K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2011, 16:06   #31
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jeg fik min d.1-12-2010. og er kommet langt kan ind i mellem tag ud på egen hånd. men andre tidspunkter kan jeg ikke..

jeg har mine op og ned ture. og har erkendt at livet bare er sådan nu.. har så venner som ind i mellem tager fat i kraven på og tager mig med på bytuer.. cafe osv for at komme væk.

men jeg føler meget at man er pakkeret,, overladt til en egen kamp uden hjælp. men mindre at man har kræfter til at kæmpe for sin ret.. og det har jeg så ikke på nuværende tidspunkt. og syntes at informations mulighederne til hjælp i det offentlige er gemt væk så de svare som jeg ikke orker at søge efter hjælp..

ja det blev lidt dystert men sådan en dag har jeg lige i dag.. og ønsker tit at man kunne skrue tiden år tilbage for der havde jeg det noget bedre..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 15:24   #32
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Jeg er helt ny...eller faktisk er jeg jo slet ikke begyndt endnu, for jeg er tilkendt FTP pr 1/3 2011.

Jeg har også oplevet/oplever pt den der enorme træthed der følger, når noget er overstået og der endelig kommer ro på. Jeg kan sove 12+ timer i døgnet hvis jeg har mulighed for det. Det er heller ikke rigtig gået op for mig at jeg faktisk er fri nu. Jeg kan ikke længere blive pålagt at skulle møde til 12 ugers stavgang, eller arbejdsprøvninger med toiletrengøring eller andet, med konsekvenser hvis jeg siger fra, er utilfreds eller andet. Jeg har i lang tid været klar over hvor det her bar hen af, og derfor har diverse forslag om aktivering og jobprøvnng virket omsonst, idet jeg ikke kunne bruge det til noget hverken nu eller på sigt, og at jeg fik det værre for hver gang jeg skulle ud i den slags. Nu kommer der ikke flere sære forslag som jeg skal bide på for at få lov at beholde min indkomst!

Men jeg tror nu på ingen måde jeg kommer til at kede mig. Jeg bruger rigtig meget tid på træning. Jeg elsker at træne og gør det gerne 3-4 gange pr uge. Løbeture, fitness og styrke. Har også flere andre mindre hobbyer, som jeg bruger tid på når det kan passe. Og så er det jo skønt at jeg kan justere præcis efter hvad jeg kan holde til. Er jeg flad, så er der ingen der siger jeg skal møde til træning.

Jeg går også lidt med planer om at rejse en tur ud i verden på egen hånd. Eller flere ture faktisk. Vil vildt gerne en lille tur til London eller Paris. Og det kan jo faktisk gøres rigtig billigt, hvis det bare er mig og mine børn passes imens. Tror det er vigtigt at gøre noget for sig selv, så hverdagen ikke bare bliver børnepasning, madlavning, indkøb og sofa! Håber bestemt ikke jeg skal gå i frø bare fordi jeg har fået den lidet flaterende titel som førtidspensionist. jeg vil gerne fortsat udvikle mig på det personlige plan, sætte mig mål og arbejde mig hen i mod dem osv.
__________________
Tilkendt førtidspension pr 1/3 2011
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 17:28   #33
Fru K
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
Fru K er ny på vejen
Først, tillykke med pensionen. Nu begynder et helt nyt liv, og det er ikke engang løwn

Fik selv ftp 1. januar 2007, og der gik nok ½ år, inden det var helt absorberet. Jeg var, som du, så træt som hele kommunens samling af alderdomshjem, og det tog lang tid, før jeg genvandt noget energi.

Nu, 4 år efter, har jeg haft op- og nedture, det værste er de psykiske og de fysiske efterfølgende. Måske er det værste i virkeligheden den måde, omverdenen ser på een, når man fortæller, man er førtidspensionist.. Jeg har i alt fald mødt mange fordomme på den konto.

Hvad skal jeg sige til dig. Tag det roligt.. sov, slap af.. tag det i det tempo, der er dig og gøre det med god samvittighed. Fra nu af er din tid din egen, dit liv er DIT igen.. tillykke med det.

Held og lykke
Fru K er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad sker der med ens sag efter tilkendt ftp? SanneHansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 02-10-2012 10:00
Hvordan man for pension efter første flexjob Bibijanni Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-11-2011 10:29
Tilkendt førtidspension efter § 17 brønshøj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 31-10-2011 00:16
Hvordan man for pension efter første flexjob Bibijanni At søge førtidspension 1 23-06-2011 06:56
ikke fået tilkendt fleksjob efter ca.7 år på sygedagpenge PHP Spørgsmål ang fleksjob 5 31-08-2010 14:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension