K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2011, 20:45   #1
mitte87
Kigger ind i ny og næ
 
mitte87s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2011
Lokation: Sønderborg
Alder: 36
Indlæg: 10
Styrke: 13
mitte87 er ny på vejen
hvor tit må man ansøge om ftp?

hmm nu har jeg hørt noget om at hvis man søger ftp efter §17 og så får afslag - så må man først søge igen om 1 år.

Er der nogen her der ved noget om det?

og gælder det så osse hvis man i løbet af det år så kan tilkendes ftp efter § 18?

alle svar modtages med taknemlighed
mitte87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 21:45   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ved ikke hvor tit
men der skal være kommet nogle nye oplysninger i din sag

hvis man har fået afslag. skal der gives en begrundelse og har man været det i gennem
så kan man søge på ny

har selv fået afslag på en §17, men har absolut ikke tænkt mig og søge igen
jeg skal indstilles af min sagsbehandler og det er jeg også ved at blive

der er noget galt, hvis man skal søge to gange §17
så mangler der alså noget i ens sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 23:31   #3
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Tror du skal forholde dig til de begrundelser de har givet for afslag og modbevise evt. påstande om manglende behandlingstilbud etc.
Brug din læge til dette og evt. speciallæger denne måtte henvise dig til.
Så brug afslags begrundelserne til at arbejde videre med.

Men også vigtigt at have et åbent sind og ikke have ftp. som et mål i sig selv,
det sidste du ønsker er en sagsbehandler der får den ide at du har set dig varm på pension som den eneste løsning,det her siger jeg slf helt uden at kende til din situation og problematikker.
Man skal virkelig være stærk for at være syg i dagens Danmark.
Knæk og Bræk

Sidst redigeret af Buddha; 30-09-2011 kl. 00:43.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 04:17   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
1 år er en grundregel, fordi det antages at der inden for det år ikke kan være sket væsentlige ændringer, hvilket der skal til før man normalt vil godtage forsøget på at søge §17 igen.

Naturligvis KAN der være sket væsentlige ændringer, men det skal virkelig være nogle ændringer der vil noget, at man er blevet lam i benene, hvor man før kunne gå, har fået uhelbredelig kræft ol, og så skal man kunne bevise de MEGET væsentlige ændringer.

At man har fået styr på evt mangler i ens sag, fx at man endelig er færdigbehandlet, er som udgangspunkt ikke en væsentlig ændring, her skal man huske at ens tilstand jo skal vurderes stationær og varig for at få FP, et år er ikke (sjældent) tid nok til at slå det fast (og der er forklaringen så på det år, fungere som en grundregel)

I det her skal men også forstå/huske §70 i Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats som ret tydeligt fortæller at hvis det er godtgjort tydeligt at man IKKE kan arbejde under normale vilkår, evt med let støtte, og ikke kan få FP, så skal man faktisk tilkendes fleks, hvilket Helsingørdommen slår fast med 7 tommersøm.

§18 er indstillet af SB´er/kommune, og vil intet have med dit eget forsøg på en §17 at gøre i den forstand, MEN har du fået afslag på §18 og de ting den slår fast mangler, ikke er kommet 100% på plads, vil det være dumhed at spilde sin energi på at søge §17 for %-vist får langt flere afslag på 17 end på 18, det er helt normalt at se et afslag på en 17´ner, hvor samme borger få måneder efter får FP på en 18´ner, uden der er sket det vilde i sagen.

Så at søge en §17 umiddelbart/kort efter et afslag på §18... lad være, det er dumt, med mindre naturligvis man har fået afslags grundene på plads, og afslaget ikke bygger på at de mener man vil kunne varetage et job med støtte med de skånebehov man har (med de ord mener de også fleks)
I så tilfælde vil man få mere ud af at gå efter fleks, og/eller (alt efter afslags grunden) at gå efter at få styr på de ting der mangler i sagen.

Nogle få, føler sig, som jeg, tvunget til at søge en §17 for at få ryddet op i deres sag, MEN vi er som regel også godt klar over at vi vil få afslag, og har ofte en lang sag bag os, fuld af fejl og mangler, der gør sagen så knudret at uanset, så kan der bare ikke rigtigt findes en løsning før der er ryddet op, oven i er min type ofte også godt klar over at §70 og Helsingdørdommen eksistere og at hvis sagen er til det, er temmelig vigtig at hive med i ens ansøgning (af os der sidder på k10 *gg*) Ud over at vi intet har at tabe, at søge en §17 i panik, er det aller aller værste man kan foretage sig.

Min egen sag er spækket med fejl mangler og ulovligheder og jeg kører på 11½ år, så er tingene altså der ude at der BURDE være fældet "dom" jeg BURDE være plaseret på en hylde der repræsentere min fremtid, men er der ikke bla pga alt det bæ der er i min sag, jeg har mistet alt (på nær min familie, som jeg så også et tæt på at miste for ingen kan holde til det her i længden, men at de har holdt ud i snart 12 år sys jeg dælan rasme også er godt gået) jeg har ikke mere systemet kan tage fra mig, de kan kun give.
Når vi er DER ude er det værd at overveje en §17 bare fordi man kan, men ellers er det gak i låget at søge §17 bare fordi man kan, for bare fordi man kan giver ikke FP, betingelserne for at modtage FP SKAL være opfyldt, uanset hvilken § der er tale om, er de ikke får man afslag, punktum.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ansøge førtidspension jondal Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 15-12-2012 01:19
Ansøge om ferie??? Lotz01 Spørgsmål ang fleksjob 16 18-02-2012 14:39
Kan man ansøge om fp og samtidig anke sin flexjobsag?? samp Spørgsmål ang fleksjob 5 10-12-2011 11:16
Ansøge på det foreliggende ? Raadvild Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 15-02-2011 11:45
Ansøge om førtidspension Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 08-09-2009 12:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension