K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2017, 13:07   #1
Thetoy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2017
Indlæg: 3
Styrke: 0
Thetoy er ny på vejen
Pension med tilbagevirkende kraft

Hej forum.
Jeg står pt. Og skal til møde om jeg endelig kan få pension. Mine papirer er klar og sendt ind. Og sagsbehandler er meget sikker på at den går igennem. Mit spørgsmål er jeg søgte pension første gang i 2001. Hvis jeg så får den nu, hvad er så reglerne for om jeg kan få med tilbagevirkende kraft fra første gang jeg søgte? Min mor fik nemlig sin med tilbagevirkende kraft. Men ved ikke hvad reglerne er nu. Er der nogen herinde fra der kan hjælpe mig med at finde ud af det?
Thetoy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2017, 15:26   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Når pensionen tilkendes har det virkning fra den førstkommende måned.

Dvs tilkendes den d. 23/10, vil man få pension fra 1/11. Den er så bagudbetalt, så den første pensionsudbetaling kommer 30/11.

Det er pensionsudvalget der tilkender pension.

Rehabiliteringsteamet kan indstille, og så går der typisk nogle måneder inden sagen kommer op i pensionsudvalget. Men man kan være heldig at det går hurtigere. Det kommer an på hvor ofte de holder møder.

Man får sjældent med tilbagevirkende kraft, og kun i de tilfælde hvor man ifølge loven burde være tilkendt pension tidligere. Det kan f.eks være hvis pensionsudvalget har givet afslag, og man så i retten får medhold i at den burde være tilkendt.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2017, 15:44   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du søgte pension i 2001 som eneste gang og ikke har fået afslag siden...ja så vil du kunne søge om at få med tilbagevirkende kraft...

Men har du fået afslag efter du søgte i 2001...ja så går den ikke...

Med hensyn til den nuværende ansøgning eller indstilling...til pension....ja så har kommunen 3 måneder fra indstillingen er givet fra rehabteamet...og til at sagen skal være afgjort....

Hvis sagen går ud over de tre måneder...ja så vil du kunne søge om at få med tilbagevirkende kraft...men der er først fra sagen skulle være afgjort at du kan få for...

Det vil sige at hvis du får indstillingen fra rehabteamet.-.d. 1/7...så skal sagen være afgjort inden d. 1/10...hvis så sagen først bliver afgjort d. 1/12....ja så vil du kunne søge om tre måneder med tilbagevirkende kraft...

Ovenstående er selvfølgelig fiktive...men håber at det forklare det..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2017, 15:50   #4
Thetoy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2017
Indlæg: 3
Styrke: 0
Thetoy er ny på vejen
Har søgt nok 7 gange i 3 forskellige kommuner og fået afslag. Men da jeg har fået det værre og der ikke er noget at gøre så mener alle mine sagsbehandlere at den går igennem denne gang. Ligesom at de forskellige sagsbehandlere har indrømmet flere gange at der har været omsorgssvigt mht. Mig og min sag. Ved ikke om det er noget jeg kan gøre noget ved?
Thetoy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2017, 22:53   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du har fået et afslag...så kan du ikke søge med tilbagevirkende kraft for den periode...

Så du skal nok ikke regne med at du vil kunne få noget med tilbagevirkende kraft....med et er svært at vide med sikkerhed når man ikke kender mere til sagen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2017, 01:49   #6
Thetoy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2017
Indlæg: 3
Styrke: 0
Thetoy er ny på vejen
jeg tænkte på hvad så det med at de fleste gange har sagt at der er sket slem omsorgssvigt fra kommunen side. Er det noget jeg kan gøre noget ved?
Thetoy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2017, 06:51   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej det er desværre noget mange bliver udsat for i dagens danmark
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2017, 07:31   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det du kan gøre når du får afslag, er at anke afgørelsen (der står hvordan samt en tidsfrist i afslaget), men når du ikke har anket de tidligere afslag, ses det som en accept af afslaget.

At blive syltet i årevis, er desværre normalt.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2017, 07:35   #9
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
og en ting du skal vide om dette system, det er at det , intet betyder hvad kommunen Siger til dig, det eneste der betyder noget det er hvad der er af skriftlig dokumentation i din sag.

start derfor med at søge agtindsigt i hvad kommunen har liggende i din sag.

på den måde kan du få et overblik over hvad der er af dokumentation i din sag, mht fx arbejdsprøvninger, lægepapirer mv. der dokumenterer at din arbejdsevne er nedsat til ingenting, .

en førtidspensionssag er en kompliceret størrelse, desværre.

men spørg endelig hvis der er noget du vil vide i den forbindelse, vi er mange herinde som har været igennem hele møllen.

vh sortepigen
førtidspenionsist pr. 2014
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2017, 08:59   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thetoy Se meddelelser
jeg tænkte på hvad så det med at de fleste gange har sagt at der er sket slem omsorgssvigt fra kommunen side. Er det noget jeg kan gøre noget ved?
Hvis du har det på skrift (og det har du sandsynligvis ikke), så er det muligt at du kan bruge det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension