K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2013, 19:35   #51
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Her er et overblik, hvad jeg da sådan lige kan huske (ellers må jeg rette i det, hvis jeg kommer på noget mere)




19 dec 2008, holdt med at arbejde på grund af for mange smerter i ryggen og kom på sygedagpenge

19 jan 2009 fik taget røngentbilleder på et privatklinik i Århus, som viste
slidgigt og diskopolaps

2009 fik taget en MR-scaning i Middelfart, som viste slidgigt 3 steder i ryggen + diskopolaps

2009-2010 Kom på Silkeborg RygCenter (3 gange) hvor de mente at jeg skulle lave nogle øvelser som kunne styrke min ryg, blev opgivet da det kun gav værre smerter, overlægen frarådede desunden en operation, da de kun kan give 33% chance for succes, bliv henvist til et ophold på Gigtforeningen Center for Sundhed og Træning (Højbjerg, Århus) (over 1 års ventetid)

2010 Kom på REVA(Center for Beskæftigelse og Revalidering) hvor jeg var i en forrevaldering i ca. 4 mdr.

2010 November, Fik frataget mine sygedagpenge og sat på på kontanthjælp, selvom kommunen var velviden om at jeg havde en arbejdssag kørende, klagede over afgørelsen (køre stadig)

2011 Kom på diverse latterlige aktiveringskurser indtil Juli

Juli 2011 kom på Gigtforeningen Center for Sundhed og Træning, hvilket det ikke blev bedre af

2011 fik taget endnu en MR-scaning, som viste det samme som før

2011 søgte om førtidspension på foranligende, fik afslag (begrundelse først i mit indlæg)

2011/2012 fik efter flere skiftende sagbehandler igen ophold på REVA , hvor de skaffede mig en arbejdsprøvning som pedel medhjælper på et plejehjem i 6 uger, kunne ikke holde til mere, da jeg kun fik flere smerter, stoppede i dec.

2013 Afventer hvad sagbehandler og lægekonsulent finder ud af hvad der så skal ske, men håber at blive indstillet til FTP

Sidst redigeret af jang; 24-03-2013 kl. 19:41.
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 19:45   #52
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
For det første skal du ikke AFVENTE sagsbehandler du skal ANMODE om det hvis du pt. ikke har nogen...

Du anmoder om en sagsbehandler via jobcenter chefen, naturligvis, og giver han/hun dig en "sludder for en sladder" om hvor travlt de har og hvornår du formodes at fåeen som så, så skriver du videre til JC´s chef. I min kommune hed det Erhvers og økonomi rådet jeg ved ikke hvad det hedder i din!?

Du kan evt. CC til borgmester kontoret, man finder som oftest div. mailadresser på kommunens hj. side.

Formoder at du herefter vil få en sagsbehandler. Når du så har denne, så ved du jo efterhånden hvor du står og kan argumentere for og i mod. Dog skal du frem for alt have en sagsbehandler for at komme videre i din sag, hvis det altså pt. er punktum i din sag??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 24-03-2013 kl. 19:47.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 19:54   #53
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
For det første skal du ikke AFVENTE sagsbehandler du skal ANMODE om det hvis du pt. ikke har nogen...

Du anmoder om en sagsbehandler via jobcenter chefen, naturligvis, og giver han/hun dig en "sludder for en sladder" om hvor travlt de har og hvornår du formodes at fåeen som så, så skriver du videre til JC´s chef. I min kommune hed det Erhvers og økonomi rådet jeg ved ikke hvad det hedder i din!?

Du kan evt. CC til borgmester kontoret, man finder som oftest div. mailadresser på kommunens hj. side.

Formoder at du herefter vil få en sagsbehandler. Når du så har denne, så ved du jo efterhånden hvor du står og kan argumentere for og i mod. Dog skal du frem for alt have en sagsbehandler for at komme videre i din sag, hvis det altså pt. er punktum i din sag??
Har en sagsbehandler, som jeg efter flere mails fik kontakt med, men hun sagde at jeg ikke lå øverst i hendes bunke af sager, så jeg måtte havde lidt tålmodighed (giver hende tålmodighed til efter påske )
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 20:08   #54
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Super.

Du holder blot din "nysgerrighed" ved lige, du kan sagtens skrive til hende her i påsken ligeså. Hvis du ved hvor du står i din sag og hvad der mangler og hvad der bør ske, så skriv det til hende.

Min anden sidste sagsbehandler var rigtig ked af at pensionere mig, men det kunne jeg jo ikke rigtigt bruge til noget. Jeg kom så i den afprøvning jeg bad om og hun syntes at det var flot at jeg gjorde det, hvilket også var meget hårdt for mig. Selvom jeg fik en ny sber efter hende og derefter en ny igen, fik jeg kørt min sag igennem til sidst. Jeg vidste hvad jeg havde været igennem og at det var det og at det ikke blev til mere hvis jeg skulle være med. Jeg fik så min pension og for at få retten på min side anmodede jeg om at få det med tilbagevirkende kraft, det har jeg så netop fået tilkendt med 6 mdr. ekstra.

Det jeg vil sige med det er at vi ikke skal tro at vi hele tiden er "underdogs". Kommunerne har også noget at skulle leve op til. Ved godt at det nye system er noget hårdere, men man finder ikke nogen løsning ved at stå til eller give skylden på ens sagsbehandler. Man kan altid tage fat i de overordnede hvis man føler at ens sag løber ud på et side spor og det bør man også huske på.

I øvrigt er det vigtigt både for dig og andre i tilsvarende situationer at man ikke indgår for mange kompromier med sig selv omkring f.eks. arbejdsprøvninger. Jeg lovede mig og de nærmeste omkring mig at jeg ikke gik i yderligere prøvninger efter den sidste og dette satte jeg punktum for undervejs. Så Jang, hold på dig selv og dit, lad dig ikke drive med for at få en afgørelse, det koster for hårdt at stå model til det hele, det ved man jo godt på forhånd, men det er alt for hårdt at erfarer..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 24-03-2013 kl. 20:17.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 20:46   #55
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Super.

Du holder blot din "nysgerrighed" ved lige, du kan sagtens skrive til hende her i påsken ligeså. Hvis du ved hvor du står i din sag og hvad der mangler og hvad der bør ske, så skriv det til hende.

Min anden sidste sagsbehandler var rigtig ked af at pensionere mig, men det kunne jeg jo ikke rigtigt bruge til noget. Jeg kom så i den afprøvning jeg bad om og hun syntes at det var flot at jeg gjorde det, hvilket også var meget hårdt for mig. Selvom jeg fik en ny sber efter hende og derefter en ny igen, fik jeg kørt min sag igennem til sidst. Jeg vidste hvad jeg havde været igennem og at det var det og at det ikke blev til mere hvis jeg skulle være med. Jeg fik så min pension og for at få retten på min side anmodede jeg om at få det med tilbagevirkende kraft, det har jeg så netop fået tilkendt med 6 mdr. ekstra.

Det jeg vil sige med det er at vi ikke skal tro at vi hele tiden er "underdogs". Kommunerne har også noget at skulle leve op til. Ved godt at det nye system er noget hårdere, men man finder ikke nogen løsning ved at stå til eller give skylden på ens sagsbehandler. Man kan altid tage fat i de overordnede hvis man føler at ens sag løber ud på et side spor og det bør man også huske på.

I øvrigt er det vigtigt både for dig og andre i tilsvarende situationer at man ikke indgår for mange kompromier med sig selv omkring f.eks. arbejdsprøvninger. Jeg lovede mig og de nærmeste omkring mig at jeg ikke gik i yderligere prøvninger efter den sidste og dette satte jeg punktum for undervejs. Så Jang, hold på dig selv og dit, lad dig ikke drive med for at få en afgørelse, det koster for hårdt at stå model til det hele, det ved man jo godt på forhånd, men det er alt for hårdt at erfarer..
Mange tak for svaret og opmuntringen, jeg har nok været for godtroende og troet at kommunen var til for borgerne, hvilket de åbenbart ikke er, men når man aldrig før har haft brug for hjælp fra kommunen førend nu (ikke engang boligydelse har jeg modtaget), så tror man jo på alt hvad der bliver sagt er det rigtige,

Men jeg troede ikke at der var noget der hedder med tilbagevirkende kraft indfor pensionsager mere
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 09:41   #56
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"2010 November, Fik frataget mine sygedagpenge og sat på på kontanthjælp, selvom kommunen var velviden om at jeg havde en arbejdssag kørende, klagede over afgørelsen (køre stadig)" citat.

Hvordan kan sygedagpengesag fortsat kører. Har du ikke klaget over fratagelsen til Statsforvaltningen?

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 25-03-2013 kl. 10:23.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 11:13   #57
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
"2010 November, Fik frataget mine sygedagpenge og sat på på kontanthjælp, selvom kommunen var velviden om at jeg havde en arbejdssag kørende, klagede over afgørelsen (køre stadig)" citat.

Hvordan kan sygedagpengesag fortsat kører. Har du ikke klaget over fratagelsen til Statsforvaltningen?

VH Popiae
Jo, men de gav kommunen ret i at der var klaget for sent, men det er jo svært at vide at jeg skal klage når kommunen ikke oplyste mig om mine klage muligheder og det sociale ankenævn tog overhovedet ikke stilling til at kommunen vidste at jeg havde en arbejdssag kørene, så derfor endte den hos folketinget ombudsmand, som gav mig ret og bad kommunen om at åbne sagen igen, hvilket de gjorde, ved at give mig for en uge og sagde at der var min arbejdssag afgjort, hvilket jeg først mente at det var den først 8 mdr senere og ja, så køre det hele forfra igen
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 09:42   #58
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
øv, og æv.

Men hvis ikke der sker noget efter påske, bør du klage til div chefer evt borgmester.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 20:33   #59
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Tjaaaaaaaa, så køre hjulene igen, jeg troede at alle ellers var enig om at mit ophold på Gigtforeningen i højbjerg var den sidste behandlings mulighed, men ak nej ifølge kommunens lægekonsulent skal jeg til fysioterapibehandling, selvom jeg har fået 25-30 behandlinger som ikke hjælper og som fysioterapeuten også er enig med mig i og så skal jeg til psykolog, fordi han mener at mine rygproblemer også forgår i mit hovede, hvilket jeg har forklaret at det gør det ikke og til sidst mener han at jeg skal til en reumatolog. Men kan det virkelig passe at jeg selv skal betale for fysioterapibehandling og psykologbistand, da kommunen siger AT JEG SELV SKAL BETALE DET???

Sidst redigeret af jang; 22-05-2013 kl. 23:47.
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 23:16   #60
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Stop.... Det lugter som om at de proever at goere en fysisk sygdom til psykisk.

Det skal du ikke finde dig i. Hvis der ikke er foretaget nogle psykiske behandlinger indtil nu.
Saa er det kun for at sylte din sag.
Jeg havde personligt naaet graensender.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension