K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2011, 21:24   #11
Dolli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
Dolli er ny på vejen
Min vægt har intet med min tilknytning til arbejdsmarkedet at gøre, hvad jeg også har præciseret for dem.
Det har derimod min social fobi, restless legs, ingen søvn, kroniske smerter . slidgigt i lænden og fibromyalgi

Mht arbejdsevne er den ifølge arbejdsprøvning en rest på 10 timer om ugen ifølge afklaringssted, praktissted mente den nok nærmere var på 1½ time dagligt, altså 7½ time pr uge.

Men i forhold til social fobi er den lig nul, det er en daglig kamp for mig at skal ud af døren , og arbejsprøvning blev også stoppet øjeblikkeligt efter 2½ uge da jeg gik psykisk og fysisk ned.

Og udtalelsen fra afklaringsstedet :Med vores kendskab til arbejdsmarkedet vil det være umuligt at finde en arbejdsgiver der vil kunne ansætte Hende i støttet beskæftigelse på det rummelige arbejsmarked:
Dolli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 21:36   #12
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 15
Lunasdatter er ny på vejen
Dolli... i sidste uge sendte jeg dette link ind i en tråd.. du kan læse tråden her.. http://www.k10.dk/showthread.php?t=18780

Det er da værd at kontakte den advokat...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 22:02   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er jo fint og være slank

Men har din vægt betydning for at du ikke kan arbejde
se den er jo vigtig
for hvis det ikke har, så skal kommunen nemlig blande sig langt uden om

husk du får ikke fleks eller pension pågrund af fibro
men din samlede arbejdsevne
Nu det ikke aktuelt i tråden her,men selv om fedme er med til at nedsætte ens arbejdsevne,så må og skal man vel kikke på hvorfor man er overvægtig,det er jo ikke selv forskyldt uden grund,og så må man i det enkelte tilfælde vel kikke på baggrunde til overvægten-daglige smerter kan faktisk få vægten til at stige hos nogle og falde hos andre.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 22:56   #14
Dolli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
Dolli er ny på vejen
Tak Lunasdatter for link og ja skal jeg bestemt da også have mig meldt ind men lidt sørgeligt er det at jeg har simpelthen ikke de 280 kr her og nu.

Og c.l.e.o ja jeg kan kun være enig med dig, og samtidig med de daglige smerter har jeg d vitamin mangel, ekstremt dårlig søvn og ligger lige på grænsen til hvad man giver medicin for i stofskifte, alt sammen faktorer der gør at jeg har meget svært ved at tabe mig bare lidt.

Og igen har det intet med min tilknytning med arbejdsmarkedet at gøre. Jeg har tidligere arbejdet på datastue hvor jeg sagtens kunne passe det , selvom jeg på det tidspunkt vejede det samme som jeg gør nu.

Ved første partshøring mente sb at jeg skulle have en fedmeoperation og et rygestopkursus, det klagede jeg over og nægtede at skrive under på, ved anden partshøring skulle jeg have kognitiv behandling med henblik på vægttab, det klagede jeg over og nægtede at skrive under.

Også nu kommer der så den tredje hvor hun igen mener jeg skal have kognitiv behandling mod vægttab.

Skrev til sb sidst at jeg aldrig havde hørt om at kognitiv behandling skulle være slankende og at jeg ikke havde nogen spiseforstyrrelse, så kunne ikke se hvor hun fik den ide fra, det gider hun så ikke engang kommentere på...

Sidst redigeret af Dolli; 10-08-2011 kl. 23:36.
Dolli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 23:33   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg ville nok bare skrive under efter at have tilføjet at sagsbehandlerens behandlings forslag,er overraskende da diverse læger ikke er komme til samme resultat..og at du jo arbejde fuld tid med samme overvægt før du blev syg.

Så tror jeg faktisk at man vil spare dig for samtalerne .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 09:31   #16
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
endnu en begrundelse du kan skrive , der behandles i blinde
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...-i-blinde.html
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 12:37   #17
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Der er ikke tvivl om, at du har været i hænderne på nogle læger der bare er SÅ dårlige til at udtrykke sig - reumatologen har IKKE udtalt tydeligt nok, at du HAR fibro, men skriver at man ikke umiddelbart kan tolke det (undersøgelsen) som fibro, da du også er øm over kontrolpunkterne. Altså stiller han IKKE uden for al tvivl diagnosen fibro men bruger vendingen, mistænkte diagnose, kronisk smertetilstand/fibro, og overlader dermed til kommunen, at bruge (undskyld mit franske) hvad fanden de vil, og som kan passe i deres kram.

Det er også skidt at en læge udtaler, AKTUELT (lige her og nu) er funktionstilstanden samlet set nedsat til det ubetydelige og varigt nedsat samt at der ER behandlingsmuligheder i forhold til din funktionsevne, bliver din funktionsevne bedre af behandling der anbefales, kan det ikke udelukkes helt, at det på sigt måske kan forbedre din arbejdsevne (så du kan klare et lille fleksjob) - muligvis i forbindelse med et vægttab. Lige her og nu, anbefales der flere behandlinger, stadigvæk.

De er svære, de sager, hvor der er flere diagnoser - er der bare en lille bitte smule behandlingsmulighed ved èn af diagnoserne, så er man på spanden - også selv om det er oplagt, at andre af de ting man fejler gør at man aldrig vil have noget arbejdsevne alligevel - for i systemet er behandlingsmulighed, ja behandlingsmulighed.

Skal jeg give dig et råd, så få advokat på din sag, har du bare lidt økonomi til det. Du har desværre dårlige lægepapirer, hvor dine læger ikke er tydelige nok - også selv om det ikke liiige var deres mening.

Ellers er der kun ankesystemet tilbage, og dèr mener jeg du skal gå hele vejen.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 23:40   #18
Dolli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
Dolli er ny på vejen
Tak for jeres interesse herinde :-)

Det er jo rart at nogen gider lytte til en og nogen ligefrem gider svare på indlæg.

Jeg har i dag snakket med en sekretær fra reumatologisk afd, som sagde at hun ikke kunne forstå hvad det var Næstved jobcenter ikke kunne forstå. Diagnosen var fibromyalgi og sådan var det. Men hun kunne desværre ikke hjælpe mig yderligere og jeg kunne ikke få en reumatolog til at skrive en præsicering til jobcenteret, de skulle bede om en ny speciallægeerklæring hvis ikke den var god nok den der lå, det er jo nok noget med økonomi at gøre kunne jeg forestille mig.Og for jobcenteret er den sikkert fin den der er nu, for så tror de åbenbart de kan krybe udenom.

Jeg har så også snakket med sb og spurgte hende hvordan hun kunne skrive lige nøjagtig det samme sludder som sidst.
Og hun sagde at hun var jo nødt til at høre efter lægekonsulenten samt jobcenterchefen, det var jo noget med loyalitet at gøre sagde hun.

Og de havde begge sagt til hende at det var det der skulle stå i partshøringen og dermed færdig.

Sb var nu ganske flink og rar i dag og sagde at hun kunne godt forstå min frustration, men hun måtte sige ærligt til mig at hun var sikker på den § 17 blev et afslag.

Men det kan drive mig til vanvid at de åbenlyst kan skrive ting i min partshøring som slet ikke passer og jeg kan ikke gøre noget ved.

Jo jeg kan kommentere på det, hvad jeg jo også gør, men jeg tænker sådan et pensionsudvalg vægter nok sb konklusion højere end mine kommentarer, hvis de da overhovedet gider læse dem......
Dolli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 01:22   #19
Dolli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
Dolli er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Det er også skidt at en læge udtaler, AKTUELT (lige her og nu) er funktionstilstanden samlet set nedsat til det ubetydelige og varigt nedsat samt at der ER behandlingsmuligheder i forhold til din funktionsevne, bliver din funktionsevne bedre af behandling der anbefales, kan det ikke udelukkes helt, at det på sigt måske kan forbedre din arbejdsevne (så du kan klare et lille fleksjob) - muligvis i forbindelse med et vægttab. Lige her og nu, anbefales der flere behandlinger, stadigvæk.

.
Jeg må lige indskyde her Ingrid at sådan som jeg har forstået det, efter hvad psykiater sagde til mig, var at de behandlingsmuligheder der var , var i forhold til livskvalitet. For at jeg fortsat skulle kunne deltage i diverse arrangementer sammen med min søn. Hun fastholdt at min funktionsevne var nedsat til det ubetydelige.

Men nu kan jeg jo så se du tolker det anderledes, så det er der sikkert andre der gør også og det er jo lidt uheldigt i forhold til pensionsansøgning

Mange hilsner
Dolli.
Dolli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 07:14   #20
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dolli Se meddelelser
Jeg må lige indskyde her Ingrid at sådan som jeg har forstået det, efter hvad psykiater sagde til mig, var at de behandlingsmuligheder der var , var i forhold til livskvalitet. For at jeg fortsat skulle kunne deltage i diverse arrangementer sammen med min søn. Hun fastholdt at min funktionsevne var nedsat til det ubetydelige.

Men nu kan jeg jo så se du tolker det anderledes, så det er der sikkert andre der gør også og det er jo lidt uheldigt i forhold til pensionsansøgning

Mange hilsner
Dolli.
Dolli - det er netop dèt der er problemet, i dine lægepapirer - at der kan tolkes forskelligt. Din funktionsevne er varigt nedsat, det er der ikke tvivl om. Men aktuelt er den nedsat til det ubetydelige (lægen skriver aktuelt) og derefter anbefales der behandling i forhold til din funktionsevne. Bliver din funktionsevne bedre, så kan det ikke udelukkes at du måske kan klare et fleksjob. Sådan tror jeg kommunen tolker det. Samtidig har du andre diagnoser, hvor der vurderes også at være behandlingsmuligheder og det er skidt for din sag.

Jeg vil helst ikke skrive om eller kommentere på din vægt, men det er velkendt - i forhold til smerter, at overvægt er belastende for muskler og led og det er skidt når man har kroniske smerter, det kan ikke udelukkes helt at ved et vægttab kan dine smerter formindskes og måske er de så bedre at leve med - muligvis efter noget smertebehandling/tackling.

Jeg syntes du har dårlige lægepapirer, de kan tolkes og det er skidt. Samtidig har du flere diagnoser, og dermed har du flere behandlingsmuligheder du og kommunen skal forholde jer til, bare èn mulighed og du kan ikke få din sag videre, før det hul er lukket.

Personligt ville jeg anke, så andre øjne kommer på de famøse lægeudtalelser - og så ville jeg følge de foreslåede (af lægerne) behandlinger der måtte være, og så få udelukket, en for en, af de muligheder der tales om.

Jeg ved godt hvad du gennemgår, jeg har mindst 10 diagnoser hvor behandlingsmuligheder skulle udelukkes for hver diagnose, og blev selv sendt til et hav af speciallæger hver med deres mening og forslag til behandling og i et par tilfælde fik jeg sat nye diagnoser på min tilstand, tilligemed. Jeg startede med 3 forskellige medfødte rygdiagnoser, havde 35 år på arbejdsmarkedet før ryggen sagde stop - og endte med pension p.g.a af 2 psykiske diagnoser efter år i et håbløst system. Mig som ellers aldrig fejlede noget, udover en medfødt svag ryg der sagde stop efter hårdt arbejde i 35 år.

Jeg føler med dig Dolli - du har en svær sag.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
randers jobcenter hjælp skivehansen Spørgsmål ang fleksjob 8 16-04-2012 08:23
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade nr. 2 Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 25 30-12-2011 00:04
Hjælp fra Jobcenter Psenbesen Er det overhovdet til at få fleksjob? 5 08-11-2010 15:52
forklar mig venligst... buster Nyt om loven 3 29-08-2008 14:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension