K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2010, 12:34   #21
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Helenekr.

Jeg ville gå i gang med, at rekonstruere den lægefalige del af journaler ved at indhente aktindsigt fra de læger vedkommende har væet i berøring med. Evt. hos prak. læge først, der der her vil være en oversigt over datoer for forsk. ting og sted, således at vedkommende har en slags huskeliste til dette.

Jeg skal samtidig gøre opmærksom på jeg tidl. her i forum har skrevet om disse rettigheder omkr. prak. læge og deres betaling for sådan en aktindsigt, hvis det kommer på tale fra lægen.

Så måske de jo forholde sig til sagen ud fra de papirer, som vedkommende har været så behjælpelig med at finde, når de nu bare smider sagsmappe ud m. skraldet trods en verserende sag kører.

Hvis den altså ikke dukker op.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 12:45   #22
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det må da være kommunen der har et problem og derfor også må indhente alle lægelige oplysninger
det må da være det miste de kan gøre, når man sletter en sag
det havde jeg søgt om på et møde med en sagsbehandler
har selv søgt løbende indsigt og har hele sagen

kommunen er ikke til at stole på
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 12:51   #23
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Nu sidder jeg her og små griner... Ja sq ikke af jeres sag Helene... Men af systemet...

For HVAD sker der lige når den nye reform kommer igennem? Og man som ung (fx mig) måske har gået 5 år på kontanthjælp, fordi kommunen vælger at man da slet ikke er så syg som man går her og tror.... *pif paf puf* hele din sag er forsvundet ud i den blå luft... Nååå ja.... Men så starter vi da bare forfra med sagen - du får lige 5 år mere på kontanthjælp. Ingen gamle psykiatriske erklæringer gælder, ingen gamle læge udtalelser... INTET... Fordi det er forsvundet... Men så er det godt vi bare kan starte forfra

STORT held og lykke med at hjælpe i sagen, syntes du gør det fantastisk
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 12:52   #24
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Selvfølgeliger dt kommunnens fejl, men kan du forestille dig hvor lang tid, det vil tage dem at indhente dem, og måske endda ikke alle dokumenter.

Hvis man selv laver dette arbejde har man langt bedre styr over hvad der pr. dato kommer til at ligge i ens sag.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 15:15   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
SUPER alle sammen, fede input, og tak til Hejdien som altid lige går den sidste mil ved hjælp af tastaturet og en snedig tankegang!

I første omgang tror jeg det må blive jobcenterchefen der få brevet (Hejdien har forfattet) - sidst min veninde henvendte sig til jobcenterchefen, gik det meget meget stærkt ligepludselig med at få ansøgningen på §17, aktindsigten mm som de blev ved med at ignorerer......

Jeg vender tilbage når der sker nyt i sagen, eller vi endnu engang står med panden mod en mur.

@FrkNorden, det er lige præcis dét jeg er bekymret for. De rasler jo godt med sablernerne mht en 5 årigperiode/handleplan, og det er da 'morsomt' at den 5-årige plan nu passer som hånd i hanke med sletning af sager der er mere end 5 år gamle.....

Og hvad værre er, hvornår begynder de 5 år så???
Har man nu været i systemet i 15 år, sletter de så bare de ti år, og så har man fem tilbage. Så kan sagen jo meget nemt stå i stampe eller bide sig selv i halen.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 23:52   #26
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Frk nordens tanker er lige præcis dem jeg også fik, det passer som fod i hose med regeringens skumle planer med os nederst i hierakiet..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 10:31   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Opdatering som lovet.

Sagen er stadig ikke fundet, kommunen hævder stadig sagen ikke eksisterer, og vi har forsøgt ALT.....og må indrømme vi har opgivet.

De stoppede hendes sygedagpenge og smed hende på kontanthjælp efter afslag på §17 - efter anken, skrev de at der var sket en behandlingsfejl i sagen som de beklagede meget, og at afslaget på §17 var ukorrekt, hvorfor de ville køre §17 endnu en gang - denne gang med de speciallægeerklæringer jeg havde hentydet til i anken.

Hun er stadig på kontanthjælp, men jeg mener jo at hun skal have sygedagpengene tilbage (eller udbetalt med tilbagevirkende kraft), da de jo er blevet hende frataget i forbindelse med fejlen der skete da de gav hende afslag på §17 - så nu har hun/vi også en sag på sygedagpengene.....(da hun jo stadig har gang i pensionssagen som er forlænget pga ovennævnte fejl, og som sådan er berettiget sygedagpenge)...

Under sidste møde gjorde sagsbehandleren det klart, at hun ikke kunne indstille til førtidspension PÅ TRODS af skudsikre speciallægeerklæringer, og spurgte min veninde hvad hun ville sige til at fortsætte på kontanthjælp en en 5 årig periode??
DESVÆRRE var jeg ikke med til det møde - da jeg var på Jobcenter Musvågevej med en anden jeg hjælper i en sag.....

Sagsbehandleren vidste ikke hvad min veninde SÅ skulle og blev ved med at sige ''jeg ANER det ikke....jeg aner det ikke'' og kunne som eneste forslag kun komme med en 5 årig periode på kontanthjælp.

Pensionssagen kommer op d 4 November, og da vi regner med afslag, så er vi nu meget spændte på begrundelsen for afslaget!! Og navnligt, hvad de mener hun SÅ kan....

Jeg må også have afdækket (og på skrift!) hvad hun reelt mener med 5 år på kontanthjælp - bliver det som fredet klient (ingen ubehagelige breve fra kommunen)?
- så kontanthjælpen går ind og bliver som en slags ''tidsbegrænset førtidspension''??

Synes GODT NOK systemet er blevet tungere at danse med - og alle de der skuffeordninger er SLET ikke til at hitte ud af mere.

Min veninde er 40 år og i følge sagsbehandleren for ung, da man skal være over 40....som i 41 år
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 14:29   #28
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
lige præcis hvad ledelsen i jobcenter Vejle løbende gør, minimum 3 ledere er impliceret i underslæb for et større millionbeløb
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 22:54   #29
meriadol
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2011
Indlæg: 32
Styrke: 13
meriadol er ny på vejen
jeg har fået samme svar, da jeg søgte forhøjelse af min pension. De sagde at de ikke havde papirerne liggende mere
meriadol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 23:04   #30
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er næsten umuligt og få en pension i dag
kommunen har anderkendt der ikke er nogen behandlingsmuligheder
men vil lige vente på et mirakel om jeg nu ikke blev 100 procent rask
netop under 40
fleks kan jeg heller ikke få, for igen jeg bliver nok rask som et mirakel

sjovt når man ikke koster kommunen en krone(ingen kontanthjælp)
det er så ikke helt rigtig, da kommunen har sendt mig på bosted
for du kan ikke klare dig selv i egen bolig
men igen vi venter på et mirakel

ironi kan forekomme
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
slettet indlæg mukke Alt det andet 0 24-09-2013 17:55
Sagen er gået i hård knude og hvad skal jeg gøre.... cape Din historie 3 24-01-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension