K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2011, 11:46   #11
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af canvas Se meddelelser
Hej.

Vil høre om nogen kan svare på dette...

Jeg ved man kan få tilskud til læsebriller. Men hører det under de ting hvor man automatisk er berettiget til tilskud, eller skal man dokumnetere både det ene og det andet omkring sin økonomi (altså hvor der er tale om en individuel vurdering)?

Førtidspensionist efter den gamle ordning.

På forhånd tak.
jeg er blevet bedt om at få nye briller. da man ikke kan forsætte min behandling inden det sker.. og jeg har ikke råd til nye lige nu. så jeg har søgt på enkelt ydelse. inde for pensionister..

og fremgangs måden er ens. du skal vist bank oplysninger for de sidste 3 måneder.

jeg sendte så et tilbud med som jeg blev bedst om fra en optiker. fik så svaret at jeg skulle finde en discount optiker som var Louis Nielsen i stedet for. og ud over det skal jeg have en skrivelse fra den øjenlæge som gav min beskeden.. og må tilstå arbejdet er stort for hjælp. og de har intet tillid til hvad vi oplyser. ser os kun som fusker og svindler..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 12:13   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
I følge min sagsbehandler bruger de ikke de 3 mdrs posteringer mere fra banken, da mange borgere føler det grænseoverskridende..

Nu skulle det være alt rigeligt, at komme KUN med PBS udskriftet, samt girokort for de regninger der evt ikke er med på PBS'en.....

Derfor skulle hun heller ikke bruge andet mht min tandlægesag.

Så det var faktisk meget nemt. Og jeg følte mig på ingen måder krænket.

Hun sagde det var samme princip om så det var hjælp til briller eller varmeregning.


@Canvas, 3000 kr er mange penge. Hvis det kun handler om PBS, så synes jeg du skulle prøve af søge. Når alt kommer til alt, så er der jo kun noget du kan vinde ved at prøve. Får du afslag, jamen så er du jo ikke værre stillet end nu....

Forstår godt du kun vil have det bedste - selv bruger jeg kun sjældent mine læsebriller, men nogen bruger dem jo næsten som en ''heldags brille'' - mine har heller ikke rigtige glas og ridser vist hurtigt.
Men prisen følger meget fint behovet. Jeg kan både læse tekster på TV og computer uden briller, men kunne jeg fx ikke dét, så ville jeg også sørge for at få en brille der var de tænder bedre - koste hvad det koste vil.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 01:13   #13
canvas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 18
Styrke: 13
canvas er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
3000 kroner for et par læsebriller holda op er det guld med diamanter .da min kæreste fik almindelige nye briller ok jeg forkælede hende lidt på stel og glas med læsefeldt osv. fik hun bla tildbud læsebriller med den styrke osv til små 670 mener jeg det var også igen stel der kostede extra .men hun ville ikke have dem så hun nøjeste med briller så 3000 for læse briller av for den
Ja, ved som sagt godt det kan gøres billigere. Men så er de i en rigtig god kvalitet... : )
Man kan sige, at her har jeg så valgt at prioritere. Og faktisk er 2800,- for et par læsebriller slet ikke ualmideligt.
canvas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 01:17   #14
canvas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 18
Styrke: 13
canvas er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
jeg er blevet bedt om at få nye briller. da man ikke kan forsætte min behandling inden det sker.. og jeg har ikke råd til nye lige nu. så jeg har søgt på enkelt ydelse. inde for pensionister..

og fremgangs måden er ens. du skal vist bank oplysninger for de sidste 3 måneder.

jeg sendte så et tilbud med som jeg blev bedst om fra en optiker. fik så svaret at jeg skulle finde en discount optiker som var Louis Nielsen i stedet for. og ud over det skal jeg have en skrivelse fra den øjenlæge som gav min beskeden.. og må tilstå arbejdet er stort for hjælp. og de har intet tillid til hvad vi oplyser. ser os kun som fusker og svindler..
Alt det du her skriver, er netop noget af det jeg ikke vil udsættes for, da det er ydmygende.
canvas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 01:23   #15
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Ja, ved som sagt godt det kan gøres billigere. Men så er de i en rigtig god kvalitet... : )
Man kan sige, at her har jeg så valgt at prioritere. Og faktisk er 2800,- for et par læsebriller slet ikke ualmideligt.
men hvis det kan gøre billiger så hvorofr ikke gøre det billiger hvis de er ligeså gode ??
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 01:24   #16
canvas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 18
Styrke: 13
canvas er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
@Canvas, 3000 kr er mange penge. Hvis det kun handler om PBS, så synes jeg du skulle prøve af søge. Når alt kommer til alt, så er der jo kun noget du kan vinde ved at prøve. Får du afslag, jamen så er du jo ikke værre stillet end nu....
Jeg har, som nævnt, ikke lyst til at blive trukket igennem en hel masse. Og jeg bryder mig heller ikke om at skulle aflevere udskrifter. Måske det ikke urimeligt (der er jo desværre mange som ikke er ærlige...). Det er bare ikke mig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Forstår godt du kun vil have det bedste - selv bruger jeg kun sjældent mine læsebriller, men nogen bruger dem jo næsten som en ''heldags brille'' - mine har heller ikke rigtige glas og ridser vist hurtigt.
Men prisen følger meget fint behovet. Jeg kan både læse tekster på TV og computer uden briller, men kunne jeg fx ikke dét, så ville jeg også sørge for at få en brille der var de tænder bedre - koste hvad det koste vil.
Mine er også kun til at læse med. Jeg har heller ingen problemer med at læse teksten på fjernsynet eller computeren. Til gengæld læser jeg mange bøger. Dvs. det har jeg ikke gjort et stykke tid, men vil nu til det igen. : )

Sidst redigeret af canvas; 01-10-2011 kl. 01:31.
canvas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 01:29   #17
canvas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 18
Styrke: 13
canvas er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
men hvis det kan gøre billiger så hvorofr ikke gøre det billiger hvis de er ligeså gode ??
Jeg mener nu pris og kvalitet hænger nøje sammen når vi taler briller (lige som det er tilfældet med så meget andet).

Bortset fra det, har det måske også noget at gøre med hvordan jeg er skruet sammen. For mig er der sjældent noget der hedder 'midt imellem'. Det er 'fuldt og helt' eller 'slet ikke'. Det kendetegner det meste jeg foretager mig. Sådan er vi jo så forskellige... : )
canvas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 01:30   #18
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
komunen kan jo ikke seo m du måske selv har økonomi til selv at betale hvis de ikke kan se udgifter osv fra fek PBS osv så er der ikke andet at gøre.jo få et par billiger læse briller.og tvivler også de vil give tildskud til så dyre når det kan gøre billiger men hvad ved jeg
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 09:10   #19
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af canvas Se meddelelser
Alt det du her skriver, er netop noget af det jeg ikke vil udsættes for, da det er ydmygende.
ja det er ydmygende.. og mine har et pris af 8000 kr. så det er grunden til at jeg kæmper.. og fordi at sygehuset øjne afdeling har krævet det..

men hvis jeg kun skulle bruge læsebriller så var jeg gået til en øjenlæge som skulle måle mit syn. og derefter gået ned og købt to sæt billigbriller hvor jeg så ville skifte det ene glas så de passede..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 19:25   #20
canvas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 18
Styrke: 13
canvas er ny på vejen
Jeg forstår godt du søger om tilskud.
8000 kroner er mange penge! Ikke mindst når man ikke lige har dem...
canvas er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilskud til køb af bil Miss-crone Hjælpemidler til handicappede 7 22-05-2013 20:32
Tilskud Stueplanten Alt det andet 9 27-11-2011 14:14
Tilskud til en bil? Molly67 Hjælpemidler til handicappede 13 09-09-2011 06:15
Tilskud Dinky67 Dit og Dat 7 18-03-2011 10:06
Ang. Tilskud docholiday Spørgsmål ang fleksjob 1 29-11-2008 18:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension