K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2013, 17:32   #1
hraun
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
hraun er ny på vejen
BAN kan ikke pålægge kommunen at starte sag pga nye regler

Hej alle

Jeg fik i april svar fra Beskæftigelsesankenævnet på min anke af kommunens afslag på at starte en sag om førtidspension. BAN stadfæster kommunens afgørelse med henvisning til, at der mangler en "hensyntagende arbejdsprøvning", til trods for, at jeg indsendte progressionsrapporten fra den seneste arbejdsprøvning, som blev afsluttet for et par måneder siden.
BAN skriver:

"Du har som bilag til klagen vedlagt resultatet af en ny arbejdsprøvning, som er afsluttet i xxxx 2013.
Vi ville i givet fald ikke nu kunne pålægge kommunen at påbegynde sag om førtidspension, da der fra den 1. Januar 2013 er sket en ændring af pensionslovens §18, således, at det nu er en betingelse for, at en sag kan overgå til behandling efter reglerne om førtidspension, at sagen har været forelagt kommunens rehabiliteringsteam."

Jeg har snakket med flere rådgivere, som undrer sig over den formulering, og nu vil jeg gerne høre, om der er andre, der har fået lignende svar fra BAN. Eller er der nogen, der har fået medhold af BAN i at kommunen skal påbegynde en sag?

Det drejer sig altså om afslag på påbegyndelse af sag om førtidspension. Det er åbenbart ikke det samme som et decideret afslag på førtidspension, eller hvad?
hraun er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 17:45   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det er ikke det samme....og du har muligheden for at søge en førtidspension på det foreliggende grundlag....

Denne kan de ikke afvise....

Muligheden findes i pensionsloven paragraf 17....link kan du finde under nyttige links her på siden...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 18:04   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
desværre lidt uheldigt, da din sag nu skal vurderes efter de nye regler
også selvom du søger selv på det foreliggende grundlag

det bliver det desværre ikke nemmere af

du må have held og lykke med din afklaring
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 18:48   #4
hraun
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
hraun er ny på vejen
Tak. Jeg overvejer at søge førtidspension på det foreliggende, men sådan som situationen er nu, vil det nok føre til afslag. Det føles som om jeg kom et minut for sent til perronen, og toget er kørt.
hraun er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kommunen overholder ikke reglerne lillesine Skal kommuner ikke overholde loven? 7 15-06-2013 21:59
Flex. Nye regler møde i kommunen dobar Spørgsmål ang fleksjob 10 10-03-2013 10:09
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
er der kommet nye regler jeg ikke har hørt om før !!! mijanse Spørgsmål ang fleksjob 12 13-10-2009 12:29
Er der overhovedet regler for hvor meget kommunen må trække een igennem? fehovedet Din historie 9 22-12-2007 15:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension