K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2017, 18:37   #1
Hansen71
Hansen
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
Hansen71 er ny på vejen
Behandlings tid indstilling til FP

Hej

Jeg kender en ung pige på 24 som for nogle år siden har fået en hjerneskade efter en blodprop. Pga p-piller.

Hun har fået en erstatning og har købt sig et lille hus, og kommunen har sat hende i et resource forløb dette har ikke gået godt trods få timer. Kommunen vil nu indstille hende til pension, og først sagde sidst i her i 2017 men nu siger de en gang næste år men har ikke givet nogen dato.

Må de det? Jeg er godt klar over de sparer penge på at lade hende køre på et resourseforløb, specielt da de trækker hende i ydelse da hun jo nu har værdier iform af et hus. Men skal de ikke lave en handlings plan og give hende en dato.

De er jo ved at køre hende helt ned og det er tydeligt man kan både mærke og se det på hende.

Med venlig hilsen

En bekymret ven.
Hansen71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2017, 20:14   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Først så lyder det underligt hvis de trækker hende i ydelse hvis hun er på ressourveforlønsydelse. Her må man gerne have formue, hus mm

Medmindre det er fordi hun får en månedlg ydelse som en del af hendes erstatning?

Dernæst kan der være meget lang ventetid på at få en tid til møde ved det rehabiliternede tem som skal indstille hende til pensionen. I min kommune var det flere måneder da jeg skulle have mødet.
Har hun udfyldt det skema til det rehabiliterende team og været forbi egen læge, tænker at det hele skal laves eller i det mindste opdateres inden hun skal til møde med et rahabiliterende team igen og først når det er gjort bestilles som regl tid ved teamet

Og til sidst så er det ikke nødvendigvis dårligt at skulle vente til starten af et nyt år. Jeg havde hjælp af en jurist med min sag og hun sagde at hun oplevede at det nogen gange var det nemmere at få ting igennem først på et budgetår end sidst på året.
Selv om kommunen ikkke må give eller afvise bevillinger efter økonomi oplevede hun det alligevel
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2017, 07:39   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hun må gerne have et hus da formue ikke påvirkes af ressourceforløbsydelse. Hun kan tilmed søge en §34 som hjælp til udgifterne til huset/husleje, blot mod tilbagebetalingspligt. Kan hun klare sig økonomisk er det ikke en god ide at søge, men hvis hun sidder hårdt i det, så hun har svært ved at klare terminen, er det en mulighed.

Men en løbende udbetalt erstatningsydelse kan fradrages.

Hvis hun har været gennem en arbejdsprøvning, er det normale at der indstilles til f.eks pension bagefter, selvom der godt kan gå nogle måneder med evt papirarbejde. Så hvis det er udskudt, bør hun spørge ind til hvorfor. Hvis det er fordi de ikke er sikker på at arbejdsprøvningen er god nok til at søge på, skal der jo tilbydes en ny.

Der er en forening for hjerneskadede, hvor man kan få en støtteperson med til mødet i rehabiliteringsteamet, det kan måske være en mulighed, da hun pga hjerneskaden måske ikke selv helt kan varetage sine interesser godt nok til sådan et møde.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 24-10-2017 kl. 07:43.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2017, 09:10   #4
Henrik71
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2015
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Henrik71 er ny på vejen
Tak for jeres indput.
Er der nogen der ved hvad resourseforløb ydelsen for personer på 24 år ligger på for det syntes jeg ikke at min ven google hun kan svarer på
Henrik71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2017, 09:49   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Satserne ses her: http://bm.dk/da/Satser%20for%202017/...ebsydelse.aspx
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension