K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2016, 19:41   #1
Lotte.d.j
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2014
Lokation: Århus
Alder: 59
Indlæg: 2
Styrke: 0
Lotte.d.j er ny på vejen
Må flexjobber starte egen virksomhed med aps

Min gode ven er bevilliget flexjob og overvejer at starte en restaurant sammen med 2 andre venner. De vil lave det som aps. Må min flexjob-ven være med i dette og ansættes i firmaet som flexjobber? Han er under ny ordning
Lotte.d.j er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2016, 20:59   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej man kan ikke starte som selvstændig og blive ansat
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2016, 21:07   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Men han kan lade de andre starte det op og så kan han blive ansat der som fleksjobber...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2016, 22:58   #4
Lotte.d.j
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2014
Lokation: Århus
Alder: 59
Indlæg: 2
Styrke: 0
Lotte.d.j er ny på vejen
Tak for svar. Ved I om der er samme regler for førtidspensionister?
Lotte.d.j er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 07:24   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
man må godt som pensionist men er det den nye, kan man hurtigt komme i klemme, fordi man får for meget arbejde.

er det det gammel, skal man kun huske på, man bliver trukket ved større indkomst
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 18:36   #6
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Hej Lotte

Der er ingen steder i loven der forbyder dig i at starte et iværksætterselskab (IVS) som ses på samme måde som et APS og så stadigvæk beholde din fleksjobs bevilling, direktøren (kan være dig) er dermed ansat lige som de andre medarbejdere, men man skal oplyse de timer man nu bruger i selskabet og oplyse den løn som arbejdstageren nu får udbetalt, så timeantallet og lønnen så kan modregnes i det løntilskud man nu får fra kommunen (hvis man får sådan et).

IVS og APS er selvstændige juridiske enheder som ansætter personer til at drive "enheden", derfor er du ikke selvstændig og kan fyres og ansættes når som helst.

At du ejer nogle af anparterne i firmaet som du arbejder for står der ingen steder i lovgivningen at du ikke må.

Timetallet og arbejdet må bare ikke bryde med grundlaget for fleksjobs bevillingen.

Du kan i praktisk tal være ansat som fleksjobber 2-3 steder, det ene sted som bager og det andet sted som direktør, det er der intet galt i.

Har allerede gjort det samme, hvor firmaet er sat til at være retsgyldigt fra 1 marts 2016.

Jeg vil så være forpligtet til at oplyse de timer jeg bruger og hvis jeg udbetaler løn til mig selv skal jeg også oplyse det, så ALT kan modregnes.

Mvh
Morten
__________________
https://www.facebook.com/rettilfleksjob

Kampen starter her
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 20:49   #7
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Der er forskellige regler alt efter om du tidligere har været registreret som selvstændig eller ej.


https://www.gigtforeningen.dk/hjaelp...else/fleksjob/

Citat:
Selvstændigt erhvervsdrivende


Du kan få tilskud af kommunen, hvis du driver selvstændig virksomhed som hovedbeskæftigelse, og har vanskeligt ved at opretholde dit arbejde på grund af en varigt nedsat arbejdsevne.

Tilskuddet forudsætter, at du:
•har en varig og væsentlig nedsat arbejdsevne i forhold til arbejdet i den selvstændige virksomhed,
•udnytter din arbejdsevne fuldt ud i virksomheden,
•er under folkepensionsalderen,
•ikke modtager førtidspension,
•forud for tilkendelse af tilskuddet første gang har drevet den selvstændige virksomhed i væsentligt omfang i mindst 12 måneder inden for de seneste 24 måneder.

Efter 2 1/2 år skal Jobcentret afholde en personlig opfølgningssamtale med dig for at vurdere, om der er sket ændringer i dine forhold. Efter 4 1/2 år skal Jobcentret udarbejde en status med en vurdering af, om du fortsat opfylder betingelserne for at kunne tilbydes tilskud for en ny 5 års periode.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 22:18   #8
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Der er forskellige regler alt efter om du tidligere har været registreret som selvstændig eller ej.


https://www.gigtforeningen.dk/hjaelp...else/fleksjob/
Kun hvis du er "selvstændig" gælder den regel som Nørd snakker om.
Selvstændig erhverv er når man påtager hele risikoen personligt.

Men som IVS, APS, A/S er du ikke selvstændig, men ansat af den juridiske enhed som selskabet er, og du hæfter derfor ikke personligt , derfor er du ansat som en ganske admindelig medarbejder i selskabet

Mvh
Morten
__________________
https://www.facebook.com/rettilfleksjob

Kampen starter her
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 22:38   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Så det er bare enkeltmandsfirmaer man ikke kan oprette som fleksjobber, iamforever?

Sejt du fandt frem til at lave et IVS

Håber du holder os orienteret om hvordan det går
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 22:50   #10
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
JA vildt fedt du måske har fundet en vej her...
håber og krydser alt hvad krydses kan for at det lykkes for dig.
både i forhold til kommunen og lovgivning, men sandelig også i håb om at dit firma kører og kan give dig det du ønsker fremover
Gana
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension