K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2010, 11:21   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej AnnaW,

Tak for de opmuntrende ord, Lyrica er nok ok trods alt, jeg bliver i al fald på det.

Grunden til at vi nu afprøver Effexor er, at jeg i juli fik lavet en psykiatrisk lægeerklæring hvor denne psykiater overfor min egen psykiater og kommunen anbefalte, at jeg kom over på effexor. Tidligere har jeg været på cipralex og citalopram.

Kommunen leder efter yderligere behandlingsmuligheder og psykiateren anbefalte så Effexor. Min psykiater troede, at jeg blot skulle have op til 150 mg., men jeg er så røget op på 300 mg. Det virker bedre end citalopram syntes jeg, men det er ikke noget der får mig til at hoppe på arbejdsmarkedet. Min psykiater havde troet at den anden psykiater ville have anbefalt Lyrica, men det smed han så selv oven i hatten for en uges tid siden. Dette fordi at Lyrica går for at tage smerter og ligeledes bruges ttil generaliseret angst som er min hoved diagnose.

I slutningen af oktober vil kommunen så rekvirere en rapport fra min psykiater, det skal konstatere hvorledes det går med denne "behandlingsmulighed". Han skulle gerne komme frem til at det kun forbedre min livs kvalitet og i den grad lukke alle huller. Jeg fik ny sagsbehandler - igen - i august mdr. som et lyn fra en klar himmel, og da jeg spørger hende til status efter hun har overtaget min sag skriver hun:

Som sagt har jeg fået din sag. Sagen er ikke færdigudredet. Der er indhentet de lægepapirer, der kan indtil nu. Der afventes nu, at der indhentes Statusattest fra behandlende psykiater, når du har været i behandling i tre måneder. Dette vil være ca. den 19.10.10.

Derefter vil lægepapirerne blive sendt til kommunens lægekonsulent, og der bliver udfærdiget/opdateret en ressourceprofil.

Det vil så blive vurderet om sagen skal overgå til pensionsafdelingen. Når sagen er sendt til pensionsafdelingen vil du få et svar inden for tre måneder.



Det er derfor jeg er så opmærksom på virkningen i forhold til det tidligere medicin, men jeg ved godt at det faktisk først om et år man kan sige endeligt hvordan det virker. Dog skrev psykiateren at man indenfor 2 - 3 mdr. vil kunne sige om det vil kunne gøre noget for mig i forhold til arbejdsevne, han mener dog at det næppe vil kunne dette i forhold til hvor lang tid jeg har været syg. Den hårdeste nød at knække i min sag er læge konsulenten, det ved jeg at det er for mange, men enten er min nye sagsbehandler dygtig (før hende havde jeg dog deres team leder) ellers er hun splinter ny og kender ikke lægekonsulenten eller sagsbehandlingen i det hele taget. Jeg håber på det første naturligvis.

Ja så det var lige en "side bemærkning". Men interessant tråd vi har gang i. .

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 27-09-2010 kl. 11:27.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 08:06   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Jeg tager lige denne tråd op igen, da jeg skal høre jer vedr. optrapning af medicin samt hvornår grænsen er nået. Udover 300 mg. effexor, afprøver jeg 2 x 50 mg. lyrica. Det gik godt indtil i går.

I søndags trappede jeg op på 2 x 75 mg. lyrica som aftalt, en uge efter jeg var nået til de 50 mg. Jeg skulle så en masse med mine børn den dag (i forhold til hvad jeg reelt plejer) og jeg mærkede blot, at jeg var udkørt under forløbet. I går morges da jeg så igen tog 75 mg. lyrica blev jeg helt groggy, tung i hovedet og ret utilpas. Jeg lå faktisk på sofaen det meste af dagen. Jeg skulle have været til psykiater, men da jeg skulle have mine børn, passede det ikke lige. Jeg fik dog talt med min psykiater og vi aftalte at jeg skulle ned på 50 mg. og forblive derpå indtil videre.

Jeg skal nu til psykiater igen d. 18 okt., men føler ikke at jeg har lyst til at gå op på 75 mg. I dag er jeg tilbage i mit gamle jeg og skal over og hvile på sofaen om lidt nu hvor ungerne er kommet i skole. Jeg har ikke lyst til at miste så meget af mig selv som jeg gjorde igår, medicinen tager nogle af min smerter /angst, men det snupper jo aldrig det hele. Man kommer hurtigt tilbage i sin lidelse mere eller mindre, kender I det ?

Har I andre også oplevet denne "mur" af medicinen, hvor man pludselig mærker at det er nok det her eller det er faktisk for meget ? Grunden til at jeg også kom på lyrica er fordi det er til folk med generaliseret angst og smerter og det føler jeg har virket ok, men jeg kan ikke tage mere bare for at prøve at få det bedre for det gør jeg ikke.

Hvad er det man siger, medicinen kan tage nogle af symptomerne, men fjerner det ikke helt. Nu må vi se jeg tror jeg holder mig på det jeg er og det må kommunen leve med når de skal have en rapport fra min psykiater om denne behandlingsmuligheder. Jeg håber at de/lægekonsulenten vil tage sig til takke med cocktailen af 300 mg. effexor + 2 x 50 mg. lyrica, for jeg kan ikke mere end det Igen må man sige fra.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 05-10-2010 kl. 08:10.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 09:44   #23
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Du skal naturligvis lytte til din krop - og til din psykiater
Det kan være, at du skal nøjes med at trappe op en gang om dagen; altså så du tager 50 mg. om morgene og 75 mg. om aftenen... Altså når du nu lige har ligget stabilt på 2x50 mg. lidt længere tid...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 11:52   #24
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Jeg tager 420 mg. Lyrika hver dag og jeg kan sagtens følge de symtomer du beskriver.
Da jeg satte dosis op af min medicin løbende fik jeg denne lidt " berusende" tilstand hver gang. Jeg havde det lidt som om jeg var fuld.
Det er en bivirkning der går over når kroppen har vænnet sig til dosis.
Lyrika tager nogle af mine smerter og så min angst, ihvertfald toppen af den

Jeg kan dog ikke forstå at du fortsat skal have efector da Lyrika også indeholder middel mod depression og det virker på mig men måske du har brug for mere end det Lyrkia indeholder.
Men lægerne ved jo bedre, blot en tanke jeg fik og undrede mig over.

Håber du bliver glad for Lyrika.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 13:50   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Chnevide,

Sikke en dosis lyrica du får ?? Det må da have vore noget af en optrapning, nok hen over mange mdr., år ?

Jeg er i afklaring omkring ftp. og den sidste psykiater mente at jeg skulle prøve noget andet medicin end det jeg oprindeligt var på. Jeg har været på cipralex og senest citalopram. Psykiateren skrev så til min egen psykiater af jeg burde prøve Effexor !! Min psykiater havde troet han havde anbefalet lyrica, men vi startede altså med effexor. Det var lidt bedre end citalopram følte jeg, men jeg havde stadig smerter, så derfor foreslog min psykiater for ca. 14 dage siden at vi også afprøvede lyrica oven i hatten. Derved havde vi også gjort mere end vi skulle i forhold til min sag ved kommunen !!

Det er godt at du siger det der med at præperaterne syntes at være de samme, det vil jeg være opmærksom på, man ved jo ikke lige hvad det er for noget, men jeg stoler naturligvis på min psykiater.

Det er underligt med lyrica, da jeg startede på dem, kunne jeg bare mærke at 25 mg. ikke var nok, men pt. føler jeg at 50 mg. er for meget. Jeg er svimmel og rundt på gulvet, måske er det eftervirkningerne af de 75 mg ?.

Min psykiater mener ikke at jeg har depression, men kun angst. Den anden omtalte psykiater mener også depression og det er sikkert derfor at jeg så er blevet ordineret effexor. Jeg følger bare med og satser på at få det bedre, men igår mærkede jeg bare muren mht. medicin og det er jeg faktisk også glad for på en måde.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 15:32   #26
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Jeg har ikke læst alle indlæggene, men vil sige, jeg lige har fået pension (min primære årsag er Angst..), og ja, medicinen hjælper - men tænk lige over, hvor meget den reelt hjælper. Hjælper det på humøret - er det så alt, hvad der skulle til?

Ved mig har jeg fået bedre humør, men det gør absolut ikke, at jeg vupti kan fungere som andre, i min hverdag. Så selvom jeg også er optimistisk og glad for mine piller, er jeg også realistisk, og går og prøver at forestille mig være på arbejdsmarkedet igen. Og nej, det kan jeg ikke forestille mig, for humøret er for mig kun toppen af isbjerget.

Min verden kan stadig vælte, og når det sker, har jeg ikke overskud til andre, og slet ikke til job. Men giv det noget tid, og se, om det er varigt bedre.
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 21:38   #27
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Zania,

Tillykke med pensionen.

Havde du læst lidt flere af indlæggene havde du nok fundet ud af at jeg blev klogere, men det er så bare mig i en nøddeskal. Jeg er den type der tror at vupti så løser det hele sig. Det har jeg dog efterhånden lært efter 3 - 4 år i smerte at det gør det ikke, så jeg prøver at "overleve" videre.

Som du nok også selv ved så er det hårdt at hver dag skal være en form for overlevelse og man griber hvad der kommer til én.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 00:03   #28
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hej Igen.

Ja en ordenlig r..fuld jeg får men desværre nødvendigt.
Jeg fik inden sommerferien 300 mg. og det var faktisk ok, men desværre bliver jeg mere syg i min sommerferie og da jeg efter ferien presses i den arbejdsprøvning jeg var i, ja så kom angsten.
I stedet for at ordinere andet medicin til mig får jeg dosis sat op af Lyrika og det tog angsten i løbet af få dage.
Nu er jeg stoppet i praktik og er så små ved at trappen ned igen til de 300 mg.
Jeg får Lyrika hovedsagligt for smerter (fibromyalegi) og der hjælper de mig så jeg har en tålelig hverdag.
Jeg har både smerter, deppresion og angst så Lyrika har vist sig at være gode til mig.
Grunden til at jeg studsede over det med depressionsmidlet Effexor er at jeg tidligere var på dem, dem stoppede jeg dog med da jeg kom på Lyrika.
Så vær opmærksom hvis du har flere læger med inde over din sag

Jeg var/ og kan stadig til tider være svimmel af Lyrika men dette er intet imod det de hjælper på de symptomer jeg har.
Jeg tror at du skal regne med at kroppen skal vænne sig til dem og det kommer ikke bare over en nat.
Nu har de jo også en rød advarselstrekant på pakken sååååååååå noget er der nok om snakken

Håber du finder rette dosis.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 08:05   #29
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej igen,

For det første må du lige fortælle mig hvad den røde trekant betyder, jeg har læst det i et tidligere indlæg om lyrica, men vidste ikke lige hvad det betød ?

Nu håber jeg da ikke at du presses til for meget i din arbejdsprøvning. Det var netop i min arbejdsprøvning det gik endnu mere galt for mig og min tilstand faktisk blev forværret. Det kan jo ikke nytte at du skal op i medicin og bevise noget du reelt ikke kan klare, det ved du jo godt Chnevide

Hvordan gik arbejdsprøvningen så og hvad håber du på i sidste ende ?

Jeg skal nok være opmærksom på det med lægerne. Umiddelbart føler jeg ikke at min krop kan klare mere end det medicin jeg får pt. måske skal jeg prøve optrapning senere, det ved jeg ikke. Dog fornemmer jeg at jeg aldrig bliver smerte fri uanset dosisen og får jeg mere medicin/lyrica kommer der andre symptomer til

Jeg ved godt at det tager til før medicinen "falder på plads", man lære jo at være tålmodig i denne "branche".

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 23:16   #30
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hej Igen.

Ja tålmodighed er en dyd i dagens Danmark.

Den røde trekant som kan være på nogle pakker medicin er betegnelsen for at medicinen indeholder efouriserende stoffer, dermed sige at hvis man får medicin med rød trekant på kan/skal man være opmærksom hvis man f.eks kører bil.
Da jeg startede med Lyrika kørte jeg ikke bil i 4 mdr. da jeg var meget svimmel men dosis blev også øget en del hele tiden.
Så hvis du føler svimmelhed, let beruselse osv. så er det altså ikke bare noget du bilder dig ind du bliver nemlig let "dopet" af medicinen

Lyrika har aldig taget alle mine smerter og kommer aldrig til det men den er med til at jeg får en tålelig hverdag.

Min arbejdsprøvning gik helt galt.
Jeg var for meget syg i 14 dage og ja så lukkede kommunen kassen i, så nu står jeg uden en krone på lommen.
Jeg har naturligvis anket men der går jo et år inden den går igennem, og i den tid må jeg leve af min mands indtægt selv om der langt fra er nok til at kunne forsørge os.
Jeg får intet men alt skal jo gå alligevel.

Så jo man skal sige fra hvilket jeg til dels også gjorde ved at melde mig syg, men det huede ikke kommunen.
Jeg har fået af vide at jeg er for syg til flex og for rask til pension(kontanthjælpshullet) og det er naturligvis det jeg har anket.
Jeg håber selv på et flexjob på omkring 12-15 timer pr. uge, absolut max.

Håber det vil gå dig godt med din medicin og din proces.

Knus
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
når medicinen hjælper ? 123456 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 17-11-2012 18:25
Det hjælper at klage Vej86 Politik og Samfund 0 08-04-2012 21:55
Hvornår hjælper medicinen ? Enteneller Alt det andet 6 16-11-2011 09:27
Personlig hjælper Tullepigen90 Alt det andet 7 02-08-2011 16:45
Er der nogen der kender medicinen Arava? Gunell Alt det andet 0 31-07-2011 11:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension