K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2014, 15:45   #1
mils_87
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
mils_87 er ny på vejen
Kommunen har "glemt" at hente statusattester... hvad nu?

Hej.

Jeg er helt ny på sitet, men har dog fulgt med et stykke tid og søgt efter hjælp og svar.

Jeg har brug for jeres hjælp, og denne problemstilling har jeg ikke kunne løse ved at læse andres indlæg.

Sagen er den at jeg er i gang med at søge flexjob, på baggrund af anbefaling fra min jobkonsulent/sagsbehandler. De sidste par uger har jeg været i gang med at udarbejde min rehabiliteringsplan, med hjælp fra en rådgiver, som kommunen har betalt for at gøre det.

I dag var jeg har jeg været til møde ved rådgiveren for at lave den sidste del færdig. Var der ude i sidste uge også, hvor hun på daværende tidspunkt skulle i gang med at indhente de lægelige dokumentationer som hun skulle have haft klar til i dag.

Da jeg kommer derud, fortæller hun mig, at der kun er indhentet en statusattest igennem de sidste 7 år hvor min sag har stået på, og denne ene statusattest er fra 2008, og ikke aktuel.

Så mit spørgsmål er, hvad gør jeg??? Uden de lægelige dokumentationer har jeg ingen sag, og ifølge hvad jeg kunne forstå på hende rådgiveren, så bestemmer kommunen selv om de vil indhente informationer fra min lægejournal, og samt om de mener om de er relevante.

Jeg har været syg i mange år, og har ikke så meget som tænkt den tanke at de kunne finde på at undlade at indhente vigtige oplysninger fra Læger, sygehuse, behandler osv.

Men rehabiliteringsplanen er færdig fra min side, og sendt videre til min jobkonsulent/sagsbehandler, som nu skal booke mig til et afklaringsmøde, hvilket der åbenbart kan være lang ventetid på, men som jeg ser det lige nu, så er chancerne for at komme igennem der, uden lægelig dokumentation, minimale 

Burde jeg mon få mig en advokat eller privat socialrådgiver?
mils_87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 17:29   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kommunen har ikke glemt noget, det eneste de kan vælge, er hvis de gerne vil have en speciallægeerklæring. Alle mine lægepapir har jeg afleveret på kommunen og har fået en kvittering. har hele tiden været i løbende kontakt med egen læge og opdateret denne.
så alle lægepapir har min egen læge også fået.

i den periode du skal vente, er det bare med at få tilsendt alle dine lægepapir til kommunen. husk at få en kvittering.

din lidelse skal være dømt varig og uden behandlingsmuligheder af kommunen. kommunen skal være enig, med lægerne om der ikke er noget og komme efter.
før en afklaring af din arbejdsevne kan bedømmes.
så forstå overhovedet ikke at din sagsbehandler eller jobkonsulent
overhovedet kan snakke om fleks, uden at sagen er lægefagligt belyst af kommunen
kender ikke så meget til de nye regler, men der skal både egen læge og klinisk funktion
været inde over og lave en udtagelse til kommunen
http://www.socialmedicin.rm.dk/sagsb...inisk+funktion.
de findes i de forskellige regioner

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-01-2014 kl. 17:32.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 18:24   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
De sidste par uger har jeg været i gang med at udarbejde min rehabiliteringsplan, med hjælp fra en rådgiver, som kommunen har betalt for at gøre det.
For det først er det ikke dig der skal udarbejde rehabiliteringsplanens indledende del, det er sagsbehandleren.
At kommunen vælger at sætte en ekstern rådgiver til dette betyder at denne rådgiver bliver den person der skal indhente det fornødne materiale, deriblandt en LÆ265.

Der er overordnet ikke krav om status, idet LÆ265 er en opsummering som egen læge laver over ens sygdomsforløb.

Private rådgivere som advokat og socialrådgivere er bestemt INGEN sikkerhed for at en sag kommer til at gå bedre.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 20:15   #4
mils_87
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
mils_87 er ny på vejen
Ved ikke om min historie kræver nærmere forklaring…. Men jeg har været syg siden 2002, samt i behandling i alle disse år. Det er nu kommet dertil hvor min arbejdsevnen som så for så vidt min funktionsevne ikke kan optimeres mere, den er så stationær som den nu kan blive.

Jeg har overhovedet ikke styr på noget i denne sag føler jeg efterhånden, er et nr. i køen! Alle de paragraffer, love og regler kan jeg ikke holde styr på, selv jeg prøvet at sætte mig ind i det

Jeg har deltaget i div., kommunale kurser/aktivitetstilbud, forskellige behandlingstilbud, praktikker og er i øjeblikket i arbejdsprøvning, hvor jeg også er blevet lovet ansættelse i flex. Kommune har ikke flere tilbud til mig, der kan ændre/forberede mit helbred. Derfor mener min jobkonsulent/sagsbehandler at flexjob er den sidste mulige løsning, hvorvidt jeg er blevet indstillet, og om jeg overhovedet er det…. Ja jeg aner det ikke! –jeg ved hvad hun har fortalt mig, og det er at nu skal rehabiliteringsplanen op på næsten afklaringsmøde, hvor de skal vurdere om ”sagen” er klar til rehabiliteringsteamet.

Jeg føler efterhånden at de der burde hjælpe mig i denne sag, efterhånden er blevet mine modspillere. Jeg aner ikke hvem jeg skal spørger til råds 

Hov -glemte at skrive at jeg har prøvet at starte på uddannelse op til flere gange, også på revaledering, men det er ikke lykkeds grundet min sygdom.
mils_87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 20:53   #5
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Mit råd til dig:

Kontakt de læger, praktiksteder og arbejdsprøvningssteder du kan huske du har været i behandling, aktivering eller i afklaring hos og bed om en kopi/aktindsigt i dine journaler.

Indhent alle lægepapirer, hospitalspapirer og speciallæge-erklæringer.

Lav en tidslinie, hvor du skriver dit forløb ned punktvist. Det vil give dig overblik.

Søg fuld aktindsigt i din sag ved kommunen.

Oplys din sagsbehandler om hvilke mangler der er i sagens oplysning, og at du ønsker dem lagt til din samlede sag, inden den forelægges teamet.

Relevante ansøgningsblanketter finder du her på K10.

Når du har disse oplysninger, kan du danne dig et overblik.

Her på K10 kan du søge rådgivning under hele dit forløb, så du har nu en god kilde til hjælp og opmuntring

Jeg vil råde dig til udelukkende at kommunikere skriftligt med kommune og sagsbehandler fremover, da det vil sikre dig dokumentation for de aftaler I indgår.

Du kan evt skriftligt spørge din sagsbehandler hvor du står i din sag for nuværende og hvad du kan forvente dig i fremtiden, så kan du få en beroligelse i hvad du kan vente dig i nærmeste fremtid.

En spekulation mindre.

Det er derfor hun er der, selvom man kunne tro de glemte den del af jobbet ind imellem

Frida

Sidst redigeret af frida; 16-01-2014 kl. 20:57.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 21:08   #6
mils_87
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
mils_87 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
Mit råd til dig:

Kontakt de læger, praktiksteder og arbejdsprøvningssteder du kan huske du har været i behandling, aktivering eller i afklaring hos og bed om en kopi/aktindsigt i dine journaler.

Indhent alle lægepapirer, hospitalspapirer og speciallæge-erklæringer.

Lav en tidslinie, hvor du skriver dit forløb ned punktvist. Det vil give dig overblik.

Søg fuld aktindsigt i din sag ved kommunen.

Oplys din sagsbehandler om hvilke mangler der er i sagens oplysning, og at du ønsker dem lagt til din samlede sag, inden den forelægges teamet.

Relevante ansøgningsblanketter finder du her på K10.

Når du har disse oplysninger, kan du danne dig et overblik.

Her på K10 kan du søge rådgivning under hele dit forløb, så du har nu en god kilde til hjælp og opmuntring

Jeg vil råde dig til udelukkende at kommunikere skriftligt med kommune og sagsbehandler fremover, da det vil sikre dig dokumentation for de aftaler I indgår.

Du kan evt skriftligt spørge din sagsbehandler hvor du står i din sag for nuværende og hvad du kan forvente dig i fremtiden, så kan du få en beroligelse i hvad du kan vente dig i nærmeste fremtid.

En spekulation mindre.

Det er derfor hun er der, selvom man kunne tro de glemte den del af jobbet ind imellem

Frida
Syntes virkeligt det er utroligt at jeg skal klare alt dette selv, jeg kan ikke klare en uddannelse, men føler nærmest det her som en afgangseksamen... både med hensyn arbejdet i det, men også det psykiske pres! -Netop pga. af min psykiske lidelse bliver der nu søgt flexjob, og en af grundende dertil er at jeg ikke kan tåle stress og pres.

Allerede nu, og endda inden sagen for alvor er gået igang, er jeg ved at opgive, kan slet ikke overksue det!
mils_87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 21:37   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mils_87 Se meddelelser
Syntes virkeligt det er utroligt at jeg skal klare alt dette selv, jeg kan ikke klare en uddannelse, men føler nærmest det her som en afgangseksamen... både med hensyn arbejdet i det, men også det psykiske pres! -Netop pga. af min psykiske lidelse bliver der nu søgt flexjob, og en af grundende dertil er at jeg ikke kan tåle stress og pres.

Allerede nu, og endda inden sagen for alvor er gået igang, er jeg ved at opgive, kan slet ikke overksue det!
Ja det er drøn hårdt.

Jeg fik i midten af November besked om at jeg ville få pension fra 1/12.
Alle de kræfter jeg har brugt på den sag, jeg aner ikke hvor de kom fra, men jeg ved at havde det fortsat blot få måneder så havde jeg ikke været i stand til at respondere på mere materiale.

Det er først her efter et par måneder at jeg begynder at opdage at der er en verden omkring mig, den var druknet i stress og hang ikke sammen.

Jeg er stadig udmattet ovenpå sagen, og åbner ikke min post, for tænk hvis der er noget, selv uskadeligt, jeg skal reagere på, eller skrive under på... jeg orker det ikke... så det hele ligger i postkassen og venter på bedre tider (gennemgår det med min hjemmevejleder)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2014, 00:27   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan nøjes med at henvise til relevante lægedokumentation, hos de speciallæger/læger der har behandlet/undersøgt dig.

Det er IKKE dit ansvar, men ALENE kommunen pligt og ansvar at din sag bliver FULGT OPLYST, forud for at der skal træffes afgørelse!

Forfat derfor istedet en skrivelse, evt. mail, forlang SVAR inden feks 2-7dage, om hvorfor dette ikke er indhendtet og hvornår de har tænkt sig at gøre dette!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2014, 00:57   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det er IKKE dit ansvar, men ALENE kommunen pligt og ansvar at din sag bliver FULGT OPLYST, forud for at der skal træffes afgørelse!
Den holder jo bare ikke.

Vil man have sin sag til at foblive aktiv, så er man nødt til at holde kommunen i ørene, og kan man indhente noget selv så kan man måske forhindre at sagen går i stå.

Iøvrigt kan det også handle om at man selv får fred ved at være aktiv, frem for at forvente at kommunen gør noget som man udmærket godt ved ikke sker, selvom det er deres opgave.

Jeg har ofte skabt fred i mit eget hoved ved at udføre den sagsbehandling som kommunen burde stille til rådighed.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2014, 02:28   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Men det er stadig kommunens pligt at sagen skal være fuldt ud oplyst..

mils_87....

Du har det som de fleste der er nye i dette system....

Det er skide svært at overskue og skulle en masse ting samtidig med at man også er syg...

Har du evt nogen som kan hjælpe dig...

Evt skriv de ting ned du skal og tag dem en af gangen og fuldfør det du skal på den måde...sådan at du ikke går i gang med 10 ting men kun 1 af gangen...

Det kan være ganske uoverskueligt hvis man skal i gang med flere ting på en gang...og mange gange stopper det ved det fordi man simpelthen ikke får gjort noget overhovedet...

Så tag og skriv det ned og tag kun en ting af gangen...

Det vil selvfølgelig være det bedste hvis du har nogen til at hjælpe dig med det..

Det er ekstremt nemt at sige at du skal holde kommunen i ørene men sværere at gøre og fordi feks Nøgne Tær kan og har det godt med det ja så er vi ikke alle sammen bygget ens...

Men når det er sagt ja så kan man desværre ikke forvente at kommunen bare køre din sag som den skal....

Det er set alt for mange gange at sager går i stå og folk de venter årtier på at komme i mål...

Det med at give op....ja den har de fleste vist været igennem i tankerne...

Problemet med at give op er at der kun er en det går ud over og det er dig selv..

Så hvis du overhovedet kan...så se det her som et spil imellem dig og kommunen....og ja jeg ved godt at det er nemt nok at sige...men det virker for dem som kan..

De (kommunen) siger og gør og du siger og gør tilbage...

Du skal have alt på skrift så du har denne dokumentation til senere...

Det er desværre særdeles hårdt at være syg i danmark og i dette system som tænker på penge før de tænker på dig..

Håber du finder noget energi og lidt mod og så går i gang stille og roligt så du kan få styr på sagen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension