K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2011, 17:26   #1
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
starte rp

Jeg kan forstå, at der skal et møde til, hvor rp indledes og sb udfylder den efterfølgende. Derefter får man den til at læse igennem og sætte sin underskrift, hvis man godkender indholdet.
Det er jo så bedst at få det hele med fra starten, så den ikke skal sendes frem og tilbage måske flere gange. Sb henter selv en del oplysninger fra forskellige læger mm. Men er der noget man selv kan gøre. Er der nogen huskeliste. Hvad skal man have med og hvad skal man ikke have med i rc? Eller er det sb der afgører hvad der er relevant og ikke er det?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 18:01   #2
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Wink

En Rp indeholder 12 punkter disse punkter er beskrevet i arbejdsevnemetoden. http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Den udfylder du med hvad du har af skolegang, evt. uddannelser, famile osv. alle 12 punkter skal udfyldes.

Hver gang der sker noget nyt i din sag er det din sbérs opgave at opdatere rpén .
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 19:02   #3
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Jeg læste den lige igennem. Puha, en masse spørgsmål. Nogle af dem er svære at svare på.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 20:47   #4
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Du skal blot besvare spørgsmålene med dine egne ord, din Sbér skal hjælpe dig med at udfylde rpén. Det er det h*n er ansat til
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 22:57   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg lavede selv min ressourceprofil efter de berømte 12 punkter. Den afleverede jeg til min sagsbehandler, så hun kunne bruge den til ''stik-ord''.....og lige som kunne se hvordan jeg selv havde det med hele situationen. Og den blev hun rigtig glad for.

Derefter skrev hun så sin egen ressourceprofil - og den sad lige i skabet og var helt i tråd med min egen vurdering/ressourceprofil - så jeg behøvede ikke at skrive noget i den selv.
Dog vedlagde jeg alle mine lægepapirer som bilag, så jeg var HELT sikker på ALT var med.

Bare tag det roligt når du udflyder den. Gå til og fra den. Skriv kun når du har lyst.

Et godt tip er at søge aktindsigt (hvis ikke du allerede har det), for så kan du bruge alle de papirer kommunen har på dig, og de er guld værd når man skal huske episoder, datoer mm man kan fylde ressourceprofilen ud med.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 07:29   #6
Sørensen70
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Sørensen70 er ny på vejen
Udfyld den sammen med din sb så er det meget mere overskueligt også,hvis du har nogle spørgsmål ang nogle af de 12 punkter.
Sørensen70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 16:20   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når du har fået lavet den ressourceprofil....og du få den til partshørring....så er det altså edder vigtigt at du tager dig tid og får læst den ordentligt igennem...

Du skal sikre dig at få rettet alt og hvis der er ting som du synes der er vigtigt der skal med....så få det skrevet ned og send det med ind...

Det er ud fra ressourceprofilen de bedømmer hvad du kan og hvilke ressourcer du har....så det er vigtigt at alt er med i den....da de ellers vil få et forkert indtryk af hvem og hvad du kan og har af ressourcer....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 16:33   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med Web, ressourceprofilen er det vigtigste dokument i din sag, det er på baggrund af ressourceprofilen du får pension eller afslag på pension. Så den skal absolut føles rigtig, og du skal kunne genkende dig selv i den - men det kan være hård læsning!!

Og så kan du ALTID spørge herinde om hint og did mht ressourceprofilen, vi er mange der kan hjælpe dig, så du ikke behøver bakse med det alene.
Og vi er mange der kan hive vores egne ressourceprofiler frem, og komme med råd og vejledning.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 17:00   #9
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Ja, og så skal man også være lidt af en "sprogspasser",
for det er vigtigt at kunne gennemskue hvilke ord og formuleringer,
der lader en dør stå på klem for sagsmishandlerens kreative fortolkning !

Det er en erfaring, jeg selv har gjort gennem mange år i systemet.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 17:05   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja Florken, jeg er nærmest blevet ekspert på området - altså mht fagsprog og div formuleringer og indirekte stikpiller mellem linjerne.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor skal jeg starte ? TylerGirl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 28-05-2013 20:46
Kommunernes afslag på at starte sag. Ricky M. At søge førtidspension 12 09-04-2013 21:11
Starte Aps. selskab som sygemeldt Søvnløs Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 05-05-2011 04:58
hvor skal man starte... martine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-10-2010 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension