K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2011, 11:59   #1
Ditten
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2010
Alder: 37
Indlæg: 24
Styrke: 14
Ditten er ny på vejen
Huslån

Hvor meget kan man CIRKA låne til hus på landet, hvis man som enlig førtidspensionist
har en indkomst på 11.700,- efter skat,
ikke har gæld,
har skrabet 100.000 sammen til en evt. udbetaling
og lever ekstremt nøjsomt
??
Jeg kan ikke finde så meget information om det nogen steder.

Så siger I sikkert: "Snak dog med en bankrådgiver!"

Ja ja, men jeg vil gerne lige høre, om der er nogen herinde der ved noget.
Ditten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2011, 12:06   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan læse lidt om rådighedsbeløb her...

http://www.banktorvet.dk/artikler/ra...igt-noegletal/

Det bruger de til at vurdere om du kan få et lån, og hvor stort det så kan være..

Udgiften til lån i det nye hus, tages ind i beregningen, og så skal der være et passende rådighedsbeløb tilbage...

Det er helt sikkert en fordel at du kan stille med så stort et indskud, men det er langt fra alle banker der tager hensyn til at man kan leve nøjsomt... de vil have et vist rådighedsbeløb, før de vil låne ud.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2011, 12:26   #3
Ditten
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2010
Alder: 37
Indlæg: 24
Styrke: 14
Ditten er ny på vejen
Tusind tak for svar, Pip!
Ditten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2011, 13:27   #4
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Huslån

Hej

Hvis dine sparepenge rækker til udbetaling og eventuelle omkostninger ved handelen, skal du jo ikke ud og låne, kun afdrage på de lån der måtte være i ejendommen
Så er det efter min bedste overbevisning muligt

Der er jo en del billige huse at få i landsdelen

Du skal huske varme,renevation, ejendomsskat, vand,vandafledning,lejeværdi af egen bolig når du regner på det
Samtidig skal du tage højde for vedligeholdelse både ude og inde

Når du så flytter i hus får du sikkert et transport behov du skal tage højde for

Når du køber hus i dag vil de fleste kreditforeninger sikre sig at du også kan betale, dvs. de vil se budgetter lønsedler , årsopgørelser

Men held og lykke med det
Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2011, 14:59   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hun skal stadig godkendes til de lån, hvis hun skal overtage dem...

Men det er rigtigt at der så ikke skal optages yderligere lån...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2011, 17:26   #6
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej Ditten

Jeg har arbejdet i en bank i mange år. Det er rigtigt at man forlanger et vist rådighedsbeløb - men - der bliver også kigget på dit forbrug indtil nu.

Hvis du kan bevise at du kan købe et hus og at dit forbrug ikke behøver at gå ned p.g.a det - så har du en chance.

Men de vil nok ikke gå med til det hvis du har brugt hele din løn indtil nu (uden opsparing) og så siger at du kan leve meget billigt.

Pøj pøj til dig
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2011, 20:22   #7
Demo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Demo er ny på vejen
Banklån på førtidspension

Min historie er desværre ikke opløftende læsning, min kæreste og jeg havde sparet 330.000,- sammen og manglede kun 70.000,- for at kunne købe drømme-brandtomten på landet, men samtlige 4 banker vi forsøgte os med mente ikke at vi havde råd til at bo i huset, til trods for at vi ville sidde billigere end i vores respektive lejligheder, vi mødte ingen forståelse for at vi mente at kunne lave huset selv, ej heller kunne man overhovedet forstå at vi kunne overleve, på henholdsvis ledighedsydelse beregnet på kontanthjælp og en lønindtægt fra en 20 timersstilling i en børnehave. Det endte med at vi måtte låne de sidste penge privat, vi har et dejligt hus idag, men det var ikke ved bankens hjælp. Men hvis du kan godtgøre at du har klaret dig hidtil og været i stand til at spare op, er der måske en chance !

Held og lykke herfra !
Demo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 11:04   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Kommafejl...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 13:35   #9
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Kommafejl...
Lavindkomst gruppe, så gældsfaktor 2 eller ca 400.000. Lavt/Konservativt bud, og du stiller selv med 100.000 så det sikrer en stor del af pantet.

Fra RD.DK:
Fastforrentet obligationslån 4% (30 år)
Udbetalt beløb: 400.100 kr
1. års mdl. ydelse
Før skat: 2.190 kr
- heraf afdrag: 619 kr
Efter skat: 1.670 kr
- skatteprocent: 33%

Smid så vand, varme, el, renovation, grundskyld, ejendomsskatter, vedligeholdelse, forsikringer og alm. udgifter til net, licens, tlf, osv oveni og du ender omkring de 6000 i mdl udgifter. Hvis du har en bil eller planer om en, så smid 2500 af til den pr måned.

Personligt ville jeg ikke gøre det hvis jeg var dig, du får en faldefærdig ruin for de 500tkr som du ikke har råd til at istandsætte med dit rådighedsbeløb og kommer til at sidde meget hårdt i det hvis der sker det mindste. Et vandrør der springer eller en vandskade som forsikringen ikke dækker og du er på r.. resten af livet. Alt for stor risiko. (Det er bare min mening - se stort på den hvis du er uenig)
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 13:44   #10
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Et vandrør der springer eller en vandskade som forsikringen ikke dækker og du er på r..
derfor man skal få mener det kalde udvidet rørskade forsikring koster extra men du er garderet.men bor og far havde heldigvis den forsikring nu skal rør osv graves op regning hvis de ikke havde forsikringen omrong 100.000 måske mere selvrisiko 1000 så mås sige det var billigt sluppet. hus min mor som desvære er blever enlig.har ca 3375 kroner tilbage efter lys vand varme osv osv er ebtalt.hun vil side lidt hård i det men overlever.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension