K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2010, 09:13   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
har lige modtaget brev om min erklæring at jeg ikke engang behøver og møde op. Han skulle nok skrive til kommunen omkring min situation
havde nok oplysninger så der var ingen grund til jeg mødte op
jubii
men de skal nok bruge et år på en §18 nu når jeg ikke koster kommunen noget
Det var da utroligt at du ikke skal møde op, du har vel ikke været til en sådan samtale før, kun et par psykolog behandlinger såvidt jeg husker ?

Nu er jeg da spændt på om jeg skal møde op til en næste (og forhåbentlig sidste) erklæring ??!

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 10:10   #22
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nu er mit ikke psykisk, eller det jeg har søgt pension på
det psykiske er kommet til senere og har ikke noget med kommunen at gøre
vil helst ikke blande de to ting sammen, hvis jeg kunne undgå det
de har lavet nok rod i min sag i forvejen
samt min forsikring på livstid er også alene på det fysiske.
men det bliver heller ikke nødvendig nu og hold da en lettelse jeg sidder med
ikke mere ? fra kommunen. Når kommunen får den erklæring kan de nemlig ikke gøre mere
for det var den eneste som manglede i mit afslag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 10:45   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det jo næsten ikke til at tro, med alt det postyr du har været igennem. Det er som om en §17 er dømt til at give afslag, har du undersøgt om du kan komme tilbage på sdp. ligesom Grå i Toppen skrev ? Spændende hvad han har fået på skrift, har aldrig hørt noget lign.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 11:03   #24
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nej det har jeg ikke
få at modtage sygepenge skal der også være udsigt til man kommer i arbejde i form af
ordinære eller revalidering.
har endnu ikke hørt om nogen der har fået efter en §17 eller §18
så før jeg ser noget på skift tror jeg ikke på den eller også burde man netop ikke have pension eller flex
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2010, 08:41   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Så har jeg været til psykiater for at få lavet endnu en psykiatrisk special læge erklæring. Det gik godt syntes jeg, han var meget forstående. Jeg havde taget kopier af de andre rapporter i min sag med så jeg havde dem også samtidig med ham. Min sagsbehandler havde dog ikke sendt de rapporter til ham psykiateren !!!!!! så han fik bare mine.. Utroligt hun ikke havde sendt dem med, det sagde hun ellers til mig at hun ville.

Han læste de spørgsmål op for mig kommunen havde stillet, de undrer sig fx. over at rheumatologen mener at jeg sagtens kan arbejde, da jeg ikke har fibromyalgi eller noget andet fysisk, men at alle de andre læger siger jeg ikke kan arbejde, men skal have ro.!!! Kan læge konsulenten ikke kende forskel på psykiske og fysiske sygdomme ??? Selvom min psykiske lidelser viser sig fysisk er det jo ikke sikkert at jeg så skal have fysiske sygdomme.

Psykiateren mente klart at jeg skal have pension, han sagde at psykiske lidelser der sidder fysisk er meget svære at behandle, jeg skal ikke ud i noget nyt terapi forløb eller noget. For at min sag står bedst muligt, mener han at jeg lige skal prøve et andet anti depressivt middel i 3 mdr. for at se om det har nogen virkning, det kunne jo være rart. Hvis det ikke har står min sag bedre til indstilling til ftp. var han sikker på, så det går vi efter.

Han var også ærgelig over at min egen psykiater afslutningsvis i sin rapport har skrevet at man jo aldrig kan vide om jeg om nogle år bliver klar igen. Det kunne han godt have undladt, mente ham den nye psykiater også.

Psykiateren på den nye erklæring vil skrive til min psykiater i næste uge om at prøve det nye præperat, så spørgsmålet er om jeg ikke bare skal komme igang med det allerede nu/ snarest ?. Min sagbehandler er på ferie i 3 uger, men jeg kunne selvfølgelig ligeså godt hente noget tid og skrive til hende at denne psykiater anbefalede at jeg startede afprøvningen op snarest muligt.

Jeg glæder mig til at se hans rapport, han sagde det er bare med at få givet mig en pension, så jeg kan få ro fra kommunen og på det økonomiske plan, så det glæder jeg mig til.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2010, 09:35   #26
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
EE, det lyder sørme som samtalen med den nye psykiater er den sidste brik for at pensionspuslespillet går op ..
Han virker til at være totalt på din side mht at du skal ha pension...
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2010, 10:01   #27
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
EE

Det lyder rigtig godt og er helt enig han er 100 procent på din side
Havde kommunen direkte stillet spørgsmål til ham udfra hvad andre læger havde skrevet.
det var der ikke i min, kun en afklaring ehvervsevne og pronose for fremtiden.
Men fint han kunne lukke det hul, med du godt kunne arbejde.


Kan læge konsulenten ikke kende forskel på psykiske og fysiske sygdomme ???
en lægekonsulent ved ikke en meter
de har en standard uddannelse og noget efteruddannelse
Men hvis psykisk sygdom ikke er del af det.
hvad ved han så?.
Jeg er ikke engang læge og ved udmærket psykisk sygdom kan give fysiske symptomer.
det viser bare endnu engang systemet er bygget helt forkert op.
Når en læge konsulenten skal træffe afgørelse om noget han/hun ikke kender til. kender det fra min egen sag.

Sidst redigeret af MTVRV1; 17-07-2010 kl. 10:08.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2010, 13:00   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tak skal I have begge to.

Altså han læste alle spørgsmålene op og de gik meget ud på uddannelse og job, prognose mm. men det fremgik af nogle af spørgmålene at der var "deskrepans", på engelsk discrepancies -uoverensstemmelser mellem Rheumatologens vurdering og de andre psykologer og psykiatere samt min egen læge. Mon ikke jeg får en kopi af de spørgsmål i min akt indsigt ?

Mht. akt indsigten, så burde den snart være på vej, min sagsbehandler sagde at jeg ville få papirerne sidst på ugen, hun gik på ferie i går, så jeg håber dælme at de kommer mandag, ellers må jeg have fat i job center. Hvorfor tager de så lang tid ? Jeg bad om AI for over en måned siden og det var for 3 gang i mit sags forløb, jeg har endnu ikke set et stykke papir herpå.

Mon ikke bare at jeg skal starte op med det præperat han nu anbefaler min egen psykiater at give mig ? Der er jo ikke nogen grund til at vente til min sagsbehandler kom tilbage og ham psykiateren mente også klart at jeg kunne starte op.

Når de 3 mdr. med den nye medicin er slut, skal der så sikkert vurderes på ny, det mente han nok at min egen psykiater kunne stå for. Det er jeg dog ikke helt rolig ved, spørgsmålet er om jeg kunne få ham jeg var hos til det. Vi skulle nødig have at min egen psykiater ikke er konsekvent nok i hans vurdering. Jeg tror jeg tager fat i ham den seneste psykiater efter flg. han gav mig hans kort, så mon ikke jeg kunne få en vurdering fra ham ?

Det bliver spændende at se hans rapport, min sagsbehandler sagde sidst jeg talte med hende at når den lå der skulle hende og jeg mødes og tale om hvad der videre skal ske !!

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 17-07-2010 kl. 13:03.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2010, 14:47   #29
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Det virker oplagt, at hage sig fast i den sidste psykiater som en burre, og følge hans medicinforslag omgående.

(jeg hadet tanken, men han virker til at vide, at så kan der ikke bremses med DET argument efterfølgende, fordi så HAR alt sgi været prøvet på dig

Han er den Systemet har henvist dig til, og derfor gør du bare som han siger - han virker jo helt menneskelig

Der vejres morgenluft her, godt for dig!!
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2010, 22:41   #30
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Det lyder også for mig som om du endeligt er ved at kunne se en ende på det show.

Det ville da godt nok være skønt for dig at få noget ro.

Utroligt du ikke har set noget endnu, når du flere gange har bedt om agtindsigt. Igen undres man over hvor stor forskel der er på dig og dem - når du skal aflevere noget, så får du en frist og ellers...... Når de skal - ja, så lykkes det måske engang

til dig og ønsket om en fortsat super weekend
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Alle muligheder skal være udtømte! Lille mig Spørgsmål ang fleksjob 29 05-07-2011 14:28
Rejsning af førtidspension - udtømte behandlingsmuligheder ? TimeGuest Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 26-01-2010 10:25
Er alle behandlinger udtømte? Hvad menes der iht lovgivningen? V_Brask Alt det andet 10 25-11-2009 09:13
nedsat funktionsevne - hvornår er den varig? buster Alt det andet 8 25-02-2009 01:28
Kender nogen lidelsen ?? søsser s Alt det andet 1 19-12-2008 00:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension