K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2013, 09:30   #1
annjensen69
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
annjensen69 er ny på vejen
hvad skal der til

Hej allesammen.

Jeg er ny herinde, så håber der er nogen der kan hjælpe.

Jeg overvejer at søge førtidspension, men har jo hørt at det er svært at få.

I mine læge papir fra læger, special læger fra sygehus, smertecenteret står der at der ikke er flere behandlingsmuligheder, lidelserne er varig/stationær, og der står skrevet fra læger at der ingen arbejdsevne er uanset erhverv og evt skånehensyn.

I de sidste 6 år er der prøvet fra kommunen at finde en praktik plads men uden held. De et står også i minressourceprofil at jobcenteret har svært ved at finde et egnet sted.

Sidst jeg var i et møde med teamet, gjorde de mig også opmærksom på at de ikke kunne finde et sted. Det var i efteråret 2012.

håber på nogen kan hjælpe:-)
annjensen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 09:33   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker måske at du skal prøve at få et ressourceforløb.. de kan indeholde andet end praktik, det kan måske give en afklaring.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 09:37   #3
annjensen69
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
annjensen69 er ny på vejen
Et ressourceforløb. hvad er det egentlig. Er det noget kommunen skal sørge for
annjensen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 10:01   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ceforloeb.aspx
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 12:05   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu kan læger ikke udtale sig om arbejdsevne...eller rettere...de må ikke....

De må kun udtale sig om din funktionsevne....

Mere så du ved det....

Sådan som du beskriver din sag...så kunne du måske søge en førtidspension på det foreliggende grundlag....

Hvis du lægeligt har på skrift at dit helbred vil blive væsentligt forværret ved en arbejdsprøvning....og de andre udtalelser som du har beskrevet....ja så skulle du have en god chance....men men...

Nu skriver du ikke hvilken ydelse du får i øjeblikket....

Du skriver heller ikke din alder....

De nye regler er blevet lavet sådan at næsten alle....og der menes næsten alle....skal igennem et eller flere ressourceforløb....

Er man under 40 år...ja så kan man skulle igennem flere af dem....

Er man over 40....ja så skal man igennem et forløb...

Disse forløb kan vare alt imellem 1 til 5 år....

Kun hvis det vurderes at det er fuldstændigt nytteløst med et ressourceforløb....ja så kan de give en førtidspension uden disse forløb....

Hvis man søger en førtidspension på det foreliggende grundlag....ja så skal sagen sendes til vurdering ved rehabiliteringsteamet....og derefter sendes til kommunen for en afgørelse...

Om du skal søge på den måde...det kan jeg ikke afgøre da der er flere ting som spiller ind...bla, din alder....hvilken ydelse du er på nu....og hvad der ligger af papirer i sagen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
hvad mon der nu skal ske. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 10-09-2012 22:35
Hvad skal der til...... MissMurphey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 30-06-2011 12:06
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension