K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2014, 23:45   #1
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Regeringen stopper ansøgninger til flexjob

Er bare nysgerrig, har ikke abonnement er (vist stavet forkert)
På Berlingske så jeg kan kun læse overskrifterne
Når jeg er inde på deres hjemmeside


En af overskriften lyder ordret som jeg har skrevet øverst
Med et billed af Mette F. På

Er bare nysgerrig nogen de ved hvad det handler om?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2014, 23:59   #2
Cirkis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2013
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Cirkis er ny på vejen
Det er fleksjobbonus ordningen.. beskæftigelsesministeren har sammen med Enhedslisten besluttet at indføre et midlertidigt stop.

"Virksomheder kan søge om en bonus på 25.000 kroner, hvis de ansætter personer med nedsat arbejdsevne i et fleksjob med en arbejdstid på højst ti timer om ugen i mindst et halvt år.

Mistanken er, at nogle virksomheder fyrer deres fleksjobbere efter det halve år - blot for at høste bonussen."
Cirkis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 00:05   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Satans! Min sag er blevet sendt til Musvågevej og jeg venter på møde!
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 00:14   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så vidt jeg kan forstå på det, er det kun at stop for de virksomheder som søger en medarbejder. Det er ikke om man kan få tilkendt et fleksjob af kommunen.

men det siger selv, hvis man er tilkendt bliver det svært og få et job.
men hvis man får et job uden de 25000 kr som bonus
så er chancen for at man stadig er i arbejdet et halvt år senere, sikkert også større
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 01:03   #5
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
så vidt jeg kan forstå på det, er det kun at stop for de virksomheder som søger en medarbejder. Det er ikke om man kan få tilkendt et fleksjob af kommunen.

men det siger selv, hvis man er tilkendt bliver det svært og få et job.
men hvis man får et job uden de 25000 kr som bonus
så er chancen for at man stadig er i arbejdet et halvt år senere, sikkert også større

Sikkert er det, at de fleksjobbere der kan arb. i over 10 timer er bagerst i fleksjob køen, de får det endnu sværere med at finde job, for fleksjob bliver givet til de personer der kan arb. under 10 timer.

Virksomhederne vil jo gerne have de 25.000 kr de får, hvis de ansætter en fleksjobber der kan arb. under 10 timer.

2 fleksjobbere a 7 timer - 14 timer ialt. Udbetalt bonus 50.000 kr.
1 fleksjobber 14 timer ialt. udbetalt bonus 0 kr.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 01:18   #6
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Jeg kender faktisk en der bevilligt flex på 15 timer,
Men da hun fik 1/2 års vikariat på et plejehjem fik hun at vide at de skulle
Skrive at hun kunne arbejde 10 timer

Måske har de så udnyttet hende? Det er fandme ikke i orden
Undskyldt mit ordforbrug ig hun er rigtig glad for at være der

Så kan de sikkert ikke bruge hende efter 1/2 år....
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 12:24   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Utroligt hvis seriøse firmaer kassetænker for så forholdsvis et lille beløb. Nok en god ting med en time out, så tingene kan finde et ordentlig fodfæste og ansatte kan blive behandlet optimalt. Hurtigt 2014-kvoten er opbrugt.

Sidst redigeret af stampe; 25-01-2014 kl. 12:27.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 16:32   #8
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Der er linket til artiklen her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28800&page=7

http://www.forebyggelsesfonden.dk/mi...jobbonus1.html

"Beskæftigelsesministeren og Enhedslisten har aftalt, at der indføres et midlertidigt stop for ansøgninger til fleksjobbonus, indtil en justeret ordning er på plads. Det midlertidige stop træder i kraft den 24. januar 2014."

Det er tilskuddet til arbejdsgiverne, der er blevet lukket for i nattens mulm og mørke.

Det er en katastrofe!

Hvad skal alle de nye mini-fleksere så gøre for at virke attraktive på en arbejdsgiver?

Man må sige vi har nået kafkaske dimensioner i dansk beskæftigelses-politik.

Frida

Sidst redigeret af frida; 25-01-2014 kl. 16:35.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 19:58   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Star Se meddelelser
Jeg kender faktisk en der bevilligt flex på 15 timer,
Men da hun fik 1/2 års vikariat på et plejehjem fik hun at vide at de skulle
Skrive at hun kunne arbejde 10 timer

Måske har de så udnyttet hende? Det er fandme ikke i orden
Undskyldt mit ordforbrug ig hun er rigtig glad for at være der

Så kan de sikkert ikke bruge hende efter 1/2 år....
Det vil jeg da mene hun er blevet ,hvorfor skulle man ellers være ½ år om at finde ud af om man kan bruge hende,og nej det burte ikke være i orden.

den ordning med bonus syntes jeg ikke var rimelig,det gav nemlig folk job i et ½ år -jobkunsulenterne syntes det var fint så havde man et ½ års ekster erfaringer

Så kan man lige så godt give flexerne et tilskud i praktik perioderne.
For oftes så dækkede bonusen jo bare lønnen i det ½ år.så man er gratis arbejdskraft.

Citat:
Oprindeligt indsendt af le cuere Se meddelelser
Sikkert er det, at de fleksjobbere der kan arb. i over 10 timer er bagerst i fleksjob køen, de får det endnu sværere med at finde job, for fleksjob bliver givet til de personer der kan arb. under 10 timer.

Virksomhederne vil jo gerne have de 25.000 kr de får, hvis de ansætter en fleksjobber der kan arb. under 10 timer.

2 fleksjobbere a 7 timer - 14 timer ialt. Udbetalt bonus 50.000 kr.
1 fleksjobber 14 timer ialt. udbetalt bonus 0 kr.
Ja bonusen kunne gives engang per cpr nr.
Jeg fik ellers af vide sidst at efter min arbejdsprøvning hvis den ikke giver fast job ville være en mulighed for mig
Jeg vil gerne være fri for at arbejde gratis så det passer mig fint hvis det er droppet.

Men så skal vi vel i nytte jo snart i steden for
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 22:55   #10
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Det er som om nettet er støvsuget for baggrund for denne beslutning.

Det virker lige lovlig mærkeligt.

Tilsyndeladende mener beskæftigelsesministeren at der bliver snydt med ordningen.

Altså snydt på den måde at arbejdsgiveren vil fyre fleksjobberen efter kort tid, for så at opnå ny bonus med en ny mini-flekser.

Nu er det så bare sådan her i virkelighedens verden, at en anden grund til den massive ansøgning til puljen, kunne være kommunernes gavmilde uddeling af mini-fleksjob til deres borgere med funktionsnedsættelse, i stedet for ressourceforløb eller førtidspension.

Det har skabt den flaskehals der dræner kassen nu.

Tallene for uddelte ressourceforløb i 2013 taler for sig selv.

Gad vide hvor mange mini-fleks der blev uddelt hele sidste år?

Det undrer mig dog der er så stille på alle medier omkring det?

Hvis man ser nedenstående link-det eneste jeg har kunnet finde udover Forebyggelsesfonden.dk-forstår jeg på indholdet af teksten, at man suspenderer puljen/bonussen frem til 2015:

http://bm.dk/da/Aktuelt/Nyheder/Arki...sogninger.aspx

"Interessen for fleksjobbonus har været så stor, at årets bevilling ventes at være opbrugt i løbet af første kvartal. Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen og Enhedslisten har derfor aftalt, at ordningen, som løber frem til udgangen af 2015, skal justeres, og at der skal indføres et midlertidigt stop for nye ansøgninger, indtil den justerede ordning er på plads.

Det midlertidige stop for ansøgninger træder i kraft 24. januar. Virksomheder, der har søgt senest 23. januar, vil få deres ansøgninger behandlet efter de hidtidige kriterier.

Fleksjobbonus er en del af aftalen ”Et godt og langt arbejdsliv for alle”, som regeringen indgik med Enhedslisten i efteråret 2012.

Det er Fonden for Forebyggelse og Fastholdelse, der administrerer ordningen for fleksjobbonus.


Beskæftigelsesministeren og Enhedslisten har aftalt, at der indføres et midlertidigt stop for ansøgninger til fleksjobbonus, indtil en justeret ordning er på plads. Det midlertidige stop træder i kraft den 24. januar 2014."

Hvor efterlader det lige alle de borgere der endnu ikke er færdigbehandlet og alle dem efter?

Kan man bare foretage sådan et indgreb indover natten?

Meget mærkeligt land.

Frida

Så fandt jeg lidt baggrund.

Den kage har åbenbart bagt længe....

Se her:

http://aabentbrevtilregeringen.wordp...-21-millioner/

"Med den større pulje til disse bonus jobs, vil tallene for fleksjobreformen fortsat se bedre ud end de reelt er, for der er jo her tale om midlertidige jobs, der måske ikke ville findes uden en bonus ordning. Det giver ikke et reelt billede af om reformen virker efter hensigten, det slører i virkeligheden de rigtige tal."


Og fra dr.dk:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/201...9/09105702.htm

"Men 7. august smækkede Forebyggelsesfonden kassen i over fingrene på arbejdsgivere, der presser stærke fleksjobberne ned i tid for at score bonussen.
Og det gør Randers Kommune, der vil give alle 100 ansatte løn for fem timer, selvom de er arbejdsprøvet til at kunne klare 12 timers arbejde om ugen eller mere."


Hvordan sover Mette Frederiksen om natten?

Sover hun overhovedet.

Sikke noget svineri at lave overfor befolkningen.

Intentionen om at lukke for fleksbonus-puljen har så været der siden sommer, kan vi se.

Så sidder man så lige og tænker, igen, over kontantshjælpsreformen, gensidig forsørgerpligt og den nye sygedagpengereform.

Hvordan de har løjet, presset reformerne igennem under falske forudsætninger, for nu lukker man for finansieringen.

Så kan de da afklare alle de borgere de vil. Det bliver til arbejdsløshed.

Hvad bliver det næste der bliver lukket for, når det åbenbart ikke kræver mere end en kaffe-sludder med regeringens skytsengel "hellige Johanne"?

Jeg er rystet.

Frida, der nok ikke får sovet i nat.

Og her ser vi hvem der har startet balladen; landsforeningen af ledige fleksjobbere:


http://www.avisen.dk/ny-bonusordning...us_225890.aspx

"Jette Andersen advarer om, at udviklingen rammer de svageste fleksjobbere, som bonusordningen egentlig er sat i verden for at hjælpe.
Der er nemlig kun afsat penge til 1.320 fleksjob-bonusser per år.
”Nu går bonus-puljen til de stærke fleksjobbere. Når puljen er tom bliver det urimeligt svært at sælge sig selv for en fleksjobber, der faktisk kun kan arbejde to timer om ugen,” siger Jette Andersen."


Man har henledt opmærksomheden på problemer med misbrug af bonus-ordningen for at beskytte de svageste fleksjobbere.

Selveste Beskæftigelsesministren og Enhedslisten "løser" så problemet ved at suspendere ordningen og dermed ramme de svageste fleksjobbere med en jernhammer!

Føj, siger jeg bare.

Er der slet ikke noget der hedder integritet, npr først man har fået limet en minister-taburet fast i rxven?

Er der slet ikke noget tidspunkt hvor man stopper op og tænker; nul, det her kan jeg ikke stå inde for?

Havde Mette Frederiksen bare en lille smule sandhed i den person hun præsenterede som opposition og inden valget, så trækker hun sig som beskæftigelsesminister NU!

Og helst IGÅR!

Sidst redigeret af frida; 26-01-2014 kl. 00:09.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension