K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2013, 08:55   #1
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Question FP eller flexjob

Jeg har nogle spørgsmål at stille for min samleverske

Han skal til møde på torsdag ang. udfyldelse af skema til møde i rehabiliteringsteam om fleksjob eller førtidspension.

Har været i arbejsprøvning og har et gennemsnit på 7,5 timer pr. uge dog med forværring i sygdom. Egen læge anbefaler fp i general helbredsattest hvor han ikke ser ham i noget erhverv.Hans tilstand er stationær og kan kun blive værre.

Sagsbehandleren siger mødet er til for at afgøre flexjob eller andet

Nu er spørgsmålet skal han søge fp på forliggende grundlag?
eller flexjob

eller kan han søge begge dele på engang, er det en fordel?

tænker også på om de stopper sygedagpengene

Håber i kan hjælpe da han er meget i tvivl lige nu .....hvad der er det rigtige
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 09:13   #2
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Han skal jo til møde med rehabiliteringsteam og så vil det være naturligt at vente og se hvad de indstiller ham til.

Jeg har en afprøvning hvor jeg kan arbejde 45 minutter om dagen - 4 dage om ugen - med stor forhøjelse at smerter og jeg forventer at blive godkendt til fleksjob.

Med godkendelse til fleksjob er man sikret en fast indtægt og kan altid senere søge pension hvis tilstanden bliver værre.

Jeg er slet ikke klar til at give slip på mit arbejdsliv - så jeg VIL have et fleksjob.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 11:15   #3
Tyksak
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2013
Indlæg: 1
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Tyksak er ny på vejen
Få kontra flexmateriale

Jeg er lige begyndt på mit forløb og er i tvivl om alt, hvilke forskel er der på om man arbejder 1 time om dagen eller man får fp rent økonomisk. De nye regler er meget kringlet.

Hilsen tyksak
Tyksak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 14:51   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sygedagpengene ryger i hvert fald hvis der søges førtidspension og det ender med afslag.

Jeg har ingen erfaringer i, hvad der sker hvis der søges fleks, men det ved de andre nok!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 22:30   #5
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Din samleverske har vist han kunne klare 7,5 timer pr. uge og derfor kommer førtidspension sikkert ikke på tale, men et fleksjob.

Ved at søge fleks får din samleverske ledighedsydelsen at holde sig til, hvis man bliver tilkendt fleks vel at mærke, jeg fik ikke stoppet mine sygedagpenge da jeg fik afslag på førtidspension ( her i 2013 ), jeg spurgte rehab.teamet om dette og fik svaret at de blev ikke stoppet ( sygedagpengene ) så jeg fik sygedagpenge indtil fleks delen var på plads og jeg overgik til ledighedsydelsen.

Kommunen kan ikke stoppe sygedagpengene, hvis den sygemeldtes arbejdsevne ikke er afklaret.

fandt lige dette link mht. kommuner der stopper for sygedagpenge : Ulovligt kommunalt stop for sygedagpenge http://www.svendborgsnetavis.dk/ulov...-sygedagpenge/

Sidst redigeret af mookmik; 27-05-2013 kl. 22:48.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 02:16   #6
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
Din samleverske har vist han kunne klare 7,5 timer pr. uge og derfor kommer førtidspension sikkert ikke på tale, men et fleksjob.

Ved at søge fleks får din samleverske ledighedsydelsen at holde sig til, hvis man bliver tilkendt fleks vel at mærke, jeg fik ikke stoppet mine sygedagpenge da jeg fik afslag på førtidspension ( her i 2013 ), jeg spurgte rehab.teamet om dette og fik svaret at de blev ikke stoppet ( sygedagpengene ) så jeg fik sygedagpenge indtil fleks delen var på plads og jeg overgik til ledighedsydelsen.

Kommunen kan ikke stoppe sygedagpengene, hvis den sygemeldtes arbejdsevne ikke er afklaret.

fandt lige dette link mht. kommuner der stopper for sygedagpenge : Ulovligt kommunalt stop for sygedagpenge http://www.svendborgsnetavis.dk/ulov...-sygedagpenge/
Din link er fra 2010, er der ikke kommet nye regler for sygedagpenge siden??, for hvis der ikke er, så skulle kommunen vist heller ikke havde frataget mig mine sygedagpenge i 2011
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 07:19   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jomfruen Se meddelelser
Jeg har nogle spørgsmål at stille for min samleverske

Han skal til møde på
Nu kan jeg altså ikke holde min mund længere, håber i har mig undskyldt.

Er ham din "samleverske" en gevaldig tøsedreng eller transvestit, eller andet i den stil?

En samlever er en mand.
En samleverske er en kvinde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 07:27   #8
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
hihi vovse han er en mand ....og som du så rigtig skriver en samlever

var nok ikke rigtig vågen der
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 07:29   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jomfruen Se meddelelser
hihi vovse han er en mand ....og som du så rigtig skriver en samlever

var nok ikke rigtig vågen der
Tak for, at du tog det pænt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 12:43   #10
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jang Se meddelelser
Din link er fra 2010, er der ikke kommet nye regler for sygedagpenge siden??, for hvis der ikke er, så skulle kommunen vist heller ikke havde frataget mig mine sygedagpenge i 2011
Som det fremgår er det en afgørelse fra beskæftigelsesankenævnet og som sagt blev mine sygedagpenge ikke stoppet ved afslag på ftp her i 2013.

Men der kan være andre grunde til at sygedagpengene stopper end et eventuelt afslag på ftp, hvis det falder i hak med at sygedagpengene alligevel skulle stoppe, så stopper de jo uanset hvad og hvor man står i ens sag, eksempelvis hvis sygedagpengene ikke kan forlænges.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob eller førtidspension Bailey Alt det andet 11 19-07-2012 13:28
Ang flexjob eller pension. UllaSK Spørgsmål ang fleksjob 34 28-11-2011 10:37
flexjob eller fp eller ? bmp24 Spørgsmål ang fleksjob 29 26-08-2011 09:57
Flexjob eller??? CHNEVIDE Spørgsmål ang fleksjob 19 24-08-2009 23:54
flexjob 1/2 eller 2/3 andi1975 Spørgsmål ang fleksjob 14 15-06-2008 12:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension