K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2010, 17:49   #11
Lime
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
Lime er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af custer Se meddelelser
Dejligt at læse denne tråd. Jeg har gennem mere end et år forsøgt at få svar på netop dette spørgsmål hos kommunen. De er nået fremt til at: "De da ikke kan forstille sig at de vil tage min pensionsret", "Det har vi ikke tidligere oplevet som et problem", "Vi har en tommelfingerregel" ect.......

Jeg tør således ikke at prøve med et alm. job nogle timer om ugen jvf. ovennævnte !

Er blevet mødt med: "Prøv dog, der sker nok ikke noget" Jeg har følt mig som lidt af en flueknepper - så tak for tråden, jeg føler mig helt "normal" igen :-)
Ja jeg synes bare det er utroligt at der ikke er nogle direkte regler..

Altså det burde jo så hedde "du må tjene 66000 ud over din pension, MEN det kan ske vi alligevel tager din pensionen"
Lime er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 18:16   #12
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Ja man bliver jo ikke så meget kloge:

Taget fra borger.dk:

Arbejde og førtidspension

Du må gerne arbejde i et vist omfang, når du får førtidspension under ny ordning.

Kommunen kan frakende dig din pension, hvis din arbejdsevne bliver væsentlig forbedret, så du kan forsørge dig selv vedvarende gennem et arbejde.

Kommunen kan gøre din pension ’hvilende’, hvis kommunen er i tvivl om, hvorvidt du kan arbejde og forsørge dig selv. Du kan også selv bede kommunen om få din pension gjort hvilende. At pensionen bliver gjort hvilende betyder, at udbetalingen af din pension stopper i de perioder, hvor du arbejder. Men du kan få din pension udbetalt igen ved at henvende dig til kommunen, hvis det viser sig, at du alligevel ikke kan arbejde.


Selv hører jeg til dem der mener, at man godt må arbejde ved siden af ftp i hvert fald inden for de 66 tusinde,

Fra den gamle ordning mener jeg, at det er var en grundregel at man skulle over halvdelen af pensionen.

Der har også været sager om mennesker der har haft så stor en indtægt at deres pension næsten bortfaldt 6-700 k
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 18:20   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
66000 ud over din pension
det behøver heller ikke at være arbejde
det kan være renter eller en ekstra pension(erhvervsevne tab fra en forsikring)

så længe der ikke findes en regel og med alt det en kommune skal spare
så skulle jeg ikke nyde noget. dog er mit heldbred heller ikke til skånejob.

tror dog der kommer nogle nye regler i en FP reform her engang efter sommerferien
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 18:36   #14
Lime
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
Lime er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
Ja man bliver jo ikke så meget kloge:

Taget fra borger.dk:

Arbejde og førtidspension

Du må gerne arbejde i et vist omfang, når du får førtidspension under ny ordning.

Kommunen kan frakende dig din pension, hvis din arbejdsevne bliver væsentlig forbedret, så du kan forsørge dig selv vedvarende gennem et arbejde.

Kommunen kan gøre din pension ’hvilende’, hvis kommunen er i tvivl om, hvorvidt du kan arbejde og forsørge dig selv. Du kan også selv bede kommunen om få din pension gjort hvilende. At pensionen bliver gjort hvilende betyder, at udbetalingen af din pension stopper i de perioder, hvor du arbejder. Men du kan få din pension udbetalt igen ved at henvende dig til kommunen, hvis det viser sig, at du alligevel ikke kan arbejde.


Selv hører jeg til dem der mener, at man godt må arbejde ved siden af ftp i hvert fald inden for de 66 tusinde,

Fra den gamle ordning mener jeg, at det er var en grundregel at man skulle over halvdelen af pensionen.

Der har også været sager om mennesker der har haft så stor en indtægt at deres pension næsten bortfaldt 6-700 k
Ja det giver lidt mere mening.. tak :-)
Lime er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension og arbejde ved siden af ernasoul Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-04-2010 09:51
Fra almindeligt job til fleksjob? hvadgørvinu Spørgsmål ang fleksjob 5 22-03-2010 14:47
arbejde ved siden af førtidspension? feline Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-08-2009 14:06
Indkomst ved siden af førtidspension? canonsnowball Midlertidig Førtidspension 10 26-05-2009 20:34
Fra Flexjob til almindeligt Arbejde laust Spørgsmål ang fleksjob 6 21-12-2006 11:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension