K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2012, 16:44   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
[/B] Udover dette har du flere skiver 4 stk ( disk) imellem L3 til S1 som er svækket, hvor meget kan jeg ikke udtale mig om, som forøger chancen for yderligere prolapser i lænden, udover den du har i L5/S1
Jeg vil blot tilføje, at en disk kan værre så degenereret (diskusdegeneration), at der ikke kan opstå en discusprolaps.

Jeg gik selv i flere år og frygtede for en discusprolaps p.g.a. discusdegeneration omkring L4/L5, men en neurokirurg fortalte mig, at den pågældende disc var så flad, at der ikke kunne komme nogen prolaps ud af den.

Og så er jeg lige lidt nysgerrig Peter, jeg ved jo, at fremadglidning=spondylolistese , men hvad er det så der betyder bagudglidning?

Er det retrolistesis?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2012, 20:52   #22
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.724
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, netop....

Kære Vovse

Er det retrolistesis? hvor ordet "retro" betyder bagud, hvilket vil sige at selve knogle rygleddet er rykket bagud.

Som du sikkert har erfaret, som rygpatient, når knoglerne/ryggen giver problemer af næsten enhver art, har du kun musklerne til at holde sammen på skiddet.

Når du har frem - eller bagud skridning af et rygled hjælper det ikke noget at modtage behandling af professionelle der ikke kan dokumenterer deres resultater.

Dertil er det for alvorligt, med store konsekvenser, hvis du får rodtryk.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 06:57   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Når du har frem - eller bagud skridning af et rygled hjælper det ikke noget at modtage behandling af professionelle der ikke kan dokumenterer deres resultater.
Helt enig, man skal ikke lade hvem som helst rode med det.

Derfor tog jeg også diskussionen med Quick Care, og blev så kaldt "uden for pædagogisk rækkevidde", men jeg slap da for deres træning.

Tak for svar.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 21:56   #24
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Har endnu ikke hørt fra Borgerrådgiveren, på Fredag er det 14 dage siden jeg skrev en mail til ham, er der andet jeg kan gøre i mellemtiden for at forbedre min sag, jeg tænker på en speciallæge som kan stille en diagnose, hvem skal henvise mig til sådan en, min læge eller kommunen??
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 23:40   #25
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.724
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, lægen kan ikke gøre mere..

Kære Jang.

Du har jo en alvorlig diagnose, som beskrives i din MR-beskrivelse.

Men du SKAL søge aktindsigt i ALT, for at sammenligne med det DU har og hvad kommunen har skrevet i din journal. Incl din ressourceprofil.

Hvor der mangler noget skal du sørge for kommunen modtager det de mangler.

Hvis der står så meget som et komma forkert i din ressourceprofil SKAL du skrive det i den.

Ressourceprofilen er vigtig da den beskriver dit liv og situation. Den SKAL laves i samarbejde med dig.

DU er den sidste der skal have ressourceprofilen i hænde, for netop at beskrive DIN sandhed. Hvis ikke alt og sandheden findes hos kommunen kan de jo ikke afgøre din sag på det rigtige grundlag. Det er dit ansvar.

Borgerrådgiveren kan være flere måneder om din sag. Så vent ikke på det.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 23:22   #26
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Har stadig intet hørt fra Borgerrådgiveren

Men jeg har samtidig en sag kørene med kommunen om at de stoppede mine sygedagpenge, velvidende at jeg havde en sag kørende hos arbejdsskadestyrelsen, den har nu kørt i 1½ år og har endda være omkring folketinget ombudsmand, hvor han underkendte både Randers Kommune og det sociale ankenævn, og han bad Randers kommune åbne sagen igen, hvilket de gjorde og gav mig for 1 uge sygedagpenge, selvom sagen først var afgjort 7 mdr senerere end de mente, så sagen køre igen hos det sociale ankenævn, så jeg har lige fået deres afgørelse, hvor de ikke kun har har afgjort at de igen gav Randers kommune ret , men de har vuderet hele sagen med min rygproblemer og kommet til den konklusion og afgørelse at min arbejdsevne er helt ophørt, hvilket jo er en god ting hvis jeg igen får afslag på min førtidspension igen
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2012, 19:46   #27
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej jang,

Vil du huske på at lave lidt afsnit i dine indlæg så flere kan være med på en læser?

Har det Sociale Ankenævn givet din kommune ret i stop af dine sdp.? Nu kender jeg ikke din sag, men hvis du har en sag ved ASK er der jo grundlag for forlængelse iht. §27 stk. 1 nr. 6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2012, 20:44   #28
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej jang,

Vil du huske på at lave lidt afsnit i dine indlæg så flere kan være med på en læser?

Har det Sociale Ankenævn givet din kommune ret i stop af dine sdp.? Nu kender jeg ikke din sag, men hvis du har en sag ved ASK er der jo grundlag for forlængelse iht. §27 stk. 1 nr. 6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade.
Sagen hos ASK er afsluttet den 31/5-11, men kommunen stoppede mine sygedagpenge i November 2010, så det er det, der er klaget over

PS
Skal nok huske at lave afsnit i mine indlæg, lol, det gik lidt hurtig igår

Sidst redigeret af jang; 22-04-2012 kl. 20:48.
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 08:04   #29
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jang Se meddelelser
Sagen hos ASK er afsluttet den 31/5-11, men kommunen stoppede mine sygedagpenge i November 2010, så det er det, der er klaget over

PS
Skal nok huske at lave afsnit i mine indlæg, lol, det gik lidt hurtig igår
Og hvad jeg kan forstå fra dit forrige indlæg har det Sociale Ankenævn senest givet Randers Kommune medhold i stop af sdp. Skal din sag så over Ombudsmanden igen?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 12:08   #30
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Og hvad jeg kan forstå fra dit forrige indlæg har det Sociale Ankenævn senest givet Randers Kommune medhold i stop af sdp. Skal din sag så over Ombudsmanden igen?
Det tror jeg det ender med Ombudsmanden igen, jeg har en, som har forstand på sådan noget til at hjælpe mig

Det bliver jo også til en rimlig stor sum penge(med renter) og inden det bliver afgjort (til min fordel forhåbenlig) kunne det jo være rart at komme væk fra kontanthjælpen, da man jo kun må havde 10000 kr på bankbogen
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension