K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2012, 23:19   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
OK....

Du må meget gerne vende tilbage, så vi kan få afslutningen med, her i din historie. Til glæde for andre.

Men vær forberedt på, at der dukker flere problemer op. Så tager vi den derfra.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-03-2012, 00:37   #12
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Du må meget gerne vende tilbage, så vi kan få afslutningen med, her i din historie. Til glæde for andre.

Men vær forberedt på, at der dukker flere problemer op. Så tager vi den derfra.

Hilsen Peter

Jeg skal nok vende tilbage med oplysninger om hvordan det går

Og må jeg være så fræk at spørge hvordan du ved alt det med polaps, måske har du en udannelse inden for lægevidenskaben??
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2012, 13:01   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, nej du.....

Jer er bare en gammel smed som du, med 32 års erfaring med smerter og discus-prolapser efter arbejdsskader, samt lidt balanceproblemer med Dystonia og stokdøv, også efter arbejdsskade.

Har siddet i kørestol i 5 år, opgivet at det etablerede system men har det godt i dag..... efter jeg begyndte at sætte mig ind i sagerne.

Da jeg ikke er, hverken læge eller anden sundhedsperson, oplever du ikke at jeg i det offentlige rum kritiserer de "Professionelle"

Men det er IKKE det samme som om jeg ikke har en mening om hvordan syge mennesker bliver behandlet i et menneskefjendsk system.

Mange hilsner

http://ofeldt.dk/index.php?id=108
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 11:00   #14
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Jer er bare en gammel smed som du, med 32 års erfaring med smerter og discus-prolapser efter arbejdsskader, samt lidt balanceproblemer med Dystonia og stokdøv, også efter arbejdsskade.

Har siddet i kørestol i 5 år, opgivet at det etablerede system men har det godt i dag..... efter jeg begyndte at sætte mig ind i sagerne.

Da jeg ikke er, hverken læge eller anden sundhedsperson, oplever du ikke at jeg i det offentlige rum kritiserer de "Professionelle"

Men det er IKKE det samme som om jeg ikke har en mening om hvordan syge mennesker bliver behandlet i et menneskefjendsk system.

Mange hilsner

http://ofeldt.dk/index.php?id=108

Ok, jeg har ikke hørt fra Borgerrådgiveren endnu, han har sikkert travlt, men han plejer at svare på et tidspunkt
Men har lige et tillægspørgsmål, hvad kan min læge gør for at hjælpe mig med kommunen?, altså hvad kan lægen sige og gør, de lytter vel mere til lægen, siden de ikke høre efter hvad jeg siger
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 13:02   #15
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Din læge kunne måske forslå en rundbordssamtale på kommunen, hvor han forklarer til tilstand.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 13:50   #16
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Din læge kunne måske forslå en rundbordssamtale på kommunen, hvor han forklarer til tilstand.
Det vil jeg da forslå hende på Fredag
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 14:23   #17
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Talking Hjælp de raske og få flere i arbejde

Hej jang
Jeg vil også være med
Bor der andre end dig i rummet ? (f.eks børn, kæreste, tumling, sambo)
Hvorfor jeg spørger er fordi jeg skide nysgerrig men også mere fordi du jo kan søge hjælp, til alt som kan gøre din hverdag bedre og nemmere (der må bare ikke være nogen andre, for så har de det med at sige nej) jeg har selv lille rengøring, hver 14 dag, stort hver 1/2 år, reder samt ligger nyt sengetøj på, og andre ting så som vindues pudsning, derudover kommer de hver anden dag og vasker op, da jeg ikke gad dem hver dag Ja der kan være 100 forskellige ting som de kunne hjælpe dig med til du kunne få en bedre hverdag. Har også selv en rigtig dum ryg, hvor operation for det ville gå godt lå på 50 %, den chance turde jeg ikke tage i nu. Du søger simpelthen bare ved handicap eller hvad det hedder på din kommunen, så kommer der en ud, og snakker med dig...
HELD OG LYKKE TIL
PS. Det har INTET at sige om du er KHer, FTPer, TISV
PSS. Ja jeg får også stærke morfin piller + andre smertestillende
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 18:25   #18
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Hej jang
Jeg vil også være med
Bor der andre end dig i rummet ? (f.eks børn, kæreste, tumling, sambo)
Hvorfor jeg spørger er fordi jeg skide nysgerrig men også mere fordi du jo kan søge hjælp, til alt som kan gøre din hverdag bedre og nemmere (der må bare ikke være nogen andre, for så har de det med at sige nej) jeg har selv lille rengøring, hver 14 dag, stort hver 1/2 år, reder samt ligger nyt sengetøj på, og andre ting så som vindues pudsning, derudover kommer de hver anden dag og vasker op, da jeg ikke gad dem hver dag Ja der kan være 100 forskellige ting som de kunne hjælpe dig med til du kunne få en bedre hverdag. Har også selv en rigtig dum ryg, hvor operation for det ville gå godt lå på 50 %, den chance turde jeg ikke tage i nu. Du søger simpelthen bare ved handicap eller hvad det hedder på din kommunen, så kommer der en ud, og snakker med dig...
HELD OG LYKKE TIL
PS. Det har INTET at sige om du er KHer, FTPer, TISV
PSS. Ja jeg får også stærke morfin piller + andre smertestillende

Nej der bor ikke andre end mig hvor jeg bor, men jeg vil helst være fri for at søge hjælp til rengøring og andre ting, måske er jeg lidt for stolt til at gøre det, men jeg vil heller bruge 2 dage til at gøre rent så, der er sikkert også nogen der er ældre og mere syge end mig som trænger til mere hjælp
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 19:05   #19
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Her ser du din rygsøjle.

Hvor du har en polaps i det nederste led L5 og S1 som er det sidste inden overgangen til det næsten faste korsben.

Her findes nerverne bla til din blære og anus kontrol. Hvilket er alvorligt hvis du ikke kan komme af med vandet.

Hvis L5/S1 ydermere er frem - eller tilbagerykket bliver optræningen særdeles vanskelig og kan ikke klares bare med lidt svømning eller andet. her skal behandleren vide præcis, hvad vedkommende har med at gøre.

http://laegehaandbogen.dk/neurologi/...-af-34398.html

Men en ting er sikkert.... med den diagnose hører du ikke til på kontanthjælp. Dem der påstår dette ved ikke hvad de taler om.

Lad os se hvad Borgerrådgiveren finder ud af.

Hilsen Peter

Har lige kigget i alle mine papir og har fundet diagnosen efter MR Scanning

Lumbal spondylartrose, retrolistesis af L5, diskusdegenerationer fra L3 til S1 og påvist polaps i L5/S1

Hvad så alt det end betyder
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2012, 08:02   #20
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det har den konsekvens...

Kære Jang.

at den behandling du skal modtage skal udføres af professionelle der ved hvad de har med at gøre.

Du har forsnævringer, slidgigt og bagudglidning af L5 og yderligere en prolaps i leddet under S1.
Udover dette har du flere skiver 4 stk ( disk) imellem L3 til S1 som er svækket, hvor meget kan jeg ikke udtale mig om, som forøger chancen for yderligere prolapser i lænden, udover den du har i L5/S1

Hvilket betyder du skal passe på din ryg udover det normale.

Fra nu af laver du ingen FORoverbøjninger af din ryg.

Din situation er at en eventuel behandling, udover operation, skal udføres at mennesker der nøjagtig ved hvad de har med at gøre.

Hvis du skulle blive tilbudt lidt kommunalt holdtræning eller anden inkompetent behandlig skal du passe på dig selv.

Skadelige øvelser.
http://ofeldt.dk/index.php?id=49


Sagt på vores smedesprog: du er lettere på NEVØR! som du skal tage alvorligt

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 28-03-2012 kl. 08:24.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension