex 17timer pr uge har kol og er nede på 38% luft.
Har også slidegigt i skulder og tommelfingre samt i ryg og diskusprolaps samt sammenfald i ryggen.
mon det er muligt at søger pension.
eller vil det straks blive afslået har været i flex siden 2005 kom til skade i 2003
brækkede ankelen 5 steder jeg er 63 år

Sidst redigeret af Assistenten; 28-10-2017 kl. 10:50.
Assistenten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2017, 10:51   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis du kan arbejde 17 timer om ugen, er chancen for ftp nok ikke-eksisterende.
Hvis du pt arbejder mere end du kan klare, vil jeg anbefale at du undersøger, om du kan gå ned i tid. Så du kommer ned på et timetal der er passende
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2017, 11:11   #3
Assistenten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2017
Indlæg: 2
Styrke: 0
Assistenten er ny på vejen
problemet er jo netop at jeg ikke kan klare det mere kan ikke få luft.
Og inden for de sidste 4 til 6 måneder er det med sammenfaldet i ryggen kommet til .
Jeg har mistet 12% luft det sidste år ind til da gik det
Men nu kan jeg kun passe mit job og lægge mig når jeg kommer hjem så har intet socialt liv længere.
Mit ben er også blevet værre med årene så det kniber med at gå

Sidst redigeret af Assistenten; 28-10-2017 kl. 11:23.
Assistenten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2017, 11:19   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
prøv at undersøge om du kan få lov til at gå ned i tid. Hvis det så viser sig, at du heller ikke kan klare f.eks. 1 time om ugen, så vil der være god grund til, at kommunen kan overveje ftp.

Alternativet er nok at du sygemelder dig helt fra din arbejdsplads, men så risikerer du kan komme ud i arbejdsprøvning efterfølgende
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2017, 15:09   #5
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg tænker at du er i en situation hvor du virkelig skal passe på dig selv.
Hvis du knokler på og ikke har tid nok til at restituere igen risikerer du at fortsætte med at køre dig selv mere og mere i sænk.

Hvis du vælger selv at søge om pension, så bliver det på det foreliggende grundlag så inden ansøgningen bør du først opbygge din sag da de informationer som ligger i den nok er tilbage fra dengang du blev tilkendt fleks og derfor ikke sandsynligt vil lede til pension.

Så en god start vil være at søge aktindsigt i kommunen og hos læger og hospitaler og sikre at de nye lægelige oplysninger kommer ind i sagen, ved selv at aflevere dem mod kvittering, inden du ansøger om pension.

Jeg synes også at du skal begynde at skrive dagbog som k10 anbefaler personer i arbejdsprøvning.
På den måde kan du beskrive din dagligdag, ikke kun på arbejdet men også hjemme og på den måde tydeliggøre at dette ikke er en holdbar løsning i længden.
Når du har lavet dagbogen så kan du ligeledes aflevere den mod kvittering og anmode om at den bliver lagt ind i din sag inden pensionsansøgningen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2017, 15:14   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Ja, som nørd skriver, er det super vigtigt, at du kan dokumentere, at du rent faktisk ikke kan arbejde de 17 timer om ugen.
For hvis de tror det, er chancerne for ftp nok ikke eksisterende.
Det var det jeg prøvede på at komme frem til, på en nok lidt indviklet måde
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension